Zdravím všechny návštěvníky,
již delší dobu mě trápí u mé postarší (1997) Oktávky I (SLX) problém s motorem. V autech se moc nevyznám, ačkoli úplný technický antitalent (snad) taky nejsem.
Příznaky jsou následující:
Auto (někdy) po startu jen podivně chroptí několik sekund a pak motor zase chcípne, i když zkusím přišlápnout plyn. Na druhý pokus pak již vždy nastartuje, ale proces startování zní tak nějak trhaně a nezdravě.
Jakmile motor naběhne, drží správně volnoběžné otáčky a zní tak, jak má, ale v jeho chodu je cítit v nepravidelných intervalech kratičké "zaškobrtnutí" (trochu cuká jednou za 1-5 sekund)
Při sešlápnutí plynu je zvuk motoru velmi nepravidelný i při zařazeném neutrálu. Se zařazenou rychlostí (D) je velmi pomalé rozjíždění v pořádku, ale při aspoň trochu silnějším sešlápnutí plynu se motor zakucká, auto se stejně rozjíždí skoro krokem a až po chvíli (při držení plynu) skorově zabere a chová se +- normálně než jej zase pustím. Opakuje se to prakticky vždy, když motor musí zabrat.
Na dálnici je slyšet stejný nepravidelný zvuk, když se snažím zrychlit nad 100-100 km/h a auto netáhne. Při jakémkoli zrychlení nad 100 km/h musím sešlápnout pedál skoro na podlahu, aby automatická převodovka přeřadila na nižší stupeň, protože to na nejvyšší (4) neutáhne ani tam, kde auto jinak nikdy nemělo problém.
Pokud už motor běží, nechcípá ani když se dlouho nechát stát na volnoběh.
Byl jsem s tím autem teď půl roku v Belgii a někdy v prosinci-lednu se tenhle problém už vyskytl. Většinou stačilo na motor moc netlačit, po zahřátí někde zastavit a vypnout a zapnout motor. Pak už naskočil v pohodě a auto jelo bez sebemenší chybičky. Stalo se to jen párkrát, a pak další den to bylo třeba rovnou v klidu.
Myslel jsem si, že za to třeba mohl mráz, ale po návratu do ČR to auto stálo na ještě větším mrazu, ale vždy startovalo v pohodě. Až dnes, když po všech těch týdnech sucha byl silný déšť a pak auto zapadalo větším množstvím sněhové břečky, se problém znovu projevil. Trochu jsem si spojil okolnosti a dovádí mě to k úvaze, že by za tím mohla stát právě vlhkost.
Tušíte někdo, kde by mohla být příčina a co bych měl zkontrolovat? Omlouvám se, že není popis odbornější, ale autům zas tolik nerozumím a na tomhle jsem si zatím opravoval jen zapadlé okýnko (podle návodu na tomto serveru).
Na podobný netáhnoucí motory mám nějak štěstí. Předtím jsem měl Renault 19, kde padaly otáčky a motor netáhnul - v servisech si s tím nevěděli pořád rady, až jsem vytáhl manuál a měřák, abych zjistil, že to byl kontakt u zemnícího kabelu. Po odstřižení a vyrobení nové koncovky problém zmizel. To je taky důvod, proč se mi to nechce úplně naslepo dávat rovnou do servisu. Mám s tím bohužel spíš horší zkušenosti
Tady přikládám video, co jsem nahrál mobilem:
...zkoušel jsem na neutrál přerušovaně přidávat plyn.(je tam o sekundu rozhozený zvuk a slyšet je to až od 11 sekundy)