Přejít na obsah

Vypalene ziarovky naraz obe


Papek

Doporučené příspěvky

Zdravim znamemu na felicii odpaluje ziarovky a naraz obe minule obe stretavacky ale cez den no a pred par dnami v noci na dialkovych isiel a prask obe naraz.viem ze to bude pravdepodobne z alternatorom a reglerom ale nemam blizsie skusenosti s tym.stalo sa to niekomu ako ste to poriesili.diky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netreba dať opraviť alternátor - je určitě nejdřív potřeba prověřit kontakt mezi alternátorem, baterkou, kabeláží a karosérií = kostrou. Protože jestli tam jsou studeňáky nebo špatná kostra, bude napětí lítat bůhvíjak i s úplně novým alťasem a budou to zbytečně vyhozené prachy. Prostě nejdřív diagnostiku, odstranit možnost špatných kontaktních ploch - a až teprve pak, jestli bude závada = skákání napětí přetrvávat, bude potřeba "něco udělat" s alternátorem. A u něj bych začal regulátorem a uhlíky + osoustružením rotorových kroužků a ověřením, jestli jsou v pořádku všechny usměrňovací diody včetně těch pomocných, které pomáhají budit alternátor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Prostě nejdřív diagnostiku, odstranit možnost špatných kontaktních ploch - a až teprve pak, jestli bude závada = skákání napětí přetrvávat, bude potřeba "něco udělat" s alternátorem. ...

Nauč se číst. Závada vůbec nemusí být v alternátoru - potom bude oprava samotného altíku k hovnu. Je potřeba nejdříve najít závadu a ne naprosto zbytečně naslepo a bezhlavě vyměňovat všecko kus po kuse, jako je to zvykem v dnešních "značkových servisech"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prochy - smekám před kvalitama Tvojí křišťálový koule, ta moje ani po přežhavení nedokáže tak přesně určit závadu, jako ta Tvoje. Ta moje totiž ukázala jako první možnost špatného spoje na kostře baterky nebo regulátoru/alternátoru, vadný regler teprve jako druhou možnost... Ale asi to máš na Slovensko blíž, takže Ti dává lepší rozlišení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky už se v elektrice a elektronice rejpám hezkých pár (desítek) roků, i když pravda, pod kapotama to není každodenně. Už jsem se ale setkal s naprosto stejnou závadou, kterou "spravilo" dotažení obou šroubových spojů konzole držící alternátor k motoru = byla špatná kostra, regulátor proto neměl správný nulový potenciál (shodný s "kostrou"), o který se elektricky "opírá" = napětí na altíku lítalo jak nudle v bandasce nahoru dolů podle toho, jak se měnil tah řemenu při změně otáček = měnil se kontakt. Rozdíl v času a v ceně za úplně zbytečnou opravu nebo výměnu altíku, který by při montáži stejně utáhli pořádně - a tím by byla ve skutečnosti odstraněná celá závada, nebo pouhým utažením 2 matic na altíku stávajícím nechám na vyčíslení Tobě = máš v tom určitě víc praxe. Já jen vyznávám názor jít nejdřív po nejjednodušší možné příčině a v případě elektriky vždycky nejdřív vyloučit nedokonalé spoje a nedokonalou izolaci - a pak vzít do ruky měřák nebo aspoň zkoušečku. Postup pokus - omyl bývá u elektriky/elektroniky značně drahá diagnostická metoda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...