Zážehový motor1.5 TSI evo2 znamená ještě vyšší účinnost a nižší emise pro globální motor koncernu Volkswagen. Kompaktní čtyřválec je neustále vyvíjen. Výsledkem jsou výrazné výhody ve spotřebě paliva a velmi dynamická odezva. Stojí za zmínku zejména deaktivace válců ACTplus, čištění výfukových plynů na bázi motoru a moderní spalovací proces TSI-Evo.
Nová high-tech jednotka kombinuje vysokou účinnost a vysoký výkon
Další optimalizované základní motory pro mnoho modelů koncernu Volkswagen se 110 kW (150 k)
Nová jednotka je určena i pro paliva s obnovitelnými složkami
Kompaktní motory TSI jsou instalovány v továrnách po celém světě
Vyšší účinnost a nižší emise: Volkswagen dále vyvinul svůj nejprodávanější benzinový motor 1,5 TSI a nyní přináší nejnovější generaci TSI evo2 do prvních modelů v Evropě. Umožňuje spotřebu a úsporu CO 2 . Kompaktní, ultramoderní čtyřválec bude zpočátku k dispozici s výkonem 110 kW (150 k), další varianty 1.5 TSI evo2 budou následovat. První modely dodávané s novým motorem jsou T-Roc a T-Roc Cabriolet. TSI evo2 se do konce roku postupně začne používat i v dalších modelech.
„Motor 1.5 TSI je základním pilířem nabídky motorů Volkswagen, protože pohání mnoho modelů po celém světě od T-Cross po Passat Variant.na. Kompaktní čtyřválec jsme neustále vyvíjeli. Výsledkem jsou výrazné výhody ve spotřebě paliva a velmi dynamická odezva,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, divize „Technický vývoj“. „V poslední fázi rozšíření stojí za zmínku zejména deaktivace válců ACTplus, čištění výfukových plynů na bázi motoru a moderní spalovací proces TSI-Evo.“
Přehled inovací EA 211 evo2.
V posledním evolučním stupni 1.5 TSI vývojáři přesunuli třícestný katalyzátor a filtr benzinových částic do blízkosti motoru v jednom modulu (MAR = čištění výfukových plynů v blízkosti motoru), což dále zlepšilo účinek výfukových plynů čištění plynu. Jako další příspěvek k udržitelnosti to umožňuje snížené používání drahých kovů při výrobě a zároveň vytváří základ pro budoucí emisní normy.
Klíčovou technologickou součástí pro snížení spotřeby paliva u 1,5 l evo2 je dále vyvinutá deaktivace válců ACTplus – společný vývoj v závodech Wolfsburg a Salzgitter. Nový vývoj se zaměřoval na zlepšení zapínání a vypínání dvou válců, aby byl zajištěn hladký chod motoru. Byl optimalizován spalovací proces ve dvouválcovém provozu a rozšířena škála aplikací pro aktivní deaktivaci válců. U ACTplus nedochází k odpalování druhého a třetího válce při nízkém a středním zatížení a otáčkách. Přepínání není téměř znatelné. Účinnost se zvyšuje v aktivních válcích, zatímco prostřední válce běží téměř beze ztrát - znovu se aktivují, když znovu zrychlíte.
Kromě turbodmychadla na výfukové plyny VTG (proměnná geometrie turbíny) nabízí 1.5 TSI další high-tech komponenty: vysokotlaké vstřikování vytváří tlak až 350 barů, plazmově potažené vložky válců snižují tření a písty s litým chlazením kanály umožňují další optimalizaci spalování pro zvýšení účinnosti.
Koncept odolný vůči budoucnosti. Motory TSI evo2 jsou navrženy pro provoz s palivy, která obsahují regenerativně vyrobené komponenty – to také zajišťuje jejich budoucí životaschopnost. Jsou také vhodné pro různé úrovně hybridizace; Díky plug-in koncepci je možný systémový výkon až 200 kW (272 k).
Světový motor – nejmodernější již deset let Kompaktní motory TSI z rodiny EA 211 (EA = vývojová zakázka) jsou od roku 2012 světovými bestsellery: Volkswagen jich ročně vyrobí přes čtyři miliony na jedenácti místech na třech kontinentech. I když v roce 2012 debutovaly – tehdy ve třech variantách zdvihového objemu – přinesly s sebou mnoho špičkových funkcí. Přísná lehká konstrukce snížila jejich hmotnost oproti předchůdcům až o 21 kilogramů.
Spalovací proces TSI-evo. Spalovací proces TSI evo, známý již z 1,5 l TSI evo1, pokračuje i v generaci TSI evo2. Kromě optimalizace chlazení spalovacího prostoru je rozhodující opět symbióza Millerova cyklu (brzké uzavírání sacích ventilů s vysokou kompresí) a technologie přeplňování VTG (proměnná geometrie turbíny). Tento další krok umožnila zejména schopnost vyvíjet a optimalizovat příslušné softwarové komponenty motoru interně ve VW.
https://www.volkswagen-newsroom.com/de/pressemitteilungen/15-tsi-evo2-noch-mehr-effizienz-und-geringere-emissionen-fuer-den-weltmotor-von-volkswagen-8064
Martin Vaculík a motor 1.5 TSI Evo II rozebraný na prvočástice!
Zdravím, zaráží mě jedna věc, že nikdo nikde ani na Scale neřeší automatické stěrače. Ví někdo zda to lze rozjet případně tady dát log od toho kdo je v autě má?
Já je nemám ale v logu jsem našel :
ENG148493-ENG149042-Stěrače čelního skla-rain_sensor_function,neosazen ,6
ENG148493-ENG149238-Stěrače čelního skla-Regensensor_aktivieren,neaktivní ,6
No a nevím jestli je nutno mít senzory oba dva, nebo stačí " Regesensor" který mám , ale je vypnutý.