Dobrý den,
koupil jsem velmi zachovalou felinu (1999, 1,3 MPI, 50kW, 162000km), kastle vubec neni rezavá, akorát mě trochu zlobí motor. Ihned po koupi jsem vyměnil svíčky, vzduchový filtr, dělaly se nové rozvody, měnil se olej, čidlo teploty s termostatem, vodní pumpa. Po zajetí rozvodů jsem ještě něchával seřídit ventily a vyčistit a resetovat klapku. A teď k problému. Jednak mi ten motor příjde takový zdechlý. Když to srovnám s rodinnou felinou, která jezdí na LPG a má nahrkaných úctyhodných 380tis, tak ta a to ještě v combiku tahá daleko lépe. Ta moje mi přijde taková jakoby "pod dekou". S tím by se ještě relativně dalo žít, ale co mě štve více, tak to je takový hodně nepravidelný chod při volnoběhu, kdy je cítit jak to s motorem škube. Dále, když se nastartuje studený motor, tak to jede jakoby na tři válce (je slyšet takové klepání z prostru motoru) a chvíli trvá (cca 3-4 minuty jízdy), než se to srovná. Při jízdě, když tomu šlápnu, tak motor táhne, ale pořád trochu poškubává a nejvíc škube, když udržuju rychlost tak kolem 50 - 60km a jen lechtám motor tak kolem těch 2000ot. To dělá jak za tepla tak za studena. Měrily se komprese, na každém válci přesně 10. Na VAGu to nic nehlásí. Zkoušel jsem všechny možné kontaky prostříkat kontaktolem a vyčistit je (respektive ty, na které jsem si troufl je rozdělat, abych je nepoškodil). Kontrolovalo se jestli neni těsnění pod hlavou prasklé a bylo v pohodě, dal se tam ale pro jistotu ještě těsnící tmel. Lambda sonda v pohodě. Zkoušela se jiná zapalovací lišta a snímač otáček, beze změny. Fakt už nevím čím by to mohlo být, ale štve mě to, protože je to jediná vada na kráse. Prošel jsem fórum tam a zpátky jestli něco nenajdu a víceméně se všude píše ať se s tím udělá to, co jsme s tím už všechno udělali.
Nemátě někdo tušení v čem by to mohlo být? Případně nějakou radu co ještě zkusit zkontrolovat?
Díky moc
Borovec