Tak to já popíšu svůj příběh..
Kodiaq II Exclusive Selection, vyjma panoramatického okna už snad lepší výbava objednat nešla, na roční operák u ŠkoFIN, pořizovací hodnota s jejich slevami 1,3M CZK, převzat 3.7.2024.
Neujel jsem ani 100km, léto, venku přes 30 stupňů, Infotainment cink "pozor náledí", venkovní teplota - 45°C a klimoška začala mírně topit..
Asi po 20ti minutách najednou koukám, že teplota stoupá a zastaví se asi na 32°C a hurá, zas klimoška chladí.. 🤦
Asi po týdnu sednu do auta, cink, vypadlo asi 8 asistentů, bláhově si myslím, že po vypnutí a zapnutí motoru se to restartuje.. Leda hovno, týden jezdím bez všech asistentů, což u auta za 1,3M potěší.. Problém s venkovní teplotou za ten týden asi 3x, taky v parnem létě potěší.. 😬
Auto do servisu, druhý den vrací, že opraveno.. No udělali jen reset, ještě říkám, snad se mi to neposere, když za týden jedu do Chorvatska..
Týden s tím raději nejezdím, říkám si, co kdyby.. Jedu Chorvatsko, na rakousko-slovinské hranici cink, pozor venkovní teplota, zas - 45°C, doprovozeno výpadkem všech asistentů, mj. "závada hnacího systému - vyhledejte servis". No bomba, do Prahy to bylo už nejmíň 500 km, co teď? 🙄
Dávám pauzu, auto asi 20 minut stojí vypnuté. Nahodím, heureka, žádná chybová hláška.. Celý týden v Chorvatsku drží vše, klimoška chladí.. Nabydu dojmu, že snad bude už vše v pohodě..
Chyba! Vrátím se do ČR, cink, - 45°C, všechny asistenti úplně v hajzlu.. A takto už to drží, každý start první minutu auto cinká a hlásí, co vše vypadlo a nefunguje..
No super, auto opět do servisu.. Je tam týden, ani na to nesáhli, protože prý čekají, až se k tomu vyjádří Škodovka.. Po týdnu vyprosím od servisu, ať mi auto aspoň na víkend půjčí zpět, neb potřebuji odvézt rodinu na chalupu.. Jedu bez asistentů, klimoška topí..
Vrátím po víkendu auto do servisu, zase *urva týden čekám a nic, že prý čekají furt na vyjádření od ŠA, co s tím mají dělat.. Nadávám, že mám fungl nový auto za 1,3M a furt stojí v servisu.. Odpověď, že mám smůlu, že auto je opravováno na tzv. Garanci, mají na to 30 dnů a nárok na náhradní vůz nevzniká.. A že auto mi už vrátit nemohou, že musí zůstat v servisu, že už to, že mi ho minule na 2 dny vrátili, byla chyba a že prostě musím vydržet.. WTF?!
No do psí *rdele! Půjčuji si za vlastní prachy náhradní auto (2k CZK/den za Kodiaq GT, ano, ten unikátní Coupé z Číny, co v EU vůbec nejezdí 😎), abych aspoň přivezl rodinu z Moravy zpět do Prahy..
Denně volám do servisu a hle, ŠA prý zrovna napsala, že mají vyměnit čidlo venkovní teploty.. No ty vole, to je ale náhoda, když asistenti vždy vypadnou, jakmile zahlásí auto pokles venkovní teploty k hodnotám - 45 °C, což jsem jim hlásil od počátku..
No abych to zkrátil, čidlo vyměněno, od té doby asi 7k najetých km a vše drží.. Výsledek 1. měsíce ježdění s novým Kodiaqem byl, že mi více jak 2 týdny visel v servisu, leasingovka se mi vysmála, prej ať hlavně platím měsíční splátky a že je to problém výrobce, tedy ať řeším s nimi.. ŠA mi na vznesenou stížnost, že jim trvá 2 týdny, aby se vyjádřili a pokynuli servisu, jak dál postupovat v opravě, odpověděli až po měsíci, kdy už auto bylo cajk, se slovy, že je vzniklá situace mrzí, ale že prej dle vyjádření servisu už mám auto ok a že mi přejí hodně najetých km..
No řeknu vám, tohle byla zkušenost, kterou nikomu nepřeji.. Celé léto v prdeli, trnul jsem strachy, kdy mě nový Kodiaq někde nechá viset, fakt super zážitek.. 😕
A o problémech typu chrastící tapecírunk na obou předních dveřích, jak kdyby to byla Dacia Logan 1. generace, to ani nemluvím.. Představa, že to budou řešit zase 2 týdny, jen způsobila, že na to kašlu a trpím autu za 1,3M, že chrastí jak nějaká 10 let stará kraksna za pár šlupek z Áček.. Můj předchozí FL Kodiaq ani po 2 letech na pražské dlažbě nikdy ani nevrznul.. Skoro lituji, že jsem ho dal pryč 🙄.