Takze dobojovane, chladiaca kvapalina vymenena. Diky chlopi, dost ste mi pomohli. Finta bola hlavne v tom, ze je treba uvolnit teplotne cidlo, cim sa uvolni podtlak v malom okruhu a ten vytecie smerom cez vodnu pumpu von (tj. vyteka v opacnom smere ako bezne obieha chladiaca zmes). Aj tak sa mi ale nepodarilo vypustit plnych 6 litrov. Predpokladam teda, ze vnutri motora su tie kanaliky tvarovane tak, ze vzdy tam nieco zostane. Koniec koncov nasvedcuje tomu aj fakt, ze som to preplachoval 5 krat a aj tak este netiekla odtial uplne cista voda, z coho prve dva preplachy este mali silno ruzovu farbu. Zakazdym som nechal bezat motor az pokym sa nazapal vetrak. Pri finalnom plneni sa mi podarilo naliat nieco cez 4 litre a uz som bol na MAX ryske expanzky. Po prevareni sa to este kus odvzdusnilo, takze som tam este trocha dolial ale celkovo som tam nenalial viac ako 4,5 litra. Z toho vyplyva, ze ak to chce mat clovek fakt tip-top, tak treba robit preplachy destilkou, aby pri finalnom plneni bolo v okruhu co najmenej obycajnej vody.
Snad len nejake postrehy:
1. treba si na to vyhradit fakt cele popoludnie, kedze "prevarenie" jedneho preplachu trva cca pol hodinu + dalsich aspon 15 minut, dokym to vychladne na teplotu, aby sa clovek pri odsrobovani vypustneho srobu neobaril. Treba ten preplach vyliat co najskor a naliat tam hned dalsi, aby sa vyuzilo zbytkove teplo v motore - rozdiel medzi zohrievanim uplne studeneho motora moze byt kludne 10-15 minut, takze sa to pri sucasnych cenach benzinu moze dost predrazit. Pozor ale pri odsrobovavani uzaveru expanzky ked je este preplach horuci - treba to robit fakt PO-MA-LY, inak vam moze ta voda este stale vyvret do xichtu
2. pri preplachovani je potrebne poriadne dotiahnut uzaver expanzky, aby odtial neunikala vodna para, kedze "cista" voda pri atmosferickom tlaku nema sancu dosiahnut teploty, kedy sa spina vetrak - pri riadne uzavretom okruhu sa vytvori pretlak a aj "cista" voda dosiahne dostatocnu teplotu
3. pri finalnom plneni treba ratat s tym, ze este nejaka zbytkova voda v okruhu je, a podla toho prisposobit aj plnenie/riedenie - kedze chladiaci okruh by mal mat 6 litrov a chladiaca kvapalina sa na -25C riedi 2:3, tak treba do okruhu naliat 2,4 litra chladiacej a zbytok doliat destilkou po MAX rysku a po prevareni (cim sa okruh odvzdusni) doliat uz len destilku po MAX
Takze este raz dik za rady, dufam, ze aj ja svojimi postrehmi niekomu aspon trochu ulahcim vymenu