Přejít na obsah

MisoJ

Uživatel
  • Počet příspěvků

    4
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli MisoJ

  • Narozeniny 16.9.1975

Návštěvy profilu

599 zobrazení profilu

Oznámení MisoJ

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Návod mi stiahol kamarát z webu ešte pred kúpou sady - pripájam. Keď svetlá prišli, v krabici bol návod vo viacerých cudzích jazykoch obsahovo zhodný s tým elektronickým v češtine. Ale bol tam tiež priložený ten český s dvoma odstavcami na konci (toto v elektronickej verzii ani v tých cudzojazyčných návodoch nebolo): "Pro zapojení, aby světla svítila po zapnutí zapalování a vypnula se při rozsvícení potkávacích světel propojte bílý © a modro/bíly (F) vodič. V některých případech může dojít po nastartování motoru a zapnutí parkovacích světel (z důvodu hlídání prasklých žárovek) k problikávání denních světel. Pak je třeba doplnit zařízení o spínací relé, které bude ovládané od potkávacích světel a na modrý vodič přivede trvalé napětí." Ja mám na riadiacich jednotkách zapojené vodiče C+F. Otočím kľúčom v zapalovaní do polohy 1 a led DRL sa zapnú. Otočím do polohy 0 a vypnú sa. Akonáhle ovládačom svetiel zapnem parkovačky (alebo stretávacie svetlá), led DRL sa vypnú. Hmlovky som neskúšal, ale som presvedčený, že to funguje rovnako. A tak isto je to s automatickým zapínaním svetie dažďovým/svetelným senzorom. Keď senzor zapne stretávacie svetlá, led DRL sa vypnú. Keď senzor stretávacie svetlá vypne, led DRL sa zapnú. Ostatné možnosti (DRL s pozičními světly, vyšší svítivost, ztlumení při zapnutí směrových světel) som nechcel a ani som ich neskúšal. Mišo;-) _ps_99drl-oem.pdf
  2. Ahojte. Tak som to psychicky nezvládol a dal som to zapojiť do Škoda servisu. A asi som dobre urobil, lebo bez toho relé, ktoré je spomínané na konci inštalačného manuálu to nešlo. A ja by som ho tam zapojiť určite nevedel - jednak netuším, aké je to relé, ďalej neviem, kde by som také niečo zháňal a aj keby som ho mal, znova by som netušil čo a kam zapojiť... Prečo relé? Pri otočení kľúčom v štarcovaj skrinke do polohy 1, ale bez naštartovania motora fungovalo všetko tak, ako malo. Akonáhle však bežal motor, led DRL sa nevypínali a veľmi rýcho (skoro až nebadateľne) blikali - skôr budili dojem trvalého svietenia. Dôvodom je vraj funkcia kontroly vypálených žiaroviek, takže až niekto túto funkciu nemáte aktívnu, môže vám to fungovať aj bez relé. Ak tú funkciu máte (aktívnu), skontrolujte si správne fungovanie svetiel pri bežiacom motore! Pripojenie na +12V urobili na "kábel 15", na ktorom je vraj zapojená spiatočka. Nevidel som to, len som sa na to spýtal. Pozíciu pinu pre +12V na parkovacie svetlá na konektore síce teraz tiež neviem, ale už nie je problém to zistiť po vymontovaní predného reflektoru. Určite to tam niekde uvidím. Relé + práca (len dopojenie káblov) ma vyšli v servise cca 32 €. Všetko teraz funguje tak, ako som si predstavoval. A to sú nateraz všetky info, ktorými vám viem pomôcť. Až budem mať viac, pridám. Ciao a good luck. Mišo;-)
  3. Tu som pridal niekoľko fotografií: E-box, konektor na káblovom zväzku k ľavému svetlometu Na ktorú poistku (alebo príslušný kábel) mám pripojiť +12V? Toto má dávať šťavu do DRL po otočení kľúčom v spínacej skrinke do polohy 1. Po otočení do polohy 0 majú svetlá hneď zhasnúť. Na ktorom pine (1-10) káblového zväzku svetlometu je +12V pre parkovacie/pozičné svetlá? Toto má DRL vypnúť pri zapnutí parkovacích/pozičných svetiel. Konektor má piny hore zprava doľava 1, 3, 5, 7, 9 a dole zprava doľava 2, 4 (neobsadený), 6, 8, 10. O2, 2.0 TDIpd, 103kW, BKD, r.v. 2006 (podľa servisnej knižky prvýkrát uvedené do prevádzky v apríli 2006, nemecký trh) klasické halogény + daždový/svetelný senzor
  4. Ahojte páni (prípadne dámy...). Dnes sme s bratrancom (elektrikárom) skúšali zapojiť tie isté svetla, ako píše Zenda899. Všetko išlo fajn až do momentu, keď sme sa snažili nájsť "napájacie napätie +12V pri zapnutom zapalovaní" (ako sa píše v inštalačnom návode). V E-boxe sme našli poistkové pozície, ktoré /A/ mali šťavu stále aj pri vypnutom zapalovaní, /B/ vôbec nemali šťavu aj pri zapnutom zapalovaní, /C/ pri vynutom zapalovaní šťavu nemali, po zapnutí zapalovania šťava bola, ale po vypnutí aj vytiahnutí kľúča štava v nich ešte nejakú chvíľu bola stále. Ak by sme tie DRL zapojili na niektorú pozíciu z /C/, tak by asi nejakú chvíľu svietili aj po vypnutí motora a vybratí kľúča zo zapalovania. Takto sa mi to ale vôbec nezdá vhodné - akonáhle vypnem zapalovanie, chcem aby tie DRL zhasli. Skúšali sme aj poistku 21 - pozícii bola neobsadená, ale keď sme rozobrali E-box, tak v spodnej časti tam bol na 21-ku privedený kábel, čo sme vyhodnotili tak, že nejaké využitie tá pozícia má. Takže nás to značne zmiatlo a hľadali sme (neúspešne) iné vhodné pozície. Ale aj tá 21-ka bola živá po vypnutí a vytiahnutí kľúča zo zapalovania... Máte niekto dobrý tip, kam to zapojiť, resp. ako nájsť ten správny kábel alebo poistku, prosím? O2, 2.0 TDIpd, 103kW, BKD, r.v. 2006 (podľa servisnej knižky prvýkrát uvedené do prevádzky v apríli 2006, nemecký trh) klasické halogény + daždový/svetelný senzor Problém je tiež v tom, že návod na obsluhu (a tým aj schému E-boxu) mám zo staršieho modelu - pravdepodobne 2004. Schéma v návode a realita pod kapotou nesedia. Rovnako je to s elekronickou dielenskou príručkou, ktorú mám a je asi tiež k 2004-ke.
×
×
  • Vytvořit nový...