Publikováno Listopad 12, 201014 r Menil som vodnú pumpu na Felícii 1,3 MPI a nezdá sa mi uloženie motora. Silentbloky sú trocha skrútené. Nevedel by mi niekto poradiť, ako postupovať pri uložení motoru do správnej polohy? Veľmi pekne ďakujem za pomoc.
Listopad 12, 201014 r Když se podíváš na motor v momentě prudšího přidání plynu, zjistíš, že se přitom naklání směrem dozadu. Je to tím, že jak se roztáčí jedním směrem, reakční moment (podle Newtonova zákona o akci a reakci) ho tlačí opačným směrem. Silentbloky zavěšení jsou navržené tak, že v klidu mají předpětí, které se při jízdě právě vyrovnáním reakce motoru vynuluje a motor je v rovnováze. Bylo to už u Favoritu a předpokládám, že je to i u dalších modernějších aut.
Listopad 17, 201014 r Autor Když se podíváš na motor v momentě prudšího přidání plynu, zjistíš, že se přitom naklání směrem dozadu. Je to tím, že jak se roztáčí jedním směrem, reakční moment (podle Newtonova zákona o akci a reakci) ho tlačí opačným směrem. Silentbloky zavěšení jsou navržené tak, že v klidu mají předpětí, které se při jízdě právě vyrovnáním reakce motoru vynuluje a motor je v rovnováze. Bylo to už u Favoritu a předpokládám, že je to i u dalších modernějších aut. To s tými silentblokmi je pravda, ale majú predpätie v radiálnom smere. Mňa trápi ich axiálny smer. Mne sa zdá, že nosník, ktorého skrutka prechádza otvorom v silentbloku vodnej pumpy, je priskrutkovaný na ráme viac smerom dopredu a tak je motor trocha skrížený. Skúsim povoliť a napraviť to. Veľmi pekne ďakujem za odpoveď.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.