Přejít na obsah

Skoda 1.9, misto nafty repkovy olej nebo fritovaci olej? :)


Nergos

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás - pardon, mam špatně nadpis. Byla myšlena Felicie :)

Nedávno jsem na internetu četl, že lze používat místo nafty přefiltrovaný fritovací olej nebo řepkový olej.

Chtěl bych se Vás zeptat na váš názor, já osobně se v autech moc nevyznám. Je mi jasné, že motoru to asi moc dobře dělat nebude. Olej má větší hustotu, takže asi i delší nebo vetší hořlavost než nafta, teda aspoň podle mě 

No teďka k těm otázečkám. Jak moc a hlavně co by se dalo takhle v motoru zničit, když by se místo nafty používal olej. Dal by se nějak motor poupravit aby se nato dalo jezdit? Nebo by to motor od Felície nějak dokázal schroustat i bez úprav motoru?

Na internetu sem našel nějakou firmu, co děla úpravy naftových motorů přímo na řepkový olej, samozřejmě tam nepsali jaké 

Co sem tak dokázal pochytit je to, že než se řepkový olej dostane ke spalování, tak se musí nahřát na 80stupňů aby se zlepšila jeho vznětlivost. Jestli pomoci nějaké spirály? Nebo se dá někde sehnat nějaký vyhřívaná palivový filtr co by to dokázal?

Olej má větší hustotu a tuším i delší dobu hoření než nafta, je možné že to nějak dodrbe písty nebo ventily? Nešlo by to třeba zafixovat nějakým seštelováním ventilů nebo nějak naťukat do řídící jednotky, aby dodávala méně oleje?  Poslední otázečka, jezdíte už někdo na olej? :D

Jsem laik a v motorech se moc nevyznám, mám sice favorita ve kterém si dost věci opravím ale do motorů zas tak hrrrr nejsem. Tak doufám že se ozvou nějací zkušenější a podělí se o své názory. Jdu spát, odopoledne se sem podívám, tak doufám že tady bude co číst :)

Editováno: , autor: Nergos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý diesel pojede na řepkový olej, i na ten přepálený z friťáku - na ten myslím dokonce ochotněji, protože už je částečně rozložený tím přepálením na kratší molekuly - a po odfiltrování pevných částeček bude vznětlivější. Největší problém u olejů je jejich teplota tuhnutí - ta je v oblasti několika stupňů pod nulou, takže v zimě olej skoro nejde čerpat a ze vstřikovačů spíš ukapává než aby se rozprášil. Řešení je několik, například nejezdit na olej v době nízkých teplot, nebo míchat do oleje nějaké "ředidlo", kterým se zajistí snížení bodu tuhnutí na teplotu hlouběji pod nulu (příměs běžného benzínu v řádu několika % nebo normální minerální motorové nafty - v řádu zhruba 1/10 až 1/5 objemu nádrže), případně oddělená nádrž na olej, která bude "vytápěná" nějakým výměníkem - například od chlazení motoru - motor se pak startuje na běžné minerální palivo a v okamžiku, kdy je olej dostatečně předehřátý se systém přepíná na olej. Myslím, že když si dáš do vyhledávače slova "alternativní paliva", najdeš dost odkazů, abys měl co číst do jara. Problematikou ježdění na potravinářské rostlinné oleje se myslím dokonce zabývají i některá vlákna v sekci "Ostatní diskuse" - zkus se podívat i tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

To neni pravda, kazdy diesel na olej nepojede. Jsou to svine rozmlasane. Jinak felda je prase a sezere vse co se protahne filtrem. Hustotu lze zmenit na zimu naftou ci benzinem. Jinak bez problemu. Obcas normalni naftu a je vse ok. Jiz mnoho mnoho km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...