Zdravím,
Mám Octavii II, 1,9TDI 77kW rv2006. Od roku výroby až do teď s tím jezdím jen já. Neřekl bych, že jezdím jako dědek do 2000rpm ale taky to nehuntuju. Se studeným motorem zásadně do 3000rpm, spíš 2500 max. S teplým se neomezuju ale fakt je, že moje jízdy se z 90% skládají z dálnic, kde hodím 140km/h a tempomat to drží celou dobu. Motor má v takové rychlosti 2900rpm.
No ale k problému. Cca před měsícem jsem najížděl na dálnici a cca ve 130 se chystám dát tempomat a pustit plyn a ejhle tempomat nezafungoval, rychlost klesá. Tak zkouším přidat a ono to nějak nejede. Hned mě napadl katastrofický scénář = turbo v hajzlu. Asi bych měl říct, že jsem paranoidní. Nevěřím totiž autoservisům. Podle mě je to nejlepší business, když chcete oblbovat zákazníky. Kolik lidí tomu rozumí? :-) 1%? Asi tak, a to jsou právě ty lidi, navštěvující tohle forum a tak doufám, že zde chytím nějakou nit.
Po překonání mojí skepse k autoservisům, jsem přes známého auto do servisu dal. Vyměnili EGR ventil ale nepomohlo to. Vrátili tedy zpět můj. Nakonec konstatovali, že je přerušený drát k EGR ventilu (od turba?) a tak ho vyměnili. Auto cca 1-2 týdny jezdilo bez problému. Pak se objevila 2. fáze závady. Zprvu se zdálo, že je původní závada zpět ale přece jen to bylo jiné. Druhý den jsem totiž nastartoval a auto opět mělo tah. Tak jsem to pozoroval a zjistil, že zatímco v první fázi, se tah motoru již nikdy neobnovil (což by bylo v souladu s přerušeným drátem) tak ve druhé fázi, pokud se chyba objevila, stačilo vypnout zapalování a opět nastartovat a vesele se jelo dál s turbem.
Po čase to dávám opět do stejného servisu. Výsledek = turbo v hajzlu, připravte si 30tis. Katastrofický scénář opět zde...
Ptám se jich jak si mohou být jisti, že je to turbo a ne třeba váha nebo EGR. Tvrdí, že jim to vyjela diagnostika. Upřímně, nevím nakolik mohu servisu věřit a i kdybych jim věřil, mohu věřit té diagnostice nebo že její výsledky mechanik správně vyhodnotil? No každopádně bych nerad investoval do nového turba abych pak zjistil, že závada stále přetrvává. Také jsem byl v šoku, když mi řekli, že jsem dělal chybu, když jsem turbo šetřil a nevytáčel ho v plném rozsahu otáček. To je snad zlý sen? Pane moc jste to šetřil, tak si připravte 30k...
No tak jsem se rozhodl napsat sem a třeba se najde někdo s chytrou radou, co bych ještě mohl zkusit abych moji kapsu odlehčil pokud možno co nejméně.
Další indície k mému případu:
1) Kamarád měl stejný problém a zabrala výměna EGR
2) Chyba nenaskakuje systematicky. Nedá se říct, že např. po překročení 4000ot naskočí chyba. Někdy točím na max a chyba nenaskočí. Někdy naopak naskočí i kolem 2500ot. Obecně lze ale říct, že pokud jedu hodně slušně tak se chyba neobjeví i několik dní, zatímco když tomu dávám kouř, zcela jistě se chyba objeví rychle.
3) Když tomu opravdu šlapu na krk, stane se, že se ojeví i kontrolka motoru a hláška EMISE DO DÍLNY. Je to ale vzácný jev. V drtivé většině případů, jen nastane závada ale žádná kontrolka, žádná hláška.
4) Asi to nebude mít souvislost ale cca 1000km před prvním projevem závady se měnil olej a všechny filtry včetně palivového. Servisu se podařilo olej přelít. Jen trochu a ujelo se na to asi 20km ale raději to tady uvádím.
Dočetl jsem se tady, že to někteří borci rozpohybovali. Mám to zkusit? Jak? Vytočit na max na 3 a 4ku? Pak prudce brzdit a zase vytočit na max?
Budu rád za každou radu a pokud by se nějakému borcovi chtělo tomu autu podívat na zoubek tak to budu moooc rad.
Díky
EDIT 17.10.2012
Auto jsem dal do neautorizovaného servisu, kde šli po kabeláži. Našli u snímače plnícího tlaku rozpíchanou izolaci. Zřejmě od toho, jak ti předchozí mamlasové proměřovali auto, když řešili to EGR. Tak to prý zaizoloval. No měl jsem od toho pokoj. Asi před měsícem to začalo dělat znovu ale kontrolka se zatím nikdy nerozsvítila. Prostě motor jen ztratí tah, zastavím, vypnu motor, nastartuju a zase jede. Obecně to děla spíše při nižších převodových stupních a rychlostech...
Skvělý článek jsem našel zde: http://www.fcd.eu/st...2&comment=story
EDIT 18.10.2012
Pořád o tom přemýšlím a vzal bych to vylučovací metodou. V úvahu dle mě připadá v úvahu:
1) EGR ventil - pokud je hodně ucpanej, tak by to asi sedělo. Tady jsem trochu mimo ohledně toho čištění EGR, jak to tu u všech vidím. Omlouvám se že tomu moc nerozumím tak mě nekamenujte, že melu nesmysly. Každý vyndavá EGR a čistí to, že je to jako dětská prdelka. Kde se to EGR fyzicky nachází? Já si jako laik představuju, že motor má sací potrubí a někde těsně před motorovým prostorem je vzduchový filtr. EGR je doufám někde dost daleko od tohoto vzduchového filtru. Čili potrubí, EGR, potrubí, vzduchový filtr, motor. Je to tak správně? Pokud ano, nechtělo by to také vyčistit potrubí mezi EGR a vzduchovým filtrem?
2) váha vzduchu (prý se tomu taky říká snímač plnícího tlaku - to mi vlastně ukazuje diagnostika - chyba snímače plnícího tlaku G31)
Když by byla špatná váha vzduchu, tak by to blblo asi víc, častěji. Má někdo zkušenost se špatnou váhou? Padalo by to do nouzáku nebo by to prostě škubalo?
3) turbo - když někomu odejde turbo, tak většinou popisuje černý kouř a trvalá ztráta výkonu. To se u mě neděje. Navíc jsem se k němu po celou dobu choval hezky a auto mám od začátku a má najeto cca 170k.
4) kabeláž - můj favorit
Ještě něco?
EDIT 19.10.2012
Tak novinka - Kolem EGR trochu prosakuje olej. Taky to tam takhle mate, nebo je to zavada?
Mimochodem, obcas kdyz doplnuju olej, tak drive nez povolim vicko, povoli nejaky jiny spoj a cele se to nejak otoci.
Koukal jsem na to se sundanym krytem motoru a celej ten natrubek je jakoby nakrivo ale to je asi taky normalni ne?