Publikováno Prosinec 29, 201014 r Zdravim znamemu na felicii odpaluje ziarovky a naraz obe minule obe stretavacky ale cez den no a pred par dnami v noci na dialkovych isiel a prask obe naraz.viem ze to bude pravdepodobne z alternatorom a reglerom ale nemam blizsie skusenosti s tym.stalo sa to niekomu ako ste to poriesili.diky :-)
Prosinec 29, 201014 r Netreba dať opraviť alternátor - je určitě nejdřív potřeba prověřit kontakt mezi alternátorem, baterkou, kabeláží a karosérií = kostrou. Protože jestli tam jsou studeňáky nebo špatná kostra, bude napětí lítat bůhvíjak i s úplně novým alťasem a budou to zbytečně vyhozené prachy. Prostě nejdřív diagnostiku, odstranit možnost špatných kontaktních ploch - a až teprve pak, jestli bude závada = skákání napětí přetrvávat, bude potřeba "něco udělat" s alternátorem. A u něj bych začal regulátorem a uhlíky + osoustružením rotorových kroužků a ověřením, jestli jsou v pořádku všechny usměrňovací diody včetně těch pomocných, které pomáhají budit alternátor...
Prosinec 29, 201014 r Tak sa rozhodni ci treba alebo netreba opravit ALTERNATOR. Upraveno Prosinec 30, 201014 r od Malta citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Prosinec 29, 201014 r ... Prostě nejdřív diagnostiku, odstranit možnost špatných kontaktních ploch - a až teprve pak, jestli bude závada = skákání napětí přetrvávat, bude potřeba "něco udělat" s alternátorem. ... Nauč se číst. Závada vůbec nemusí být v alternátoru - potom bude oprava samotného altíku k hovnu. Je potřeba nejdříve najít závadu a ne naprosto zbytečně naslepo a bezhlavě vyměňovat všecko kus po kuse, jako je to zvykem v dnešních "značkových servisech"...
Prosinec 30, 201014 r Alternator sa da aj zrepasovat -opravit. Netreba hned kupovat NOVY alternator. Ma vadny regulator napetia v alternatore .Cena 12 Euro. Upraveno Prosinec 30, 201014 r od PROCHY603
Prosinec 30, 201014 r Prochy - smekám před kvalitama Tvojí křišťálový koule, ta moje ani po přežhavení nedokáže tak přesně určit závadu, jako ta Tvoje. Ta moje totiž ukázala jako první možnost špatného spoje na kostře baterky nebo regulátoru/alternátoru, vadný regler teprve jako druhou možnost... Ale asi to máš na Slovensko blíž, takže Ti dává lepší rozlišení...
Prosinec 31, 201014 r EKKAR: Carovnu gulu som niekomu pozical a neviem komu. K teme alternatoru: Su to roky praxe. Precitaj si link uz som poradil 2x aj bez carovnej gule. LINK:
Prosinec 31, 201014 r Taky už se v elektrice a elektronice rejpám hezkých pár (desítek) roků, i když pravda, pod kapotama to není každodenně. Už jsem se ale setkal s naprosto stejnou závadou, kterou "spravilo" dotažení obou šroubových spojů konzole držící alternátor k motoru = byla špatná kostra, regulátor proto neměl správný nulový potenciál (shodný s "kostrou"), o který se elektricky "opírá" = napětí na altíku lítalo jak nudle v bandasce nahoru dolů podle toho, jak se měnil tah řemenu při změně otáček = měnil se kontakt. Rozdíl v času a v ceně za úplně zbytečnou opravu nebo výměnu altíku, který by při montáži stejně utáhli pořádně - a tím by byla ve skutečnosti odstraněná celá závada, nebo pouhým utažením 2 matic na altíku stávajícím nechám na vyčíslení Tobě = máš v tom určitě víc praxe. Já jen vyznávám názor jít nejdřív po nejjednodušší možné příčině a v případě elektriky vždycky nejdřív vyloučit nedokonalé spoje a nedokonalou izolaci - a pak vzít do ruky měřák nebo aspoň zkoušečku. Postup pokus - omyl bývá u elektriky/elektroniky značně drahá diagnostická metoda...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.