No můj názor je takovej, že se doopravdy nic nevstřikuje. Nejsem žádný odborník, to upozorňuju, ale nějaký zkušenosti mám.
Zásadní rozdíl při roztahování a jízdě z kopce je právě v tom palivu. Při roztahování do motoru palivo jde a to potom nespálené poškozuje katalyzátor. Kdežto při jízdě z kopce nad určité otáčky žádné palivo nejde.
Souhlasím s názorem, že je potřeba dodzžovat určitý poměr vzduchu a paliva na to, aby se mohla směs zapálit. Pokud nebude poměr dodržen, nic se prostě nezapálí. A pokud zapálí, nebude hoření dostatečné - budou vyšší emise a vůbec motoru to nebude svědčit.
Vždyť i u škody 105 1983+ byla do karburátoru zabudovaná "jehla", která mám pocit zavírala palivo (ale teď když se nad tím zamyslím, si nejsem jistej jestli neřikám blbost - upřimně žiju v tom, že ta jehla tam byla právě kvůli tomu)
A když někdo tvrdí, že tam to palivo jde, tak ať mi vysvětlí co tam asi bude dělat? Motor poběží nuceně přes kola a převodovku - čili není potřeba. A na co jinýho by tam asi palivo bylo...
Navíc jsem si to zkoušel - a je fakt, že necítím absolutně žádnej rozdíl od jízdy se zapnutým a vypnutým zapalováním. Jedine "cuk" nastává přávě při poklesu otáček cca pod 1000/min, kdy to jakoby poskočí a je cítit, že žačne působit jiná síla (síla motoru).