Marios Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 Skoro toho tvýho mazlíka lituji. Než zažívat takovéto teplotní šoky, tak by určitě raději stál na mrazu. Tohle mu vůbec nesvědčí. Proč mysliš? Právě že bych řekl, źe to je pro auto mnohem lepší. Samozřejmě, že pokud mám auto od soli, tak topení v garaži vypínám a nechám ho radší v chladu, ale stále i tak je tam lehce nad nulou. Tím že motor není promrzlý, tak se rychleji zahřeje na provozní teplotu což určitě je velké plus, navíc na mrazu trpí i lak auta, baterka, interier atd... Právě že větší teplotní šoky jsou u promrznutého motoru, kde je dejme tomu motor při nastartování na -10°C a po 10 minutách jízdy je na +70°C a víc, což je mnohem větší teplotní šok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 18. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 18. leden 2009 Proč mysliš? Právě že bych řekl, źe to je pro auto mnohem lepší. Samozřejmě, že pokud mám auto od soli, tak topení v garaži vypínám a nechám ho radší v chladu, ale stále i tak je tam lehce nad nulou. Tím že motor není promrzlý, tak se rychleji zahřeje na provozní teplotu což určitě je velké plus, navíc na mrazu trpí i lak auta, baterka, interier atd... Právě že větší teplotní šoky jsou u promrznutého motoru, kde je dejme tomu motor při nastartování na -10°C a po 10 minutách jízdy je na +70°C a víc, což je mnohem větší teplotní šok Jediné plus je co se týče toho motoru. Pro lak je každopádně lepší když takovéto teplotní skoky nezažije. Navíc, když ten taplotní rozdíl 20 - 30 stupňů umocníš okamžitou jízdou, čímž dochází k rychlejšímu zchlazení. Druhý extrém je, když promrzlý vůz dáš do teplé garáže. Co se stane. Ve všech dutinách včetně nádrže začne kondenzovat vlhkost a stékat po stěnách. Dnešní vozy jsou už z hlediska koroze v dutinách poměrně dobře ošetřeny, ale nějakou technologickou chybu nebo zanedbání vyloučit nemůžeš. Nakonec můžeš koupit i vůz úplně nový který má opravovaný lak a je otázkou, jak dokonale. Pokud by jsi takto vůz používal před cca dvaceti lety, do dvou let by ti prorezavěl. Přiznávám, dělal jsem tenkrát stejnou chybu a taky jsem na to doplatil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
holy Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 Přesně tak jak píšeš...takhle tchán pohřbil Favorita...honem z mrazu do temperovaný garáže...nejdřív odešly přední blatníky, pak začaly reznout pístky v brzdách, lanovod ruční brzdy, pak šly prahy a když jsem zjistil, že reznou misky tlumičů vpředu i vzadu, šel do bazaru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wrccko Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 ale ak nemáš vyhrievanú garáž tak by to nemalo vadiť nie? ja nemám ale iba sa pýtam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CorradoVR6 Vloženo 18. leden 2009 Sdílet Vloženo 18. leden 2009 ja som si myslel ze ked sa predava auto v bazari..a je tam napisane ze GARAZOVANE tak je to dobry jav...ci sa mylim? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 19. leden 2009 Sdílet Vloženo 19. leden 2009 Jediné plus je co se týče toho motoru. Pro lak je každopádně lepší když takovéto teplotní skoky nezažije. Navíc, když ten taplotní rozdíl 20 - 30 stupňů umocníš okamžitou jízdou, čímž dochází k rychlejšímu zchlazení. Druhý extrém je, když promrzlý vůz dáš do teplé garáže. Co se stane. Ve všech dutinách včetně nádrže začne kondenzovat vlhkost a stékat po stěnách. Dnešní vozy jsou už z hlediska koroze v dutinách poměrně dobře ošetřeny, ale nějakou technologickou chybu nebo zanedbání vyloučit nemůžeš. Nakonec můžeš koupit i vůz úplně nový který má opravovaný lak a je otázkou, jak dokonale. Pokud by jsi takto vůz používal před cca dvaceti lety, do dvou let by ti prorezavěl. Přiznávám, dělal jsem tenkrát stejnou chybu a taky jsem na to doplatil. Pokud je v garáží průvan (jako že je, když mám vyplé topení) a teplota kolem 0°C tak to mokrému a zasolenému autu snad vadit nemůže ne? Právě díky tomu jsem tak řešil svojí garáž aby auto buď rychle celé oschlo lehkým, ale stálým průvanem studeného vzduchu (to pokud je promrzlé a špinavé od soli) a nebosi je puštěné topení na cca. 10° - 15°C a to v případě, že je auto komplet čisté a suché (nebo právě doumyvané, utřené, ale občas někde nějaká kapka vody zůstane, tak tak díky vyšší teplotě auto dokonale oschne) Možná vám to připadá složité řešít jestli průvan v garáží a chladno nebo bezprůvanu a teplo, ale není, jde pouze o zvyk a auto si zatím nikdy nestěžovalo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 19. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 19. leden 2009 Pokud je v garáží průvan (jako že je, když mám vyplé topení) a teplota kolem 0°C tak to mokrému a zasolenému autu snad vadit nemůže ne? Právě díky tomu jsem tak řešil svojí garáž aby auto buď rychle celé oschlo lehkým, ale stálým průvanem studeného vzduchu (to pokud je promrzlé a špinavé od soli) a nebosi je puštěné topení na cca. 10° - 15°C a to v případě, že je auto komplet čisté a suché (nebo právě doumyvané, utřené, ale občas někde nějaká kapka vody zůstane, tak tak díky vyšší teplotě auto dokonale oschne)Možná vám to připadá složité řešít jestli průvan v garáží a chladno nebo bezprůvanu a teplo, ale není, jde pouze o zvyk a auto si zatím nikdy nestěžovalo Nejde o to, jestli je suché nebo mokré. Jdo o tu vlhkost, která přechodem z mrazu do tepla v dutinách kondenzuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novinář Vloženo 19. leden 2009 Sdílet Vloženo 19. leden 2009 Nyní, v mrazivých dnech, mám chladič zakrytý. Jezdím kratší vzdálenosti, tak do 30 km. S tím zakrytím mám motor zahřátý po 7i km. A k těm garážím. Většina z nás,(aspoň si to myslím) nemá vytápěné garáže, tak teplotní šok ee. Když je venku -15, tak v garáži -4st. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 16. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2010 (editace) ja som si myslel ze ked sa predava auto v bazari..a je tam napisane ze GARAZOVANE tak je to dobry jav...ci sa mylim? Je protože většinou takové to auta nejsou moc poškrábané,ale jinak je to pro ně horší. Ale jinak je u dieselu normální, že se tolik nezahřejou. Nezbude jim tolik přebytečného tepla při pracovním procesu motoru než jako u benzínu. Editováno: 16. Srpen 2010, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.