Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    372 témat v tomto fóru

      • 283 odpovědí
      • 85 252 zobrazení
    1. Problémy s TWINDOOR

      • 106 odpovědí
      • 30 886 zobrazení
    2. Chyby / závady z diagnostiky

      • 16 odpovědí
      • 5 946 zobrazení
    3. AKUMULÁTOR

      • 307 odpovědí
      • 42 160 zobrazení
      • 128 odpovědí
      • 42 660 zobrazení
      • 0 odpovědí
      • 50 zobrazení
      • 6 odpovědí
      • 510 zobrazení
      • 3 odpovědi
      • 135 zobrazení
      • 8 odpovědí
      • 422 zobrazení
      • 3 odpovědi
      • 230 zobrazení
    4. Světlo pod sedadly

      • 3 odpovědi
      • 183 zobrazení
      • 26 odpovědí
      • 8 064 zobrazení
      • 14 odpovědí
      • 426 zobrazení
      • 11 odpovědí
      • 2 316 zobrazení
      • 4 odpovědi
      • 239 zobrazení
    5. Zarovky

      • 20 odpovědí
      • 1 899 zobrazení
      • 1 odpověď
      • 478 zobrazení
      • 0 odpovědí
      • 178 zobrazení
      • 0 odpovědí
      • 195 zobrazení
      • 43 odpovědí
      • 8 881 zobrazení
      • 18 odpovědí
      • 1 965 zobrazení
      • 15 odpovědí
      • 1 081 zobrazení
      • 4 odpovědi
      • 519 zobrazení
      • 3 odpovědi
      • 307 zobrazení
      • 2 odpovědi
      • 331 zobrazení


    • Aktuální příspěvky

      • I ~100% lze dosáhnout, bez vyvaření, přeci jen saturace, či jak se této fázi říká, trvá několik hodin a je nejdelší nabíjecí fáze. Jinak jde o ukazatel aktuálního napětí, které je vidět na nabíječce , což je předpokládám napětí, které jde z nabíječky do baterie. Když je baterie připojena ve voze, napětí nejde přes 12.8V, přitom AGM se mají nabíjet vyšším... Když zapojená není, končí nabíjení na 14.8V  Jaký je nabíjecí proud, či zda-li se liší, to jsem neověřoval.    Jinak jde o Ultimate Speed ULGD 3.8 A1
      • Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?
      • Jak vysoko vám svítí  světla pokud jedete za druhou Octavií ( uvádím Octávii protože má SPZ v určité výšce oproti jiným autům ) v běžné vzdálenosti v provozu? Mě svítí pod SPZ, což považuji stále za krátký dosvit.
      • Pro 17 je hroznej problém najít fakt hezky kola taky to řeším originál jsem nechal na zimaky a musím sehnat na léto nějaký fakt hezky kola a můžu použít právě jen 17ky 
    ×