Přejít na obsah

Bielko

Uživatel
  • Počet příspěvků

    4
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

218 zobrazení profilu

Oznámení Bielko

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • Conversation Starter Vzácný

Nedávné oznámení

4

Popularita

  1. Krátko po naštartovaní a pohnutí sa s vozidlom palubný počítač vyhodí chybu "Porucha ACC". Stávalo sa mi to často, hlavne počas dažďa/vlhka. Vozidlo je po zobrazení chyby zrejme aj v nejakom núdzovom režíme, lebo cítiť, že inač reaguje na plyn a DSG inač radí prevody. Pri zobrazení pamäti chýb v jednotke "13 - regulace odstupu" je uložená chyba "U1123 00" Nejedná sa ale o chybu radaru, či jednotky regulácie odstupu. V jednotke motora je uložená chyba "P11A6 00" - Prestavovač vačkových hriadeľov "A" valec 2 - neplatný signál (vy môžete mať samozrejme inú chybu, dokonca v inej jednotke) Ak sa pozriete na dátum a čas týchto chýb, vidieť, že chyba v jednotke motora bola uložená o jednu sekundu skôr, než chyba v jednotke regulácie odstupu. Teda jednotka regulácie odstupu len obdržala od jednotky motora chybu a na základe nej systém vypla a zobrazila poruchu ACC. V mojom prípade sa teda jednalo o solenoid, ktorý posúva na vačkovom hriadeli variabilnú časť. Solenoidy idú v tomto poradí z ľava doprava: A1 B1 A2 B2 A3 atď. Ukážka systému: Nový solenoid cca 25€, kód dielu 06E103697L. Výmena cca 15-30 minút podľa zručnosti. Pozor, nový solenoid je potrebné inštalovať v zasunutej polohe! Po výmene všetko v poriadku, žiadna chyba ACC. Dúfam, že to niekomu pomôže.
  2. Pri nahodnom VCDS scane som zistil, že mi hrá subwoofer znova len na jednu cievku, tak tu máte postup výmeny pružných káblov. Ak je jedna, alebo obe cievky KO, na VCDS sa to v jednotke "47-Sound System" zobrazí ako chyba v pamäti, prípadne sa to dá pozrieť aj v blokoch meraných hodnôt. Postup výmeny pružnách vodičov je teda nasledovný: 1. vybratie subwoofera (viď. návod vyššie) 2. odstránenie lepidla okolo pájkovaného spoju vývodu cievky s pružným vodičom (napr. pomocou ostrej pinzety a horkovzdušnej pištole nastavenej na cca 150 stupňov) treba dávať pozor, aby sa nepoškodila cievka (jej vývod). 3. odpájkovanie starých poškodených pružných vodičov od terminálu a cievky 4. nahradenie starého pružného vodiča novým (ja som kúpil na aliexprese, link tu nebudem dávať, nakoľko bude za týžden neaktívny, nájdete to ale napr. takto: "Speaker Lead Braided Copper Wire") Dĺžka vodičov musí byť taká, aby keď je membrána v hraničnej polohe (tkz. X-Max) tak vodiče nebudú napnuté, ale zas ani pridlhé - viď. video: IMG_4215.mov 5. pripájkovanie pružných vodičov k cievke a terminálom 6. overenie funkčnosti multimetrom (alebo odmeraním odporu, alebo prepípnutím) 7. zaliatie pájkovaného spoju pružného vodiča s vývodom cievky lepidlom (ja som použil lepidlo T-7000) 8. všetko zložiť a tešiť sa z ušetrených peňazí
  3. Postup rovnaký ako na videu v linku nižšie, s rozdielom, že tie tenke drotiky, ktoré idú z cievky sú už prilepené, tak och je potrebné obnažiť. A nakoľko je to dvojcievkový reproduktor, tak je to potrebné spraviť na oboch stranách. https://vm.tiktok.com/ZNdR1eDbk/
  4. Zdravim Vás, začal mi sem-tam vypadávať zvuk na subwoofery, no včera prestal hrať úplne, tak som ho dnes vybral a zistil som, že sú na oboch stranách (menič je dvojcievkový) prelomené pružné "pletené" káble (vodič/kábel, ktorý pozostáva z prepletených káblikov a je preto výnimočne pružný). Pružný síce bol, no z nepochopiteľných dôvodov bol uložený a zasilikonovaný v plošnej doske, kde bola jeho životnosť odsúdená k prelomeniu sa. Pružný kábel som odpájkoval a napájkoval zozadu plošnej dosky, poskladal a znovu všetko hraje. Verím, že to pomôže aj ostatným, nový síce stojí "len" cca 150€, no zdarma je to určite lepšie. Prikladám aj fotky a video. Rozobratie je pomerne jednoduché, no je potrebné rozobrať polovicu kufra. Bolo potrebné odmontovať plastový kryt hneď nad zadným nárazníkom, kryt nad zadným bezp. pásom, tapacír pod ním (ten kde je airbag - ten sa vyberá vysunutím nahor.a až následne sa vycvakne), odmontovaním plastového držiaka pláta kufra a následne bolo možné odtiahnúť koberec a dostať sa k skrutkám subwoofera (2 skrutky, jedna matka). Tu je možné vidieť výrobnú vadu. Pružné káble sú nepochopiteľne pripájkované z vonkajšiej strany plošnej dosky a následne uchytené/vedené bokom tejto dosky cez výrezy, kde sa pružný kábel kmitaním časom prereže/prelomí. Mimochodom menič je od SONAVOX, nie od CANTON. Prerušený kontakt môžete odmerať klasickým multimetrom prepnutým na meranie odporu. Ak na konektore nenameráte "8 Ohm" (s odporom vodičov meráku aj viac - kľudne aj 11 Ohm), no na pružných kábloch áno, tak je problém určite v prerušenom pružnom kábliku v mieste prechodu cez plošnú dosku. IMG_9057.mov Pre pružný kábel by bolo ideálnejšie, aby bol pripajkovaný z druhej strany plošnej dosky (tam kde trčia jeho konce) Tu je vidieť prelomený pružný kábel po odpájkovaní a vytiahnutí z drážky v plošnej doske Druhá strana bola ešte ako taká... Prelomený pružný kábel v mieste prechodu cez drážku v plošnej doske IMG_9055.mov Pružné káble som napájkoval z vnútorných strán plošných dosiek a skontroloval či majú dostatočnú dĺžku tak, že som membránu ručne vytlačil do jej maximálnej polohy. Ak by sa to opakovalo, bude vhodnejšie pružné káble vymeniť za nové. Ak sa tak stane, pridám návod 😉
×
×
  • Vytvořit nový...