Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Jak a kde zjistím jestli mám desky s čidlem opotřebení bez demontáže kol? V případě že bych je náhodou měl tak při jaké min. tloušťce se rozsvítí kontrolka?

O2 1.9 TDI combi 2007

Prvním ukazatelem, že by jsi mohl mít brzdové destičky s čidlem je po otočení klíčku oranžová kontrolka(viz obr.2), která po pár vteřinách zhasne.

Druhým ukazatelem by mohlo být to, že pokud si lehneš pod auto tak z vnitřní strany kola bude drát a svorkovnice.

Pokud máš maxidot tak si prohlídni obr.1

post-53999-0-20190100-1308080729_thumb.j

post-53999-0-25085200-1308080736_thumb.j

  • Autor

Kontrolka na maxidotu je a po nastartování zhasne,takže pokuď je tam opravdu čidlo opotřebení tak to nic nesignalizuje. O víkendu ale lehnu pod auto a podívám se na tu svorkovnici. Večer když jsem přijek k baráku tak mi to nedalo a obešel jsem kola jestli třeba někde něco neuvidím z venku a .......na pravém předním kole je brzdová destička dále od vnitřního okraje kotouče (od náboje-tak nějak by to asi mělo i být) než destička na kole levém. Na levém je podle mě strašně blízko z vnitřní hraně kotouče. Podle oka to vypadá,že je kotouč už s jemnou drážkou od desek,ale nezdá se mi,že by destička měla být tak blízko k hraně. Mezy pravou a levou deskou bude rozdíl tak 5 až 10 mm což se mi zdá dost. O víkendu kola sundám a nafotím. A nebo je to normální? Podle mě by měly být stejně vzdálené na obou kotoučích stejně od kraje. Jedině že by tam něco prasklo,pružina,uchycení či něco podobného.

Brzdové destičky by měli být sjeté přibližně stejně. Pokud je jedna sjetá výrazně více, mohlo by to naznačovat, že je přirezlá a proto brzdí pořád. Jinak by bylo záhodno sem napsat alespoň kolik má tvůj mazel nalítáno, abychom se od toho mohli odpíchnout s radamy. ;)

Jinak pokud máš stejnou kapličku jako já(viz obr.2) tak to není maxidot!!!

  • Autor

Beru zpět maxidot,budu říkat displej,display.....neříkám,že je jedna sjetá víc a druhá míň,ale že je jedna blíže k náboji,ke středové díře kotouče než druhá,podle oka bych tipoval rozdíl cca 5-10 mm. Viz poslední příspěvek

PS: 101 000 km,koupeno před třema měsícama

Upraveno od sisin

Přední destičky mají výdrž kolem 60.000km.

poznákm maníka,ktorý ich mení tuším každých 30t km.... :smich:

Samozřejmě pokud nějaký pilot jezdí kudlu tak vydrží málo. V tom případě doporučuji šlapat spíše na plyn. :_icon_smich2:

  • Autor

Najeté 101 000 ale kdo,kdy a jestli vůbec desky a kotouče měnil netuším. Třeba jsou ještě původní.Koupil jsem to před třema měsícama tři roky staré,najeté něco přez 97 000 a podle vizitky,kterou jsem našel zapadlou v sedadle a smlouvy v tom jezdil nějaký manažer Přažské firmy. Záleží jaké to bylo hovado. Dneska jsem mluvil s chlapíkem co točí kotouče pro servisy tady v Ostravě a mám o víkendu přijet,že to změří jestli půjdou kotouče ještě třeba stočit a při jednom by to sundal a hodil na soustruh a zjistí jestli jsou zvlněné.Když už to budu mít sundané tak vyfotím ten rozdíl v deskách,jejich uložení k náboji.Pokuď se mi to teda nezdálo. Mimo jiné mi říkal,že mu minulý týden dovezli ze servisu tři ´plně nové sady kotoučů na Fabie a všechny kotouče házeli tak to chtěli stočit. Reklamace u ELITU prý nezabrala tak nevím.

Víte někdo při jaké minimální tloušťce na mě ta kontrolka zamrká?

Upraveno od sisin

minimálna hrúbka pred.brzd.obloženia sú 2mm bez opornej dosky..

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Kotouče stočené a přestalo to vibrovat. Bohužel jenom asi na tři týdny,pak to začlo znova. Jezdil jsem celkem slušně,takže si myslím,že zběsilým bržděním to nebude. Napadá mě jedině,že jsou to kotouče asi z bláta. Někdo mi říkal,že zadní se poznají podle toho,že se při vyšší rychlosti cca 80km pomalu zatahuje ruční brzda a když se volant rozvibruje tak jsou to zadní. Tohle jsem pro jistotu zkoušel,ale nic,takže opět předky. Vibrujou jak do pedálu tak i do volantu. :aggressive:

Na válcích by se podle mě dalo zjistit jestli jsou to přední nebo zadní.Nevíte kolik ten test stojí?

Upraveno od sisin

  • 5 měsíců později...

kup novy origo kotouce a mas po problemu, stacet to fakt nema cenu ... Ja s novejma destickama (90tis km - ta vydrz me prekvapila, proto jsem daval zase origo) vymenil i kotouce (preventivne) a vsechno ok.

  • 2 měsíce později...

mne zase svieti kontrolka opotrebenia... predchadzajuci majitel mi povedal, ze v servise len nezapojili konektor alebo dali oblozenie bez senzora... neskor ked sa prezuvali pneumatiky sme zistili ze zasuvka senzora je odtrhnuta... poradite mi prosim, ci sa ten kabel da niekde kupit, lebo zatial sa mi ho nepodarilo najst.... ide o kabel v tvare pismena Y kde na druhej strane je senzor ABS. dakujem za radu :rolleyes:

zabehni do škodovky,kúp si tú koncovku aj s pinami a šikovný elektrikár ti to len napojí ;)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.