Přejít na obsah

Poklesy vysokotlaku paliva


arne69

Doporučené příspěvky

Ahojte kol117

pár měsíců řeším náhlé propady vysokého tlaku paliva při velké zátěži motoru. Příští týden to jde do škodováckýho servisu, tak to ještě dávám sem, jestli k tomu někoho něco napadne.

 

Projevy:

Vše funguje normálně, až do okamžiku kdy je požadován max výkon ve vyšších otáčkách, například akcelerace na šestku, rychlost je kolem 130km/h. V ten okamžik plynový pedál zmrtví, otáčky motoru klesají až třeba na volnoběh (při vyřazení) a pak po několika vteřinách to zase jede, jako by nic.

Zdá se že tu existuje závislost na teplotě, čím víc dostává motor zabrat, tím dříve k těm poklesům dochází, takže při extrémním vytáčení do otáček se později už nedá jet rychleji jak 80km/h.

 

Závady (VCDS):

nízký tlak paliva - vysokotlaký senzor

do nouzového režimu motor nepadá, kontrolka motoru nesvítí

 

Stav téhle závady je trvalý a neměnný a kdykoli ji lze vyvolat za okolností vysokých otáček a velkého výkonu. To trvá již několik měsíců, jel jsem s tím i do Itálie, naložený auto až po střechu... když jsem jel s citem a nešlapal tomu na krk, jelo to ok, nezlepšilo se to ani nezhoršilo. Když je tlak v pohodě, jede to jak z praku.

 

Je vyměněn:

palivový filtr, čidlo tlaku paliva, čidlo otáček motoru (to bylo opravdu vadné) a pojistný přepouštěcí ventil na vysokotlaku, svíčky.

 

Podezření dle automechanika:

vysokotlaké čerpadlo, případně vadný přidřený vstřik, který propouští plus různé další exotičtější teorie...

 

v příloze graf průběhu vysokého tlaku (VCDS) s popisem, který jsem dnes natočil.

 

Nějaké postřehy, rady, nápady, zkušenosti? kol117

Dík.

 

-------------

Octavia FSI 2.0 BLX 4x4

 

post-93759-0-00282400-1436558901_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Opraveno, pro všechny FSIčkáře možná zajímavé info:

 

Pokles tlaku ve vysoké zátěži byl způsobený probroušením dvojvačky na vačkové hřídeli. Následkem toho probroušení měl pístek v čerpadlu menší rozkmit a tím čerpadlo nebylo mechanicky schopné udržet jmenovitý tlak 110bar při plné zátěži.

 

Jak k tomu došlo. Na tu dvojvačku dosedá trn z čerpadla na kterém je pružina a na tom trnu je takový jakoby "náprstek", který klouže po té vačce. během času se ten náprstek úplně opotřeboval skrz, takže po dvojvačce pak jezdil přímo ten trn z palivového čerpadla. Tento pak do ní "vyfrézoval" skoro půl centimetru hlubokou drážku.

 

Oprava: obě vačkové hřídele, zdvihátka, všechny hydroštely, gufera, řetěz, napínák... cena 65tis (z toho práce 8)

Motor se ztišil, ožil a na volnoběh má krásný pravidelný zvuk.

 

Jo a ještě - ten napínák měl od toho řetězu už v sobě taky slušnou drážku. To se už někde na internetu řešilo že je dobrý to vyměnit.

Najeto 300tis a opotřebení motoru bylo dle automechanika "přiměřené".

 

Takže vřele doporučuju - pokud máte najeto 200 a víc, co nejdříve si nechat v servisu sundat tohle čerpadlo (není to taková práce) a pořádně prozkoumat ten "náprstek". Po této zkušenosti ho vřele doporučuju preventivně vyměnit, stojí tisícovku.

 

zdar

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...