Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Po 170 tis. km začaly hučet ložiska na předku, nastal čas výměny.

Pustil jsem se do toho sám, mé rozhodnutí udělat si na autě maximum sám, nezklamalo a přesvědčení nesvěřit auto do cizích ruk zvítězilo, ikdyž jsem se dočetl tady na fóru, že servis je nejlepší cesta.

U zdejšího člena - Sebo - jsem objednal ložiska, upozorňuju, že vše další tady publikované je na autě MR05, brzdy FSII, posilovač a abs, jde především o rozměry přípravků, u kterých jsem neověřoval shodu s brzdy FSII, ale předpokládám, že by to mohlo být stejné.

Přidán návod v pdf-ku ;)

kouknul jsem do DP, abych zjistil jaké pomůcky budu potřebovat, tady jsou náčrty:

výkresek přípravku pro vylisování

Editováno: , autor: JaKr
přidána varianta pdf
Vloženo

potřebné díly :) , ořech dvanástistran č.36 na povolení matky poloosy - nutné, ostatní už jen běžné nářadí,

musel jsem Alu kolo vyměnit za plech rezervy právě pro přístup k matce poloosy

Vloženo

na zemi povolit matku polosy, sundat kolo a začít rozborku, kost, třmen brzdy dolů, vyšroubovat matku poloosy - tu zahodit, při zpětné montáži musí být nová vzhledem k zajištění

Vloženo

z ramene vyšroubovat spodní čep, vyšroubovat a vyrazit čep spojovací tyče - jeho matka bude také nahrazena novou při zpětné montáži, a první vrchařská prémie, vysunout poloosu z ložiska

Vloženo

nastává druhá etapa, krizové místo - vylisování stávajícího ložiska, pokud nepůjde ven tak bohužel, sundat celou těhlici (odšroubovat horní uložení tlumiče) a huráááá na lis,

já namontoval přípravek, napružil, trochu poťukal těhlici a šlo to jako po másle, jen utahovat a utahovat

vložený majzlík slouží jako vymezující opěrka pro opření přípravku

Vloženo

prázdná těhlice, řádně oceláčkem vyčistit, včetně drážek, do vnější drážky musí zapadnout jazýčky hliníkového kroužku na náboji ložiska - po konečném nalisování,

jemně potřít mazadlem a může se lisovat

Vloženo

ložisko nalisovat až k hliníkovému pásku, tady bude potřebná trocha laborace, pomalu lisovat dál a zároveň je potřeba dvouma většíma šroubovákama cpát hliníkový kroužek do těhlice a to po celém obvodu,

konečná je až je ložisko nadoraz a hliníkový kroužek v těhlici - nesmí vyjíždět - jeho výstupky se zaklesnou do drážky na okraji otvoru v těhlici

Vloženo

konec etapy a nastává sborka, vše pěkně očistit, máznout (drážkování poloosy) a smontovat zpět,

nakonec zašroubovat matku poloosy, závit se NEMAŽE, tuto matici dotáhnout po shození auta z heveru.

Nikdy jsem to nedělal, akce jedné strany mě trvala cca 3 hodiny a dělalo se mi to líp než silenbloky ramen.

:) a docela jsem si u toho odpočinul od papírování a cestování, ;)

P.S. než se poprvé rozjedete, napumpovat brzdy, ať si hned něco nerozbijete :feve:

a za domácí úkol vyrobím půlené mezikruží, které při lisování pěkně zatlačí i ten hliníkový kroužek

  • o 7 let později...
  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...