neOras Vloženo 27. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2010 Zdravim, mam problem na moji felde 1.6 parkoval jsem auto do garaze a zustalo svitit stresni svelto takze za 2 dny samozdrejme KO baterka poprosil jsem tedy nejakyho chlapka aby me roztahl na lane za autem, felda chytla jak nic, ale ted divne startuje, auto chytne ale jakoby se dusi a pak najednou otacky vyleti a uz je vsechno v poradku. Nevi nekdo cim by to mohlo byt? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Škrabi Vloženo 27. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2010 (editace) Felda 1.6 má rozvodový řemen.Takové auto se nesmí roztahovat ani roztlačovat ! ! ! Sežeň si automechanika ať se ti podívá na rozvody,na 99%přeskočil řemen . Rozhodně to nestartuj ! ! ! Jinak se ti potká motor.Myslím ,že muže přeskočit řemen až o 5 zubů. Jestli bude přeskočený tak dej nový.Doporučuji vyměnit kladku i vodní pumpu.Většinou po rozvodech začne téct.Není to moc finančně náročné vše cca 4 000,- Editováno: 27. Listopad 2010, autor: Škrabi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
neOras Vloženo 27. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 27. Listopad 2010 Stejne sem chtel rozvody menit =) diky za nazor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2010 Felda 1.6 má rozvodový řemen.Takové auto se nesmí roztahovat ani roztlačovat ! ! ! .... Ale prd, slavný soude, takovouhle pověru tady šířit... Nesmí se startovat rozjezdem a roztočením přes rychlost tehdy, když není v baterce žádná energie pro palivovou pumpu a hlavně pro zapalování (aby nešel nespálený benzín do výfuku) nebo tehdy, když je například zamrzlá palivová instalace. Jinak pokud se aspoň rozsvítí kontrolky na palubní desce, lze motor s rozvodem poháněným ozubeným řemenem normálně pustit z kopce, nebo roztáhnout - roztlačit bych si to netroufal, je potřeba, aby nedošlo k poskočení ani při plynulém puštění spojky. Při normálním startu se ten motor taky roztáčí směrem od spojky - startérem. Pokud bude auto rozjeté na dostatečnou rychlost = nabude dostatečnou setrvačnou energii, aby spojkou přenesená energie do motoru dokázala motor udržet aspoň v minimálních otáčkách bez zpětného cukání, při kterých ŘJ povolí vstřik i zapalování, nehrozí žádné velké riziko. Hlavně se to musí umět - práce se spojkou musí být plynulá a jemná, žádné škubání - a nelze k tomu použít "dvojku" jak bývalo zvykem u starších vozidel, ale musí se to dělat na "trojku" nebo i vyšší rychlostní stupeň. Důležité je mít přitom na paměti, že takto rozjížděné auto (bez motoru v chodu) má výrazně omezenou funkci brzd (není podtlak pro posilovač) a řízení (nejede servo) - je tedy potřeba mít na takový start dostatek prostoru a buď vhodně dlouhý plynule klesající svah, nebo další vozidlo s řidičem, který musí vědět "o co jde" - aby nejdřív soupravu rozjel na vyšší rychlost, než bývalo dřív dostačující - a pak ji co nejdéle udržel i přes značný brzdný účinek startujícího druhého auta... I v aktuálním návodu k novým vozům Škoda je uvedeno, že auto lze za určitých podmínek nastartovat roztažením - pokud je v baterii dostatek energie pro ŘJ a zapalování a pokud motor naskočí do jisté vzdálenosti - jestli se nemýlím, je tam uvedeno cca 50 metrů "startovací" jízdy. V opačném případě je nutný odtah nebo start přes kabely. A je to uváděno všeobecně - ne pouze s výhradní platností pro auta s rozvodem poháněným řetězem. Bohužel, výše uvedené skutečnosti nic nemění na tom, že při NESPRÁVNĚ udělaném roztažení ten řemen MŮŽE přeskočit a že to riziko poškození motoru "potkáním se" je reálné. Škrabi tedy s výjimkou druhé věty radí správně - překontrolovat rozvod a raději ho preventivně vyměnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.