Přejít na obsah

Bulo Trulo

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Bulo Trulo

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Tak ja som to preplachoval hlavne z toho dovodu, ze ta kvapalina tam nebola menena ani nepamatam, a svojou konzistenciou a farbou pripominala hocico len nie chladiacu kvapalinu. Pokial sa vymiena kvapalina za rovnaku a tak ako sa ma (tj v pripade ruzovej po 5 rokoch), tak tiez si myslim, ze preplach je zbytocny. Tych 6 litrov som cital uz neviem kde (v nejakej knizke, nie na fore), snazil som sa to teraz narychlo dohladat, ale marne. Namiesto toho som vsak nasiel oficial dielensku prirucku (skoda ze az teraz s krizikom po funuse), kde sa pise, ze objem chladiacej sustavy je 5,6litra. A takisto, ze namiesto teplotneho cidla sa odsrobuje vypustny srob na bloku valcov nad tlakovym spinacom oleja - predpokladam, ze tym sa dosiahne prave odpustenie uplne vsetkej kvapaliny aj z vnutra motora. Pri plneni vsak treba to teplotne cidlo vytiahnut a nechat zaplavit termostat - tak ako si pisal Felicius. (dal by som aj odkaz na tu prirucku, ale nechcem porusovat pravidla - neviem, ci sa tu take veci nepovazuju za warez, ked tak dajte vediet, doplnim ten odkaz)
  2. Takze dobojovane, chladiaca kvapalina vymenena. Diky chlopi, dost ste mi pomohli. Finta bola hlavne v tom, ze je treba uvolnit teplotne cidlo, cim sa uvolni podtlak v malom okruhu a ten vytecie smerom cez vodnu pumpu von (tj. vyteka v opacnom smere ako bezne obieha chladiaca zmes). Aj tak sa mi ale nepodarilo vypustit plnych 6 litrov. Predpokladam teda, ze vnutri motora su tie kanaliky tvarovane tak, ze vzdy tam nieco zostane. Koniec koncov nasvedcuje tomu aj fakt, ze som to preplachoval 5 krat a aj tak este netiekla odtial uplne cista voda, z coho prve dva preplachy este mali silno ruzovu farbu. Zakazdym som nechal bezat motor az pokym sa nazapal vetrak. Pri finalnom plneni sa mi podarilo naliat nieco cez 4 litre a uz som bol na MAX ryske expanzky. Po prevareni sa to este kus odvzdusnilo, takze som tam este trocha dolial ale celkovo som tam nenalial viac ako 4,5 litra. Z toho vyplyva, ze ak to chce mat clovek fakt tip-top, tak treba robit preplachy destilkou, aby pri finalnom plneni bolo v okruhu co najmenej obycajnej vody. Snad len nejake postrehy: 1. treba si na to vyhradit fakt cele popoludnie, kedze "prevarenie" jedneho preplachu trva cca pol hodinu + dalsich aspon 15 minut, dokym to vychladne na teplotu, aby sa clovek pri odsrobovani vypustneho srobu neobaril. Treba ten preplach vyliat co najskor a naliat tam hned dalsi, aby sa vyuzilo zbytkove teplo v motore - rozdiel medzi zohrievanim uplne studeneho motora moze byt kludne 10-15 minut, takze sa to pri sucasnych cenach benzinu moze dost predrazit. Pozor ale pri odsrobovavani uzaveru expanzky ked je este preplach horuci - treba to robit fakt PO-MA-LY, inak vam moze ta voda este stale vyvret do xichtu 2. pri preplachovani je potrebne poriadne dotiahnut uzaver expanzky, aby odtial neunikala vodna para, kedze "cista" voda pri atmosferickom tlaku nema sancu dosiahnut teploty, kedy sa spina vetrak - pri riadne uzavretom okruhu sa vytvori pretlak a aj "cista" voda dosiahne dostatocnu teplotu 3. pri finalnom plneni treba ratat s tym, ze este nejaka zbytkova voda v okruhu je, a podla toho prisposobit aj plnenie/riedenie - kedze chladiaci okruh by mal mat 6 litrov a chladiaca kvapalina sa na -25C riedi 2:3, tak treba do okruhu naliat 2,4 litra chladiacej a zbytok doliat destilkou po MAX rysku a po prevareni (cim sa okruh odvzdusni) doliat uz len destilku po MAX Takze este raz dik za rady, dufam, ze aj ja svojimi postrehmi niekomu aspon trochu ulahcim vymenu
  3. Ahojte, tak som sa pustil do vymeny chladiacej kvapaliny na mojej 1.3MPi s tym, ze chcem aj preplachnut okruh, ale mam v tom trosku nejasno. Pri studenom motore som vypustil povodnu kvapalinu (ruzova) a prekvapilo ma, ze jej bolo len nieco cez 3 litre. Je sice pravda, ze ten rezervoar bol uplne prazdny (par mililitrov bolo na dne), ale aj tak sa mi to zda dost malo na to, ze podla specifikacie ma mat chladiaci okruh kapacitu 6 litrov. Potom som si vsak uvedomil, ze vlastne pri studenom motore je vlastne (z pohladu motora) velky okruh uzavrety, takze pri takomto vypustani sa z maleho okruhu nedostala von prakticky ani kvapka. Ked som tam nalial cistu vodu a nechal zohrievat motor, tak po otvoreni velkeho okruhu sa uz voda s povodnou kvapalinou zmiesala. Lenze ked budem chciet tuto zmes opat vypustit, tak opat jedine za studena a teda velky okruh bude opat uzavrety, a teda opat vypustim len cast. Chcem sa preto spytat, ako sa da dosiahnut, aby som vypustil cely chladiaci okruh, aby som tam potom mohol naliat plnych 6 litrov novej chladiacej zmesi? Alebo sa to fakt da len takto ciastocne a niekolkokrat to zopakovat? Vopred diky za odpovede.
×
×
  • Vytvořit nový...