Přejít na obsah

elo

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení elo

Nováček

Nováček (1/14)

2

Popularita

  1. V Škoda Fórume /Škoda/Yeti/Yeti/Motor/1.2TSI v príspevku 277 som popísal svoje skúsenosti so svojim vozidlom. Som myslel že viackrát nebudem musieť, no Škoda Auto rozhodlo ináč. Chyba sa dostavila aj na vymenenom vozidle s motorizáciou 1.4 TSI. Po odjazdení 25000 kilometrov sa mi zničil zkrutný stabilizátor, malina. Čo nasledovalo týždeň na to je zaujímavejšie. Rozsvietila sa kontrolka na palubovke motor nemá mazanie. Okamžite so odstavil vozidlo, objednalodťahovku do servisu. Keď mám bohaté skúsenosti so Škodou, začali sme testovať v spolupráci s mechanikom, ale podľa mojich predstáv. Vymontoval čidlo signalizácie tlaku, pripojil tlakomer a začalo sa merať. Motor 1,4 TSI má mať tlak mazania podľa firemnej dokumentácie na voľnobeh 750 ot/min 0,07MPa , pri otáčkach 2000ot/min minimálne 0,2MPa. Pri max pracovných otáčkach tlak nemá prevýšiť 0,7MPa. Merané na zahriatom motore, teplota oleja má byť 80 stupňov Celzia. Môj motor na voľnobeh mal okolo 0,06MPa , čo vyhovuje, no zvyšovaním otáčok sa tlak pozvoľna zvyšoval na 0,15 -0,16 MPa, pri otáčkach okolo 1700 ot/min došlo k náhlemu poklesu na 0,04 – 0,08MPa, potom sa tlak zvýšil na 0,14-0,17MPa. Pri ďalšom zvyšovaní otáčok na 2000ot/min sa tlak nezvyšoval, čiže nedosiahol potrebných 0,2MPa. Nad 2000ot/min sa tlak ustálil na 0,15-0,17MPa a vôbec sa ďalej nezvyšoval. Obmedzovač tlaku ktorý má zareagovať pri 0,7MPa, nemá šancu. Zubové čerpadlo pri zvyšujúcich otáčkach zvyšuje prenesený objem , olej – médium je prakticky nestlačiteľný, tlak v mazacej sústave by sa mal približne zvyšovať lineárne. Jej max. hodnotu nastavuje reg. ventil ktorý sa pri nastavenom tlaku 0,7MPa otvorí a tým zníži tlak aby nedošlo k zbytočnému namáhaniu komponentov, hadíc atď. Resume Snímač tlaku podľa tech. parametrov má zapnúť pri tlaku 0,03-0,06MPa / dosť široké pásmo/ v mojom prípade signalizoval pokles tlaku a to iba raz, následne čoho som odstavil vozidlo. A to v prípade keď som zrýchloval a tlak náhle poklesol pod hranicu 0,06MPa. Vtedy som zareagoval. Ktovie koľko km som urobil na vozidle bez mazania, následkom čoho motor je v stave akom je. Najväčší nedostatok mazania mal motor pri otáčkach okolo 1700 ot/min , oblasť ktorá sa najčastejšie používa pri kľudnej jazde a v mestách . Motor pri týchto otáčkach pracoval prakticky bez mazania. Zbytočná je polemika o olejoch, additívach, výmenných cykloch olejov čoho som sa dočítal aj na tunajšom fóre, taktiež o tom že turbodmychadlu prospeje keď po naštartovaní sa trošku zahrieva , 10-20 sekúnd, po vyššej záťaži sa nechá vychladnúť na voľnobehu keď motor a dmychadlo nie, alebo absolútne nedostatočne sú mazané za prevádzky !!!!!!!!!! , a vôbec sa to nemusí prejaviť, alebo len vtedy keď sa turbo alebo motor predčasne rozsype aj pri najväčšej starostlivosti majiteľa. Takému turbodmychadlu hodne prospeje prevádzka bez mazania. Môj motor má najazdených asi 25000km ale môže byť v stave ako po 500000km , a to nie mojim zavinením ale preto že Škoda , ale aj Volkswagen nie sú schopní používať aspoň dvojbodové meranie s čidlami za haliere aby sa zabezpečilo že ich motory sú za jazdy mazané. Koncernový motor 1,4 TSI sa prevzial z Golfov a bol motorom roka. Prečo k tomu dochádza, mám indície, ale to ešte nemôžem napísať až po tom keď budem mať dôkazy ktorými pred súdom viem obstáť. Bol by som rád keby niekto na tieto trápnosťi zareagoval od Škoda a.s. Mladá Boleslav. Alebo si myslia že ľudia sú debili a stačí predávať autá Číňanom.
×
×
  • Vytvořit nový...