Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte kol117

pár měsíců řeším náhlé propady vysokého tlaku paliva při velké zátěži motoru. Příští týden to jde do škodováckýho servisu, tak to ještě dávám sem, jestli k tomu někoho něco napadne.

 

Projevy:

Vše funguje normálně, až do okamžiku kdy je požadován max výkon ve vyšších otáčkách, například akcelerace na šestku, rychlost je kolem 130km/h. V ten okamžik plynový pedál zmrtví, otáčky motoru klesají až třeba na volnoběh (při vyřazení) a pak po několika vteřinách to zase jede, jako by nic.

Zdá se že tu existuje závislost na teplotě, čím víc dostává motor zabrat, tím dříve k těm poklesům dochází, takže při extrémním vytáčení do otáček se později už nedá jet rychleji jak 80km/h.

 

Závady (VCDS):

nízký tlak paliva - vysokotlaký senzor

do nouzového režimu motor nepadá, kontrolka motoru nesvítí

 

Stav téhle závady je trvalý a neměnný a kdykoli ji lze vyvolat za okolností vysokých otáček a velkého výkonu. To trvá již několik měsíců, jel jsem s tím i do Itálie, naložený auto až po střechu... když jsem jel s citem a nešlapal tomu na krk, jelo to ok, nezlepšilo se to ani nezhoršilo. Když je tlak v pohodě, jede to jak z praku.

 

Je vyměněn:

palivový filtr, čidlo tlaku paliva, čidlo otáček motoru (to bylo opravdu vadné) a pojistný přepouštěcí ventil na vysokotlaku, svíčky.

 

Podezření dle automechanika:

vysokotlaké čerpadlo, případně vadný přidřený vstřik, který propouští plus různé další exotičtější teorie...

 

v příloze graf průběhu vysokého tlaku (VCDS) s popisem, který jsem dnes natočil.

 

Nějaké postřehy, rady, nápady, zkušenosti? kol117

Dík.

 

-------------

Octavia FSI 2.0 BLX 4x4

 

post-93759-0-00282400-1436558901_thumb.j

  • 3 týdny později...

Ahoj, tak snad to budeš mít ok. Já mám tento motor ve Scoutu. Mám to udělané s plynem. Kolik máš průměrnou spotřebu ? :-)

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Opraveno, pro všechny FSIčkáře možná zajímavé info:

 

Pokles tlaku ve vysoké zátěži byl způsobený probroušením dvojvačky na vačkové hřídeli. Následkem toho probroušení měl pístek v čerpadlu menší rozkmit a tím čerpadlo nebylo mechanicky schopné udržet jmenovitý tlak 110bar při plné zátěži.

 

Jak k tomu došlo. Na tu dvojvačku dosedá trn z čerpadla na kterém je pružina a na tom trnu je takový jakoby "náprstek", který klouže po té vačce. během času se ten náprstek úplně opotřeboval skrz, takže po dvojvačce pak jezdil přímo ten trn z palivového čerpadla. Tento pak do ní "vyfrézoval" skoro půl centimetru hlubokou drážku.

 

Oprava: obě vačkové hřídele, zdvihátka, všechny hydroštely, gufera, řetěz, napínák... cena 65tis (z toho práce 8)

Motor se ztišil, ožil a na volnoběh má krásný pravidelný zvuk.

 

Jo a ještě - ten napínák měl od toho řetězu už v sobě taky slušnou drážku. To se už někde na internetu řešilo že je dobrý to vyměnit.

Najeto 300tis a opotřebení motoru bylo dle automechanika "přiměřené".

 

Takže vřele doporučuju - pokud máte najeto 200 a víc, co nejdříve si nechat v servisu sundat tohle čerpadlo (není to taková práce) a pořádně prozkoumat ten "náprstek". Po této zkušenosti ho vřele doporučuju preventivně vyměnit, stojí tisícovku.

 

zdar

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.