pavproch Vloženo 21. Březen 2010 Sdílet Vloženo 21. Březen 2010 Je tady někdo, kdo už má nalítáno opravdu hoooodně (víc než 100kkm) kilometrů v Oct. II s přímovstřikovým turbobenzínem 1.8? (a úplně nejlíp 4x4....) Jak je to se spolehlivostí? Co turbo, drží? Brzo budu objednávat Skauta s tímhle motorem, určitě si připlatím za 4roky/120kkm ale i tak by mě zajímalo, do čeho jdu.... Prozatím jsem tady našel jen tohle: mám najeto 106 000 .... Minimálně 60% naježděno po Praze.... Jsem tu nový, proto malé představení: Bydlím v horách a hodně lyžuju, proto zásadně 4-kolka... aktuálně mám O2 1.9TDi 4x4 MR2007 (vyrobeno 12/2006) , na tachu cca 230kkm a bezproblémů (předtím cca 140kkm za dva a kousek roku v O1 1.8T 4x4, a věčně v servisu) Bude to druhé auto do firmy, takže si troufnu "uhlídat" nájezd přesně na těch zárukových 30kkm/ročně, preferuju sice rychlou, ale klidnou jízdu (u současné O2 mám celkový průměr 6.21, u předchozí O1 jsem jezdil za 8.02 l/100km), tenhle novej Skaut bude jezdit vše od popojíždění do obchodu ve vedlejší ulici až po cestu ve čtyřech lidech s velrybou na střeše do Francie na lyže) . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 21. Březen 2010 Sdílet Vloženo 21. Březen 2010 Pricipiálne je to zhruba to isté, ako 2,0 TSI a tie sú na trhu o čosi dlhšie. A zatiaľ som o nejakých chronických poruchách nepočul. Tak predpokladám, že 1,8 TSI bude rovnako spoľahlivý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 21. Březen 2010 Sdílet Vloženo 21. Březen 2010 Jestli můžu radit, vem naftu, k 4x4 se hodí víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavproch Vloženo 22. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 22. Březen 2010 Jestli můžu radit, vem naftu, k 4x4 se hodí víc. naftu už never more..... dosť bolo štrkotov, šumotov a dunenia... nafta patří do kombajnu a do kamen, normální osobák papká BA95NA.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 22. Březen 2010 Sdílet Vloženo 22. Březen 2010 Jestli můžu radit, vem naftu, k 4x4 se hodí víc. A prtečo práve nafta? Preto, že hlavne 2,0 TDI má mizerný záťah do cca 1800 otáčok a potom vystrelí vpred? Podľa mňa je benzín rovnako vhodný, ako nafta, navyše nie je taký ťažký na predok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 22. Březen 2010 Sdílet Vloženo 22. Březen 2010 Tak za chvíli už bude scout s CR naftou, tam by ten kopanec neměl být tolik znát, a motor by měl být tišší. Alespoň se to říká, osobní zkušenost nemám. A proč naftu? Protože má větší kroutící moment i v nižších otáčkách a líp tu čtyřkolku utáhne. O 1.8 TSI se všude básní, ale třeba mě kultivovaností moc neoslovil, představoval jsem si to trochu jinak (i když mám zatím málo najeto, možná si to časem sedne). A když šlo ve sněhu do tuhýho, tak mu docházel dech. Toť moje prozatimní postřehy, samozřejmě že auto ať si každý vybere podle sebe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 22. Březen 2010 Sdílet Vloženo 22. Březen 2010 (editace) S tým točivým momentom si pekne zmasírovaný. Hoci je rozdiel točivých momentov 2,0 TDI / 103 kW a 1,8 TSI / 118 kW až 70 N.m, točivý moment 320 N.m vs. 250 N.m (28% naviac v prospech TDI), treba brať do úvahy aj rozdielne sprevodovanie oboch Octavií, nakoľko TSI má omnoho vyššie maximálne otáčky, a teda aj rozdielne sprevodovanie. A kým výkon sa spravodovaním za ideálnych podmienok (vylúčenie strát) nemení, tak točivý moment sa mení. Takže kým u motorov môže mať TDI navrch tých 28%, tak po sprevodovaní sa ten rozdiel môže pokojne scvrknúť na 7%. A to rozhodne nie je nijako významná hodnota. Kedysi som to počítal pre motory 1,6 MPI / 75 kW a 1,9 TDI / 77 kW a tie rozdiely