![](https://forum.skodahome.cz/uploads/set_resources_12/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_pattern.png)
elo
Uživatel-
Počet příspěvků
2 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Oznámení elo
Nováček (1/14)
2
Popularita
-
V Škoda Fórume /Škoda/Yeti/Yeti/Motor/1.2TSI v príspevku 277 som popísal svoje skúsenosti so svojim vozidlom. Som myslel že viackrát nebudem musieť, no Škoda Auto rozhodlo ináč. Chyba sa dostavila aj na vymenenom vozidle s motorizáciou 1.4 TSI. Po odjazdení 25000 kilometrov sa mi zničil zkrutný stabilizátor, malina. Čo nasledovalo týždeň na to je zaujímavejšie. Rozsvietila sa kontrolka na palubovke motor nemá mazanie. Okamžite so odstavil vozidlo, objednalodťahovku do servisu. Keď mám bohaté skúsenosti so Škodou, začali sme testovať v spolupráci s mechanikom, ale podľa mojich predstáv. Vymontoval čidlo signalizácie tlaku, pripojil tlakomer a začalo sa merať. Motor 1,4 TSI má mať tlak mazania podľa firemnej dokumentácie na voľnobeh 750 ot/min 0,07MPa , pri otáčkach 2000ot/min minimálne 0,2MPa. Pri max pracovných otáčkach tlak nemá prevýšiť 0,7MPa. Merané na zahriatom motore, teplota oleja má byť 80 stupňov Celzia. Môj motor na voľnobeh mal okolo 0,06MPa , čo vyhovuje, no zvyšovaním otáčok sa tlak pozvoľna zvyšoval na 0,15 -0,16 MPa, pri otáčkach okolo 1700 ot/min došlo k náhlemu poklesu na 0,04 – 0,08MPa, potom sa tlak zvýšil na 0,14-0,17MPa. Pri ďalšom zvyšovaní otáčok na 2000ot/min sa tlak nezvyšoval, čiže nedosiahol potrebných 0,2MPa. Nad 2000ot/min sa tlak ustálil na 0,15-0,17MPa a vôbec sa ďalej nezvyšoval. Obmedzovač tlaku ktorý má zareagovať pri 0,7MPa, nemá šancu. Zubové čerpadlo pri zvyšujúcich otáčkach zvyšuje prenesený objem , olej – médium je prakticky nestlačiteľný, tlak v mazacej sústave by sa mal približne zvyšovať lineárne. Jej max. hodnotu nastavuje reg. ventil ktorý sa pri nastavenom tlaku 0,7MPa otvorí a tým zníži tlak aby nedošlo k zbytočnému namáhaniu komponentov, hadíc atď. Resume Snímač tlaku podľa tech. parametrov má zapnúť pri tlaku 0,03-0,06MPa / dosť široké pásmo/ v mojom prípade signalizoval pokles tlaku a to iba raz, následne čoho som odstavil vozidlo. A to v prípade keď som zrýchloval a tlak náhle poklesol pod hranicu 0,06MPa. Vtedy som zareagoval. Ktovie koľko km som urobil na vozidle bez mazania, následkom čoho motor je v stave akom je. Najväčší nedostatok mazania mal motor pri otáčkach okolo 1700 ot/min , oblasť ktorá sa najčastejšie používa pri kľudnej jazde a v mestách . Motor pri týchto otáčkach pracoval prakticky bez mazania. Zbytočná je polemika o olejoch, additívach, výmenných cykloch olejov čoho som sa dočítal aj na tunajšom fóre, taktiež o tom že turbodmychadlu prospeje keď po naštartovaní sa trošku zahrieva , 10-20 sekúnd, po vyššej záťaži sa nechá vychladnúť na voľnobehu keď motor a dmychadlo nie, alebo absolútne nedostatočne sú mazané za prevádzky !!!!!!!!!! , a vôbec sa to nemusí prejaviť, alebo len vtedy keď sa turbo alebo motor predčasne rozsype aj pri najväčšej starostlivosti majiteľa. Takému turbodmychadlu hodne prospeje prevádzka bez mazania. Môj motor má najazdených asi 25000km ale môže byť v stave ako po 500000km , a to nie mojim zavinením ale preto že Škoda , ale aj Volkswagen nie sú schopní používať aspoň dvojbodové meranie s čidlami za haliere aby sa zabezpečilo že ich motory sú za jazdy mazané. Koncernový motor 1,4 TSI sa prevzial z Golfov a bol motorom roka. Prečo k tomu dochádza, mám indície, ale to ešte nemôžem napísať až po tom keď budem mať dôkazy ktorými pred súdom viem obstáť. Bol by som rád keby niekto na tieto trápnosťi zareagoval od Škoda a.s. Mladá Boleslav. Alebo si myslia že ľudia sú debili a stačí predávať autá Číňanom.
