Leden 18, 200916 r Skoro toho tvýho mazlíka lituji. Než zažívat takovéto teplotní šoky, tak by určitě raději stál na mrazu. Tohle mu vůbec nesvědčí. Proč mysliš? Právě že bych řekl, źe to je pro auto mnohem lepší. Samozřejmě, že pokud mám auto od soli, tak topení v garaži vypínám a nechám ho radší v chladu, ale stále i tak je tam lehce nad nulou. Tím že motor není promrzlý, tak se rychleji zahřeje na provozní teplotu což určitě je velké plus, navíc na mrazu trpí i lak auta, baterka, interier atd... Právě že větší teplotní šoky jsou u promrznutého motoru, kde je dejme tomu motor při nastartování na -10°C a po 10 minutách jízdy je na +70°C a víc, což je mnohem větší teplotní šok
Leden 18, 200916 r Autor Proč mysliš? Právě že bych řekl, źe to je pro auto mnohem lepší. Samozřejmě, že pokud mám auto od soli, tak topení v garaži vypínám a nechám ho radší v chladu, ale stále i tak je tam lehce nad nulou. Tím že motor není promrzlý, tak se rychleji zahřeje na provozní teplotu což určitě je velké plus, navíc na mrazu trpí i lak auta, baterka, interier atd... Právě že větší teplotní šoky jsou u promrznutého motoru, kde je dejme tomu motor při nastartování na -10°C a po 10 minutách jízdy je na +70°C a víc, což je mnohem větší teplotní šok Jediné plus je co se týče toho motoru. Pro lak je každopádně lepší když takovéto teplotní skoky nezažije. Navíc, když ten taplotní rozdíl 20 - 30 stupňů umocníš okamžitou jízdou, čímž dochází k rychlejšímu zchlazení. Druhý extrém je, když promrzlý vůz dáš do teplé garáže. Co se stane. Ve všech dutinách včetně nádrže začne kondenzovat vlhkost a stékat po stěnách. Dnešní vozy jsou už z hlediska koroze v dutinách poměrně dobře ošetřeny, ale nějakou technologickou chybu nebo zanedbání vyloučit nemůžeš. Nakonec můžeš koupit i vůz úplně nový který má opravovaný lak a je otázkou, jak dokonale. Pokud by jsi takto vůz používal před cca dvaceti lety, do dvou let by ti prorezavěl. Přiznávám, dělal jsem tenkrát stejnou chybu a taky jsem na to doplatil.
Leden 18, 200916 r Přesně tak jak píšeš...takhle tchán pohřbil Favorita...honem z mrazu do temperovaný garáže...nejdřív odešly přední blatníky, pak začaly reznout pístky v brzdách, lanovod ruční brzdy, pak šly prahy a když jsem zjistil, že reznou misky tlumičů vpředu i vzadu, šel do bazaru...
Leden 18, 200916 r ale ak nemáš vyhrievanú garáž tak by to nemalo vadiť nie? ja nemám ale iba sa pýtam
Leden 18, 200916 r ja som si myslel ze ked sa predava auto v bazari..a je tam napisane ze GARAZOVANE tak je to dobry jav...ci sa mylim?
Leden 19, 200916 r Jediné plus je co se týče toho motoru. Pro lak je každopádně lepší když takovéto teplotní skoky nezažije. Navíc, když ten taplotní rozdíl 20 - 30 stupňů umocníš okamžitou jízdou, čímž dochází k rychlejšímu zchlazení. Druhý extrém je, když promrzlý vůz dáš do teplé garáže. Co se stane. Ve všech dutinách včetně nádrže začne kondenzovat vlhkost a stékat po stěnách. Dnešní vozy jsou už z hlediska koroze v dutinách poměrně dobře ošetřeny, ale nějakou technologickou chybu nebo zanedbání vyloučit nemůžeš. Nakonec můžeš koupit i vůz úplně nový který má opravovaný lak a je otázkou, jak dokonale. Pokud by jsi takto vůz používal před cca dvaceti lety, do dvou let by ti prorezavěl. Přiznávám, dělal jsem tenkrát stejnou chybu a taky jsem na to doplatil. Pokud je v garáží průvan (jako že je, když mám vyplé topení) a teplota kolem 0°C tak to mokrému a zasolenému autu snad vadit nemůže ne? Právě díky tomu jsem tak řešil svojí garáž aby auto buď rychle celé oschlo lehkým, ale stálým průvanem studeného vzduchu (to pokud je promrzlé a špinavé od soli) a nebosi je puštěné topení na cca. 10° - 15°C a to v případě, že je auto komplet čisté a suché (nebo právě doumyvané, utřené, ale občas někde nějaká kapka vody zůstane, tak tak díky vyšší teplotě auto dokonale oschne) Možná vám to připadá složité řešít jestli průvan v garáží a chladno nebo bezprůvanu a teplo, ale není, jde pouze o zvyk a auto si zatím nikdy nestěžovalo
Leden 19, 200916 r Autor Pokud je v garáží průvan (jako že je, když mám vyplé topení) a teplota kolem 0°C tak to mokrému a zasolenému autu snad vadit nemůže ne? Právě díky tomu jsem tak řešil svojí garáž aby auto buď rychle celé oschlo lehkým, ale stálým průvanem studeného vzduchu (to pokud je promrzlé a špinavé od soli) a nebosi je puštěné topení na cca. 10° - 15°C a to v případě, že je auto komplet čisté a suché (nebo právě doumyvané, utřené, ale občas někde nějaká kapka vody zůstane, tak tak díky vyšší teplotě auto dokonale oschne)Možná vám to připadá složité řešít jestli průvan v garáží a chladno nebo bezprůvanu a teplo, ale není, jde pouze o zvyk a auto si zatím nikdy nestěžovalo Nejde o to, jestli je suché nebo mokré. Jdo o tu vlhkost, která přechodem z mrazu do tepla v dutinách kondenzuje.
Leden 19, 200916 r Nyní, v mrazivých dnech, mám chladič zakrytý. Jezdím kratší vzdálenosti, tak do 30 km. S tím zakrytím mám motor zahřátý po 7i km. A k těm garážím. Většina z nás,(aspoň si to myslím) nemá vytápěné garáže, tak teplotní šok ee. Když je venku -15, tak v garáži -4st.
Srpen 16, 201015 r ja som si myslel ze ked sa predava auto v bazari..a je tam napisane ze GARAZOVANE tak je to dobry jav...ci sa mylim? Je protože většinou takové to auta nejsou moc poškrábané,ale jinak je to pro ně horší. Ale jinak je u dieselu normální, že se tolik nezahřejou. Nezbude jim tolik přebytečného tepla při pracovním procesu motoru než jako u benzínu. Upraveno Srpen 16, 201015 r od Sniper_2003
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.