Moje zkušenosti po cca 100 000 km (90000 - 200000) s 2.0MPi AQY 2000...
Opravy:
- 1 x měněna lambda sonda
- 1 x měněn snímač teploty a termostat
- 1 x objímka na výfukovém potrubí
- 1 x baterie
- 2 x rozvody + pumpa
- 1 x oprava alternátoru
- 1x ložiska na všech kolech
- 2x brzdy
- 1x komplet tlumiče + pružiny
- 1x oprava klimakompresoru
Klady: - velmi silný tah motoru v nízkých otáčkách (při nenaloženém autě se jezdí v podstatě pořád na 5) - i oproti jiným benzínovým 2.0...
- v podstatě žádné fatální poruchy
- odost lepší jízdní vlastnosti než s motorizacemi TDi
- na 2.0 relativně nízká kombinovaná spotřeba
- bezproblémů tahá přívěs a příliš nesnižuje dynamiku a příliš nezvyšuje spotřebu
- když se jí naloží, nabídne pěkné svezení (ovšem si za něj nechá pěkně zaplatit)
- nízká spotřeba při PLYNULÉ MIMOMĚSTSKÉ jízdě
Zápory: - žere nepravidelně olej, někdy 5000 km nic a někdy 1l na 2000 km. Průměr je cca 1,5l na 5000 km
- spotřeba závislá na stylu jízdy
- hlučnost motoru nad 4000 ot./min
- neochota šplhat do vysokých otáček
- nesmyslně se rozsvicující se kontrolka CHECK - sama po čase zhasne, na jízdu nemá vliv
- je nutné se s motorem sžít - naprosto odlišné chování od většiny benzínových motorů
- spotřeba ve městě
Spotřeba:
...při klidné a plynulé jízdě mimo město se 4 lidmi na palubě a s klouzající se rychlostí mezi 100 - 120 km/h se dá bez potíží jezdit za 6,4l na 100 km
...agresivní jízda si řekne o cca 13l na 100km
...jízda po dálnici, lehtání okolo 150 km/h spapká okolo 8l na 100km
...město - ve městě se na palubák pro jistotu nedívám... dvěmi slovy: žere neskutečně... Při hustém městském provozu ala Praha bere běžně okolo 13l na 100km, při běžném městském provozu okolo 10l na 100km
...moje kombinovaná spotřeba je 7,2l na 100km - jezdím z 80% mimo město z toho cca 50% jízd je po dálnici. Shruba polovina jízd je ve dvou lidech a druhá jsou 2 dospělí lidé + malé dítě + plný kufr
Verdikt:
Vhodné pro klidné řidiče, kteří upředňostňují pohodlnou a plynulou jízdu - ideální motor pro rodinné auto. Vhodné na delší trasy - díky dobrému odstupňování převodovky a silnému kroutícímu momentu v nízkých otáčkách není potřeba v podstatě sahat na řadící páku. Na pětku je možno jezdit od 60kmh, při rozumném předjíždění není potřeba podřazovat. Nedoporučuji pro "závodníky", jízdu brzda-plyn a pro provoz na krátké městské trasy. Maximálka je 210 po rovině, z prudkého kopce i 230.
Porovnání s jinými auty:
- v podstatě ty samé trasy jsem jezdil s těmito vozy: Honda Stream 2.0 V-TEC, Škoda Octavia 1.9TDi 66kw, Honda Accord 2.2 CTDi, Škoda Octavia 1.6 FSi
Honda Stream: - průměrná spotřeba cca 10l
- neporovnatelný tah ve vysokých otáčkách
- vydržela 520 000 km!!! - původní motor - pravděpodobně vyšší životnost
- na motoru nikdy žádné poruchy
- tichý motor
- srovnatelná dynamika s 2.0 MPi v rychlostech do 120kmh, pak citelně lepší
Škoda Octavia 1.9TDi 66kw: - velmi nízká spotřeba i při velmi nešetrném zacházení
- neoslňující tah v kopcích a při předjíždění
- špatné jízdní vlastnosti díky těžkému motoru
- velmi velká poruchovost motoru od cca 250 000 km
Honda Accord 2.2 CTDi - brutální zátah motoru - s 2.0 MPi se nedá srovnat
- nízká kombinovaná spotřeba
- velmi dobrý podvozek
Škoda Octavia 1.6 FSi: - žere taky olej
- hlučná
- motor líný, musí se držet v otáčkách
- kombinovaná spotřeba o cca 0,5l nižší než u 2.0 MPi