-
Počet příspěvků
27 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
1262 zobrazení profilu
Oznámení apendix2
Nováček (1/14)
1
Popularita
-
apendix2 si změnil profilovou fotografii
-
Přemluvit zásuvku v kufru, aby fungovala pouze s klíčem asi bez hardwarových úprav nelze, co? Vozím v kufru autolednici a chtěl bych, aby jela pouze s klíčem.
-
Ano, to vím. Je to změněno schválně. To ten problém ale nezpůsobuje. Na jiném autě, pouze o ročník nižší, to šlape v pohodě. Ferda mi ale odpověděl, jak jsem čekal. Bohužel
-
Při změně v long coding a zadání DO IT se mi objeví tato hláška. Nesetkali jste se s tím někdo? Vadí mu equipment no. jednotky, ale nelze ho změnit. Nebo aspoň netuším jak... Poradí někdo, co s tím, abych mohl zapsat nový kód bez kontroly eq.no. nebo jak to obejít?
-
Řekněme ze zvědavosti, jak se auto chová bez asistentů. A mimochodem, pokud si vše vypneš, tak je auto v nejhorším stavu. Cokoliv jiného a zapnutého už je pouze lepší. Tzn. že poznáš své hranice a při zapnutých systémech bude pomyslná hranice jinde, na lepší straně. Byl jsem tam a měl jsem vyplé pouze ESP přes tlačítko na středové konzoli. Rozdíl byl markantní. Se zapnutým ESP sup ustál mnoho, bez něj to bylo horší. Takže měl-li bych se adaptovat na hranici bez, tak se systémy mám "náskok" a vím, kdy se to urve od cesty... asi tak.
-
Setkal jsem se s potřebou vypnout ESP a veškeré stabilizační systému. Ne chvilkově pomocí tlačítka na středové konzoli, ale pomocí VAG. U starších ABS jednotek stačilo údajně změnit 2 bity a bylo hotovo. U jednotky ve voze rv 2014 s označením 1K0 907 379 BS to ovšem už takto nelze. Ví někdo postup? Resp. které bity jak nastavit? Potřeba vypnout je škola smyku a touha si ji pořádně užít, nejedná se o řízenou sebevraždu
-
Ferdo, díky za potvrzení, na pomačkání krku světlo reaguje - zapíná se. Takže problém je opravdu tam. Uchycení krku do karoserie je nějaké tvrdé - nepřijde mi to jako guma s límcem. Je nějaká finta na oddělání - nějaká packa, šroubek z druhé strany nebo něco podobného? Nerad bych lámal a pak sháněl nový.
-
Tak se zeptám i já ... předpokládám problém právě ve svazku LP dveří. Přestalo mi fungovat sklápění zrcátek z DO. Ovládačem na dveřích zaklopit jdou, ale pouze způsobem, že po zapnutí zapalování otočím na symbol sklopení a v tu chvíli se nestane nic. Až jej otočím kdekoliv jinde, tak se sklopí a vyklopí. Od té doby funguje sklápění z ovladače na dveřích už normálně. Tedy pouze do dalšího zapnutí zapalování. Kalibraci dorazu oken mám udělanou, v tom problém není. Večer při vystupování jsem si všiml, že červené světýlko ve dveřích vynechává. Po celé dráze otevírání dveří nesvítí těsně pře první polohou otevření a pak zhasne u plně otevřených dveří... Dotaz je, zda dedukuji správně možný problém ve svazku a jak se k němu nejlépe dostanu, aniž bych musel rozebrat půl auta. Které místo je největší bolest u SII? Děkuji všem za odpovědi.
-
Ferdo, díky za upřesnění. Rád bych tě navštívil a využil tvých služeb. Prosím o SZ, napsal bych ti požadavky, zda to vůbec jde udělat. Pokud ano, domluvili bychom se. Jsem z druhé části světa a nechci jet přes celou republiku, abych se dozvěděl, že to nejde... Díky za pochopení
-
Rolbař: Kontrola žárovek zůstala funkční (pouze u vadné žárovky tě upozorní na mlhovku) a v maxidotu položka Denní svícení také funguje tak jak má. Tohle byly moje podmínky pro předělávku. Zachovat vše funkční. Ano, druhá možnost je protáhnout 2 dráty k BCM a doplnit konektor - vím i konkrétní piny. Jen tohle jsem měl jednodušší. Rozebírat konektor od BCM mi přišlo docela divoké, když jsem ho spatřil.
