Čus
Moderní Turbo Diesel nemá žádnou škrticí klapku, to je pravda, ALE. Pokud je motor v otáčkách, roztočí se turbo, při přeřazení, padá motor z otáček a logicky začne brzdit turbo, sice daleko méně, než se škrtící klapkou, ale ano. Věc se má ale tak, že většina nových Turbomotorů má tenhle ventil, který je elektronicky řízený, ale fouká z5 do sání, tak, že to není slyšet. Některé TuboD motory jdou také z otáček ku*evsky pomalu a stačil by si mezitím přeřadit nekolikrát. Zvuk to má hezkej,ale asi je to to poslední co na auto dávat.
Kromě toho záleží opravdu na konstrukci konkrétního motoru, jestli to má alespoň trochu smysl, nebo je to tam pro legraci (pro zvuk)
Spousta lidí si dává na auto hovadin, chodí za mnou s chiptuningem atd a přitom maj v háji váhu, ucpanej filtr vzduchu, nebo použijou přímé sání, tam, kde je Filter BOX dobře navržený a usměrňuje proudění vzduchu. Zkrátka na uatě je spoustu věcí, které se musí měnit a udržovat a málokdo má auto v super stavu, aby bylo možné vyhazovat tisíce za opičárny.