-
Moja praktická skúsenosť s vozidlom Škoda Yeti s motorom TSI – konkrétne s motorizáciou 1,2, 77kW. Keď som uvidel prvú štúdiu Yeti-ho, jeho koncepcia ma nadchla. Čakal som ako to dopadne s jeho výrobou. Vozidlo takých rozmerov, typu, vzhladu som dlho očakával na trhu, keď sa začal predávať koncom roka 2009 som bol medzi prvými kupujúcimi. Múdri ľudia ma odrádzali od jeho kúpy, že je to nový model, spočiatku bude mať nedostatky, hlavne s motorizáciou TSI ešte nie sú skúsenosti, bude mať „muchy“. Nedal som sa odhovoriť, len pre istotu som priplatil záruku na 4 roky. O koncepcii sa musí vyjadriť len kladne. AA+++ ako to hodnotia ratingové spoločnosti. K stránke dizajnu sa musím vyjadriť absolutne pozitívne. Nepodobá sa na žiadne iné vozidlo, je elegantné, má tvary ktoré za rok nezapadnú medzi dizajnérsky odpad, nestratia svoju zaujímavosť. Pohodlie , ergonómia ako šité na mňa, mám výšku 195cm. Podvozok a jeho správanie sa výborné, za sucha, za mokra, najviac ma nadchla na snehovej pokrívke aj keď sa jedná len o dvojkolku. Len ten motor TSI. Motor roka. Keď funguje absolútne mi vyhovuje, má charakteristiku ktorá najviac vyhovuje mojim požiadavkam, aj môjmu štýlu jazdy. Najviac jazdím v meste a na cestách prvej triedy, sám alebo vo dvojici. Problém je v tom že veľakrát nejazdí, vlastne nič nerobí lebo sa nedá používať. Začalo to po 16000 km. Po naštartovaní neprestal klepať po uplynutí asi sekundy. Kým bol funkčný,toľko času bolo treba aby sa natlakoval hydraulický napínák rozvodovej reťaze. Párkrát som navštívil servis, vozidlo otestovali, samozrejme so záporným výsledkom a uistili ma že všetko je v najväčšom poriadku. No nebolo. Navštívil som tuningovú firmu, aby mi poradili čo s tým, odpoveď znela – vozidlo je v záruke, ktorú som nechcel stratiť, nič s tým neurobia, nech skúsim tankovať čo najkvalitnejšie palivo. A prišlo to, čoho som sa obával, okrem mňa asi nikto, aspoň sa odborníci tak tvárili. Prišiel som domov – na aute, naobedoval som sa, chcel pokračovať ďalej, no motor nie naštartovať. Neskoršie som sa dozvedel neoficiálne, že preskočila rozvodová reťaz a udiali sa veci ktoré sa pri takejto akcii stávajú. Rozbil sa motor. V servise namerali nulovú kompresiu vo valcoch, čo iné. Poradili sa so ŠAS, oni sa rozhodli o výmene motora. Pracovníci značkového servisu mali motor vymontovať v celku a bez demontáže častí, odovzdať odborníkom z Boleslavi ktorí prišli preň a odviezli so vzorkami paliva, oleja, chladiacej zmesi. Vraj je to veľmi perspektívna pohonná jednotka koncernu, doposiaľ nič takého sa nestalo, treba prípad vyšetriť. Dostal som nový motor. Síce trvalo to mesiac, stále chýbali nejaké súčiastky ale stalo sa. Bol som uistený servisným šéfon ŠAS že všetko bude v najväčšom poriadku. No nebolo. Asi po 1000 km pri predbiehaní, keď som sa chcel zaradiť pred predbehnuté vozidlo vypla sa palubná doska, komplet elektronika, zhasol motor a narýchlo som mal plné ruky práce aby som situáciu vyriešil. Podarilo sa pomocou