-
Při 0 ti svítí denní - to je v pořádku. Jde to vypnout v MaxiDotu - Nastavení/světla/denní světla
-
Konečně jsem se dokopal a provedl úpravu originálních mlhovek (2008 nemá v mlhovkách denní světla) na originální z ročníku 2009 a výše. Originální Hella světla jsem koupil u AutodilyPlus.cz, prodejce byl naprosto excelentní. Jak přístupem, tak i cenou. U koupě jsem zadal VIN a ještě mě upozornil, že tato světla nejsou na můj model. Tomu říkám péče o zákazníka. Součástky na celý přepínač jsem nakoupil v GM Electronic. Jelikož jsem nechtěl ničit původní svazek, koupil jsem i konektroy a utvořil si jakýsi "mezikus". Neuměl jsem ovšem sehnat samce (na žárovce H8) i samici (ve svazku). Musel jsem tedy koupit u usporneosvetleni.eu "eliminátor hlášky prasklé žárovky", který obsahoval tyto konektory + bonus výkonový odpor, který ovšem nebyl potřeba. Ještě bylo třeba konektor na žárovku denního světla, tu jsem zakoupil u prondo.cz a piny do konektoru se dají sehnat v každém servise. Těsnění do konektoru koupeno u konektor-brno.cz. Postup: Popíšu montáž pouze pro levé světlo. Demontáž původní mlhovky se provede vycvaknutím mřížky vlevo od světla (viz návod k použití - výměna žárovky) a zatlačením na zámek z vnitřní strany nárazníku. Jde to lehce, jen je třeba to nahmatat. Na konektor jsou připojeny 2 vodiče. Hnědý (-) a bíložlutý (+) Začal jsem tedy výrobou "mezikusu": Z eliminátoru jsem vypreparoval odpor ucvaknutím a zůstaly mi dva fousy. Jeden samec H8 a druhý samice H8. Samec H8 (pasuje do patice ze svazku): + přivedeme na společný kontakt relé (COM) - necháme bokem, bude společné pro všechny prvky - záporný potenciál (kostra) Samice H8 (pasuje do žárovky): + přivedeme na spínací kontakt relé (NO) - necháme bokem Samice 2 pólové svorkovnice pro denní světla: nejprve je třeba ji vyrobit. Použil jsem vodiče průřezu 0,5mm, na ně dal těsnění a pak je napájel na PINy. Poté stačí vložit do konektoru, až zacvaknou, zatlačit těsnění a je to. + přivedeme na rozpínací kontakt relé (NC) Ovládání relé: Ovládání probíhá ze dvou stran. Relé je nízkoodběrové, proto může být kladný pól cívky napojen na obrysovku přímo (svorka 10 na patici hlavních světel), aniž by BCM jednotka hlásila nějakou anomálii. Záporný je připojen přes MOS-FET tranzistor k zápornému potenciálu (kostře) MOS-FET BUZ11 je ovládán signálem T15 (zapnutý klíč v zapalování) - tady jsem si nebyl moc jistý, jak velký může být odběr, proto jsem použil MOS-FET, který má odběr nulový, protože spíná pouze přiložením napětí, nikoliv proudem. Přívod pro gate MOS-FETu ->MUSÍ<- být "zamínusován" přes odpor 4k7!!!! Zapojení MOS-FET: GATE - Svorka 4 na svorkovnici T14d (připojovací svorkovnice světel) SOURCE - záporný pól cívky relé DRAIN - společný záporný potenciál (kostra) GATE a DRAIN spojit přes odpor 4k7!!! Vše stačilo napájet, seskládat do malého prostou a zadělat do smršťovací bužírky s lepidlem. Připojení ke konektoru světel jsem musel bohužel vyřešit napájením na popsané vodiče, protikus 14pólové svorkovnice se mi nepodařilo sehnat. Popis funkce: Potřeba denních světel je tehdy když je v maxidotu nastaveno denní svícení a: - je ovladač světel v poloze AUTO a je dostatečné světlo - je ovladač světel v poloze vypnutých světel Obrysovky jsou zapnuté pouze