Dobrý den, k tématu o klepání motoru 1.4. 16v bych také rád přispěl svými zkušenostmi. Vlastním tento motor 1.4 16v 55 kw AUA r.v. 2000. Když jsem vozidlo zakoupil tak mělo najetých skutečných 75 tis. km. Klepal, ale nijak jsem tomu zpočátku nevěnoval pozornost. Klepání se mi po čase nelíbilo tak jsem dal hustější olej 10 w 40 + přísadu, klepání se o něco zlepšilo, ale stále klepal. Na tomto fóru jsem se dočtl, že by to mohlo být způsobeno písty. Vzhledem k tomu, že jsem vyučen automechank, ale toto zaměstnání již neprovádím, mi toto připadalo reálné, nebo´t logicky nic jiného takto klepat může. Rozhodl jsem se a koupil výhodně nové písty a motor rozebral. A skutečně všechny 4 písty byli z jedné strany přidřené.( na tomto fóru již přidřené písty někdo vyfotil) Proč se přidřely nevím. Jestli vozidlo někdo v minulosti přidřel bez oleje již nezjistím. Válce vizuelně v pořáku, ovalitu válců jsem neměřil. Tedy jsem písty vyměnil a motor již neklepe a jde velmi tiše. Bral mi i olej asi 0,2 dcl na 1tis km. Po výměně píst. kružků , těnících kroužků ventilů vše ok - olej nežere. Jen chci uvést, že klepání skutečně způsobují přidřené písty, jen nevím proč se přidřeli. Tedy jediná pomoc je výměna pístů. Mě oprava vyšla celkově asi na 8.000,-Kč, ale jak jsem uvedl sadu orig pístů jsem sehnal za 3,5 tis. Nové neorigo od KS Motors stojí jeden píst cca 1.600,-Kč. Originál jeden píst stojí cca 4.500,-Kč. To jen pro orientaci. Jsem stále názoru že by motor jezdil dobře dále i s klepáním, ale to klepání mě vadilo. Někdo múže namítat, že se vyplatí kupit jiný motor, ale já jsem si raději opravil svůj a vím co v něm mám.