ostatných účastníkov premávky a cesty, ktorá na danom miste je široká a bezpečná . Neskoršie som si uvedomil, že som mal obrovské šťastie, lebo keby sa to prihodilo na dopravne exponovanom mieste, neušiel by som testnoprávnym postihom aj s finančnými následkami za zapríčinenú haváriu a spôsobenú majetkovú a zdravotnú újmu ostatným zúčastneným. Pričom by som bol absolútne nevinný. Cesta do servisu, otestovanie vozidla s výstupmi z testera z ríše bľudov. Behom dvoch mesiacov sa to stalo ešte štyrikrát za menej nebezpečnách okolností, vždy po pár sekundách sa zapla elektronika , motor sa podarilo naštartovať, zobrazili sa rôzne hlášky na displeji, napr. porucha brzdového systému, porucha klimatizáce atď. Po prečítani takého chybového hlásenia sa kľudne a výborne jazdí. Naposledy som naštartoval motor na tri valce, rýchlo do servisu. Už verili. Samozrejme taká jazda hodne pomôže katalizátoru ale čo sa dá robiť. Dodnes nechápem, tak sofistikovane navrhnuté riadenie, aké má motor TSI ako to dovoluje. Mudrovanie, výmena riadiacej jednotky, zas týždeň bez vozidla. Následoval desattisíc kilometrov kľud a pokoj, taký predbúrkový, veľmi som už očakával niečo. Aj prišlo. Znova som začul podobné zvuky ako v prvom prípade. Hurá do servisu, otestovaný motor, všetko v najväčšom poriadku. A som začal odznova. Nakoniec sa mi podarilo doraziť do servisu s tak rozklepaným motorom, že pracovník uveril. Testy záporné. Rozobral rozvody, reťaz natiahnutá ako … , napínanie už samozrejme nedokázalo eliminovať vôlu. Motor tesne pred rozbitím z dôvodu preskočenia rozvodovej reťaze. Teraz už som vypapuľoval náhradné vozidlo, načo mám nárok podľa zmluvy. Dostal som starú Felíciu, bez serva, klimatizácie atď. No proste má kolesá a jazdí. To je fakt. Pracovníci servisu konzultovali stav s ŠAS, ktorí nariadili vymeniť kompletne rozvod aj s napínaním, olejovým čerpadlom. Objednali sa súčistaky, no nie a nie doraziť. No tie ktoré zapríčinili poruchu. Poslali rôzne skrutky, tesnenia,olejové čerpadlo, atď. Rozvodovú reťaz až po piatich dňoch, aj keď náhradné diely sa doručujú denne. Že prečo, to som pochopil keď mi reťaz rozbalili pred montážou. Ten istý typ ako v predchádzajúcich prípadoch. V tomto momente som sa rozhodol o iné riešenie. Požiadal som predajcu o výmenu vozidla, ale s inou motorizáciou, funkčnou. Následovali dlhé dohadovania sa s predajcom, až som pochopil že bez ŠAS sa nič nevyrieši. Všetko sa kozultuje s nimi a bez ich súhlasu sa nepohneme dopredu. Požiadal som o stretnutie vedenie ŠAS, súhlasili. To stretnutie prevýšilo všetky moje očakávania. Dohodli sme sa na danú hodinu, presne som prišiel, samozrejme ma nechali čakať, nech si uvedomím kto je tu pánom, potom pozvali ma do rokovacej miestnosti, naproti mne asi piati, aj právnici. Obleky hodinky v poriadku ale aby ma ponúkli pohárom vody to nie. Asi na tej úrovni sa to nepatrí. Aj keď som dorazil v horúčave na náhradnom aute bez klimatizácie. Nech cítim kto som. Podnikový právnik medzi