Ahoj všem, mám dotaz k motoru 1,5TSI 110kW Evo 2, manuální převodovka, liftback, jízdní režim "normal".
Auto má najeto necelých 1000km, 30% dálnice, 65% různé okresky a hlavní tahy, 5% město.
Zatím se snažím jet minimálně 50km na jeden "zátah", nešlapat moc na plyn a výrazně nepřekračovat 3tis otáček.
Současně máme 6 let starý Ford Focus 1,5EcoBoost 110kW.
Jsem zatím velmi nepříjemně překvapen jaký je v motorech rozdíl.
Octavia mi přijde líná, jakoby přidušená, na sešlápnutí plynu reaguje se spožděním a jen velmi neochotně.
Motory jsou papírově obdobné, motor Octavie by měl být mírně lepší (max kroutící moment o malinko vyšší a má být k dispozici asi o 100 otáček dříve).
U Focuse lehce šlápnu na plyn a nad 2tis otáček (na trojku, čtyřku) auto výrazně raguje zrychlením, není problém s předjížděním.
U Octavky lehce šlápnu na plyn (na trojku, čtyřku) a nic se neděje. Nad 2,5tis otáček a výraznějším sešlápnutí plynu mám pocit, že auto mírně zrychluje. Předjet bych si troufl Favorita, ale musel bych vidět kilometr volnou silnici.
Je to normální ? Jakože mám být trpělivý a motor se "zaběhne" a reakce na plyn i dravost motoru se časem dostaví ?
Mohu já nějak zjistit zda mi omylem nedali ten slabší motor 85kW ?
Protože rozdíl mezi motory Octavia/Focus je opravdu propastný.
Zkušební jízdu s Octavií jsem neměl, prodejce měl k dispozici jen Scalu 1,5tsi 110kW s automatickou převodovkou. A ten motor mi přišel živý. Prodejce mi na dotaz odpověděl: "Reakce elektronicky řízeného plynu muže být ovlivněna nastavením na plnění nových emisních norem"
Díky za odpovědi a zkušenosti 🙂
Vašek