Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Elektrika

Kabeláž, klima, topení, el.spotrebiče, alternátor, centrál, alarmy, GSM+GPS, VAG, airbagy, parkasistenty..

    1 784 témat v tomto fóru

    1. OII topení PTC

      • 326 odpovědí
      • 104 957 zobrazení
      • 425 odpovědí
      • 106 056 zobrazení
      • 779 odpovědí
      • 237 971 zobrazení
    2. Alarm

      • 252 odpovědí
      • 73 376 zobrazení
      • 618 odpovědí
      • 132 837 zobrazení
      • 667 odpovědí
      • 159 936 zobrazení
      • 314 odpovědí
      • 91 068 zobrazení
      • 558 odpovědí
      • 217 327 zobrazení
      • 208 odpovědí
      • 84 354 zobrazení
      • 399 odpovědí
      • 88 051 zobrazení
      • 1 246 odpovědí
      • 316 432 zobrazení
    3. Chyby na VAGu

      • 152 odpovědí
      • 59 066 zobrazení
      • 380 odpovědí
      • 147 426 zobrazení
      • 229 odpovědí
      • 61 672 zobrazení
    4. MaxiDOT

      • 608 odpovědí
      • 136 174 zobrazení
      • 65 odpovědí
      • 23 250 zobrazení
    5. LED osvětlení RZtky

      • 257 odpovědí
      • 80 205 zobrazení
      • 555 odpovědí
      • 146 951 zobrazení
      • 1 odpověď
      • 30 544 zobrazení
      • 57 odpovědí
      • 25 854 zobrazení
    6. Sviti abs, esp a blika cerveny vykricnik

      • 2 odpovědi
      • 82 zobrazení
      • 12 odpovědí
      • 7 680 zobrazení
    7. Klidovy odber auta

      • 14 odpovědí
      • 1 760 zobrazení
      • 0 odpovědí
      • 45 zobrazení
    8. Vyjíždění okna

      • 37 odpovědí
      • 8 475 zobrazení


    • Aktuální příspěvky

      • I ~100% lze dosáhnout, bez vyvaření, přeci jen saturace, či jak se této fázi říká, trvá několik hodin a je nejdelší nabíjecí fáze. Jinak jde o ukazatel aktuálního napětí, které je vidět na nabíječce , což je předpokládám napětí, které jde z nabíječky do baterie. Když je baterie připojena ve voze, napětí nejde přes 12.8V, přitom AGM se mají nabíjet vyšším... Když zapojená není, končí nabíjení na 14.8V  Jaký je nabíjecí proud, či zda-li se liší, to jsem neověřoval. 
      • Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?
      • Jak vysoko vám svítí  světla pokud jedete za druhou Octavií ( uvádím Octávii protože má SPZ v určité výšce oproti jiným autům ) v běžné vzdálenosti v provozu? Mě svítí pod SPZ, což považuji stále za krátký dosvit.
      • Pro 17 je hroznej problém najít fakt hezky kola taky to řeším originál jsem nechal na zimaky a musím sehnat na léto nějaký fakt hezky kola a můžu použít právě jen 17ky 
    ×