výkonu a točivého momentu tam po prepočítaní cez rôzne prevodové pomery rozhodne neboli tak závratné, ako to je v technických dátach motorov. A taktiež nie je úplne fér porovnávať benzín a naftu na rovnaký prevodový stupúeň, či pri rovnakých otáčkach. Keď porovnávať, tak pre nejakú rýchlosť pri optimálne zvolenom rýchlostnom stupni. Ak by som mal prevodové pomery, tak viem tie výkony a točivé momenty pre uvedené motorizácie spočítať. Editováno: 22. Březen 2010, autor: Diamant Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 22. Březen 2010 Sdílet Vloženo 22. Březen 2010 (editace) No, asi tuším, na co narážíš. Dám příklad (město, rychlost 50 km/h): 1.8 TSI Pojedu na trojku, otáčky budou cca 2,4 tis. a motor akutálně dává 250 Nm. Když pojedu na čtyřku, otáčky budou 1,8 tis. a motor taky dává 250 Nm. Jenže v druhým případě musí motor při akceleraci "překonávat" těžší převod, tzn. auto zrychluje pomaleji. Je to tak? 2.0 TDI Pojedu na trojku, otáčky budou 1,9 tis. (teď si vymýšlím, nemám přesnou představu, jak je to u OII) a motor dává 320 Nm. Oproti benzínu na trojku musí roztahovat těžší převod, ale má k dispozici větší krouťák a k tomu i o něco větší výkon. Než se tady handrkovat o čísla, tak by asi bylo nejlepší se projet v obou autech a porovnat, co komu víc vyhovuje. Nicméně téma bylo prapůvodně zamýšleno jako sondování poruch a spolehlivosti a tady bych to viděl na 1:1. Ale to je opět téma na sáhodlouhou diskuzi, která už se vedla v tématu o jednotlivých motorech. EDIT: Upravil jsem ty otáčky u benzínu, cestou do práce jsem to očíhnul v reálu, kolik točí. Editováno: 23. Březen 2010, autor: Woodbine Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavproch Vloženo 23. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 23. Březen 2010 U obou prostě podřadím a.... u benzínu otáčky vylezou na cca 2.500, šlápnu na plyn a zrychluju (už bez řazení) třeba až do 5500-6000ot (nebo kde je omezovač) - když už chcu závodit. Zatímco u chrochtáka podřadím, otáčky vylezou přes 2000, přidám plyn a.... ve 4000 mi to umře a musím řadit znova.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 23. Březen 2010 Sdílet Vloženo 23. Březen 2010 Než se tady handrkovat o čísla, tak by asi bylo nejlepší se projet v obou autech a porovnat, co komu víc vyhovuje. Nicméně téma bylo prapůvodně zamýšleno jako sondování poruch a spolehlivosti a tady bych to viděl na 1:1. Ale to je opět téma na sáhodlouhou diskuzi, která už se vedla v tématu o jednotlivých motorech. OK, keby aj pravdepodobnosť poruchy bola 1:1 (hoci si myslím, že 2,0 TDI je najporuchovejší motor v OII, dosť často odchádza hlava resp. tesnenie a čas od času vstrekovače), tak porucha u TDI je o dosť drahšia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mates_XIV Vloženo 24. Březen 2010 Sdílet Vloženo 24. Březen 2010 Co můžu porovnat 4x4 TSi a TDi obouma jezdim celkem pravidelně. A prostě ty čtyřkolky mě přijdou že nejedou ani jedna. Leda 125kW CR v SII to už docela jde. 103 je prostě líná a těžká. Ten motor bude mit o dobrych 20kg víc. Tady je to dané spíš těma převodama. Auto samo o sobě je těžké a ve spojení s dlouhýma převodama (CO2) se občas staně že mu musíš v terénu kouzat spojku. Ale to mluvim třeba to 30% stoupání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 28. Březen 2010 Sdílet Vloženo 28. Březen 2010 Převodové poměry jsou tu: benzín http://www.skoda-auto.de/index.php?typ=Scout&niv=0&motor=1%252C8%2BTSI%2B118%2BkW&datenfilter2=+Alle+Daten+anzeigen&adaten=1 nafta http://www.skoda-auto.de/index.php?typ=Scout&niv=0&motor=2%252C0%2BTDI-PD%2BDPF%2B103%2BkW&adaten=2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.