tehdy když: - je ovladač světel v AUTO a senzor zapne světla - je ovladač světel v poloze obrysových světel - je ovladač světel v poloze potkávacích světel Pokud je potřeba denních světel, je tranzistor sepnutý, ale relé vypnuto (kontakty vedou do denních světel). Pokud je zapnuté zapalování a zároveň se zapnou i obrysovky (vždy když jsou zaplé obrysovky, denní světla svítit nesměji), tak jakýkoliv signál, který přijde od BCM do mlhovek je přes relé puštěn také do mlhovek. Jedná se o případy corneringu, popřípadě předních mlhových světel. Nikdy jindy při zapnutých světlech a zapalování mlhovky svítit nepotřebují. U funkce Coming home a Leaving home je sice napájeno relé, ale tranzistor zůstává uzavřen a relé je tedy přepnuto do denních světel. Bez tranzistoru by docházelo k bzučení relé, protože funkce CH a LH obrysovku zhasíná plynule a to se relátku nelíbilo. Podmínkou fungování je ještě nastavení pár drobností přes VAG v BCM Jednotka 09 - central electric Byte 18 - 1C Lighting: Skoda Superb Limousine/Sedan (3T4/SK461) with separate DRLs Byte 17 - bit 3 Coming-Home (CH) via Fog-Lights active TRUE Byte 17 - bit 5 Coming-Home (CH) active TRUE Byte 17 - bit 6 Leaving-Home (LH) active TRUE Byte 15 - bit 6 Daytime Running Light (DRL) via Separate Light active FALSE Byte 14 - bit 1 Daytime Running Lights (DRL) via Fog Lights active TRUE Byte 14 - bit 7 Cornering Lights via Front Fog Lights active TRUE Byte 11 - bit 2 Permanent Running Light (PRL) via Low Beam active FALSE To by snad mělo být vše. Schéma zapojení dole. Seznam součástek + odkazy Světla: Levé 3T0941701A 499,- http://www.autodilyplus.cz/search/?keyword=130921052&carId=28257&retReq=2fjeb Pravé 3T0941702A 499,- http://www.autodilyplus.cz/search/?keyword=130921062&carId=28257&retReq=2fjeb Konektory denní: - těsnící gumky 0,6/ks http://www.konektor-brno.cz/produkty?f%5Bb_f%5D=828904-1 - protikus k patici denního 7j0 973 722 232,- http://eshop.prondo.cz/svorkovnice-2-pOlovA~z1J0973722.html - piny do konektoru 50,- autoservis Škoda Konektory H8: - konektor samec a samice + odpory (dát pryč) 2x 142,- http://www.usporneosvetleni.eu/index.php?uri=/odpor-pro-led-autozarovky-h8-h11-p394 Přepínač 2x: - relé 12V/5A 24,- http://www.gme.cz/relen4100f2chs5dc12c-p634-604 - tranzistor MOS-FET BUZ11 25,- http://www.gme.cz/unipolarni-tranzistor-buz11-to220-p213-016 - odpor 4k7 1,70 http://www.gme.cz/rm-4k7-0204-0-4w-1-hitano-p119-395
-
Možná jsem se ani já nezeptal dost jasně... Wizaard mě ale pochopil. Co se týká manuálu, tak ten mám přečtený xkrát. Opravdu špekuluji nad tím, jak se auto chová při různých intenzitách venkovního světla. Např. dneska jsem jel v 6:30 a při odemčení se nerozsvítil Leaving home, v zrcátku mi ovšem svítilo světýlko na nástupní prostor a xenony se po zapnutí zapalování zaply.
-
Zdravím Vás, diskutující. Poradí někdo šikovný, jak nejlépe se dostat kolem origo svazku z prostoru pod volantem (BCM) k předním světlům? Potřebuji dotáhnou 2 vodiče a nechci nikde nic polámat, propíchnou, rozbít, zničit...
-
Poslední myšlenka mě také napadla. Chtěl jsem to ověřit...
-
To je tvá domněnka nebo to víš jistě? Když není venku nějak tma, tak při odemčení už mi svítí spodek zrcátka na nástupní prostor, ale cornering, CH a LH je ještě nefunkční...