rečami mi vysvetlil že úroveň náhradného vozidla nie je vo zmluve ani v zákone definované. To že automaticky približne rovnaká kvalita sa chápe ako kúpené a nefungujúce vozidlo, to ich nezaujíma. Zdôrazňovali mi že z právneho hľadiska nie sú mi partnermi, tým je predajca. Je to fakt, ale na zodpovednosti za predané vozidlá a ich systematické výrobné chyby hádam sa podielajú. Nech si ctím že sa so mnou vôbec dali do reči. Z celého pojednávania som mal pocit že som obvinený, a očakával výzvu, obžalovaný vstante a predneste dôkazy na svoju obhajobu. Vôbec som sa necítil ako zákazník , ktorý má právo za svoje peniaze na bezchybný tovar. Asi si v ŠAS neuvedomujú že na ich platy sa skladáme my zákazníci. Pojednávanie sa skončilo s tým že obdržím ponuku ŠAS na riešenie situácie. Obdržal som, samozrejme s oneskorením, vyjadrenie cez predajcu že „ Z dôvodu udržania vzájomných dobrých vzťahov predajca Carion Unicoop s.r.o. v spolupráci s importérom Škoda Auto Slovensko s.r.o. sa dohodli na výmene motorového vozidla. Na ten istý model a s tou istou výbavou.“ Požiadal som aspoň o motorizáciu 1,4 TSI 90kW. Možno v Škode aspoň taký dokážu vyrobiť funkčný, s tým že si uhradím cenový rozdiel. Že by v Škode trošku ctili zákazníka? Kedy vozidlo obdržim, o tom fámy nehovoria. Možno niekedy, aj keď som dávno zaplatil. Tento článok som písal pred tromi mesiacmi s predstavou že niektorý motoristický časopis to zverejní aby sa ostatný poučili. No nepodarilo sa. Sú "nezávislí" a źijú aj z reklám. Aj Škody. Perlička na koniec. Po troch mesiacoch čakania dorazilo nové auto a to 25.8.2011v tej istej výbave ako som mal predtým. 7 airbagov , klíma, ťažné zariadenie, maxidot, tempomat , farba karosérie,tónované sklá, 4 roky záruky za príplatok atď. Čo myslíte tie 4 roky záruky koľko je v skutočnosti. Po výmene vadnej súčiastky v mojom prípade celého motora už len dva. Dobre vymyslené že? Motor som objednal 1.4 TSI, s tým že doplatím cenový rozdiel a že nebudú ďalšie problémy. Šiel som prevziať vozidlo a zisťujeme že neide zaradiť 5. a 6. rýchlostný stupeň. Technik skoro infarkt dostal od hamby, konzultácie so Škodou - vadná prevodová skriňa treba vymeniť. Pri prihlásení sa na fórum som sa zaviazal že nebudem používať neslušné slová tak si sem domyslite podľa vlastného vkusu ............................................................... asi stači. Zavolal som do Škoda auto Slovensko či to myslia vážne. Prioritné auto prioritne vyrobené na odstránenie hamby a zas nepodarok. Odpoveď znova arogantná že oni mi už dodali dve autá a ďalšie už nebude, nech držim hubu. Takže stojím bez auta, keď vidím svoje vysnívané auto prevracia sa mi žalúdok. Mám priplatiť 800 Eur a prevziať ďalšie hovno a začať všetko od znova. Napísal som aj do Škoda a.s. do Boleslavi nech sa vyjadria. Čakám odpoveď. Fakty tohto príspevku viem dokladovať pred súdom, nie jedna babka alebo kamoš kamoša hovoril. A tie fámy o rozvodových reťazoch nie sú fámy. Je to skutočnosť. Škoda? Asi nie!