Přejít na obsah

TOnic-ek

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    7
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1643 zobrazení profilu

Oznámení TOnic-ek

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

3

Popularita

  1. Ahoj. Žádná změna. Vše funguje jak má a jak jsem popisoval dřív. Takže za mě spokojenost.
  2. Ahoj, vše v pohodě. Jen měním co cca 15-20tis filtr plynné fáce (teď netuším, ale odhadem asi 300Kč). Zatím mi vždycky říkali, že plyn beru kvalitní a filtr není skoro vůbec zašpiněný. A to tankuju na normálních pumpách u hlavních cest, tak nevím, kde v tom případě tankují ti ostatní? :-) Teď se mi objevil jeden kostlivec, ale nevím, jestli to souvisí s LPG. Před přestavbou, těsně po koupi mi odešlo vysokotlaké čerpadlo paliva (při nadprůměrné akceleraci a tím nemylím maximální) se čerpadlo přidřelo, hodilo to nouzák a auto se stalo nebezpečné. Ale vyměnilo se to a vše fungovalo, jak má. Až pak jsem šel na přestavbu, abych měl jistotu, že je auto v pořádku a že nebude chyba na straně LPG. Teď mi to čerpadlo odešlo znovu. Po cca 65tis a asi roku ježdění. Tak se samozřejmě vymlouvají, že za to může LPG a že to nepůjde na záruku. Takže nevím, jestli za to to LPG může nebo ne, když už se to řešilo ještě před samotnou přestavbou. Jinak vše šlape jak hodinky, šetří se nejsou ani jiné starosti, ani jiné náklady.
  3. No, možná jsem to blbě řekl. V ČR to nedělá jen jedna firma, ale jen jedna firma na světě umí dělat ty přestavbové sady. Tu jen kvůli těmto přestavbám na Superby 3.6 je celé koupila firma Landi Renzo. Takže teď se to prodává pod jejich značkou. V ČR to samozřejmě může dělat kdokoliv od garážmystra doma pod altánem, pro profíky, kteří chodí na školení a rozumí své práci. Ten borec tak na mě působil. Nemluvil žádné hovna. Vše co říkal, dávalo smysl a vypadal, že rozumí své práci. A když řekl, že podle záznamů Italů bylo v ČR zatím přestavěno 11 aut a on jich dělal tuším 6 nebo 7, tak mě to jen ujistilo. Ale, cena je 45tis Kč (jako všude jinde). A dobré je i to, že plnící hrodlo mi "musel" dát vedle hrdla od benzínu, takže je schvované. Přepínač mám taky (po domluvě) "schovaný" v levé vyklápěcí přihrádce pod volantem. A když není vidět nálepka, tak se to vlastně jeví jen jako auto na benál. Předtím jsem se za LPG nestyděl a na truc jsem s tím jezdil i do podzemních garáží a všude (i s nálepkou a i s viditelným plnícím hrdle v nárazníku. Teď už to neřeším vůbec. Já si to nechal dělat v HVgas v Kuníně (asi 10km sjezd z dálnice D1 směr Nový Jičín, Moravskoslezský kraj. Mapa: https://www.google.cz/maps/place/HVGAS+-+Přestavby+LPG+|+CNG+|+E85/@49.6272507,17.9902154,17z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xd42b5f3fe53bd0e!8m2!3d49.628924!4d17.9911437 Stránky: http://www.lpgauto.cz Protože si Landi hlídá svůj patent, tak borec provede přestavbu a Ital to na dálku přes vzdálenou plochu ladí, mění software a ladí, s čím může hýbat. Třeba u mě říkali, že byl správný a funkční až 16 software. A že jich je mnohem víc. Že třeba každé 2 nebo 3 měsíce byly změny v autech. Jinak kabeláž, jiné svíčky, vstřiky nebo svíčky. I kolega ze škodovky mi říkal (teď to přeženu, že třeba os v Columbu (opravdu to přeženu) je jednou WIN, jednou Android a jednou třeba Linux, ale pro koncového zákazníka to pořád vypadá stejně se stejnou grafikou a stejným ovládáním. Třeba mně říkal, že se opravdu můžu připravit na až 20%benál a 80%LPG. Ale že ať počítám tak 1l benálu. Vše je samozřejmě podle jízdních vlastností. Doporučil mi a já souhlasil, že volnoběh (pod 1100ot/min) mám jen na benál, ať se vstřiky chladí a že to výrazně prodlužuje životnost toho motoru. Nemá podle mě smysl ušetřit navíc třeba 2.000Kč ročně a odrovnat motor po třeba 50tis km. A Kick down (plný kotel) je taky pravděpodobně pouze na benál. Větší teploty, tlaky a atd. A pak, že je samozřejmě nějaká křivka poměru, kde ve středních otáčkách by si měl vzít max ten litr benzínu. Ale co jsem zatím zjistil, tak při 130 a 160km/hod mám stejnou spotřebu a to cca 0,2-0,3l benzínu a cca 11l LPG. Což je si myslím super. Zjišťováno z plných obou nádrží do plných obou nádrží. Vím, u LPG se to může lišit, protože každá pumpa natlačí přes červadlo jinak, ale při dlouhodobější sledování to tak dělá. Navíc mi teď při odladění zvedl teplotu motoru pro přepnutí ještě o 15°C víc nahoru, teď je tam tuším 65°C. A přepíná to po cca 3km a okolní teplotě kolem -5°C. To znamená že vlétě to bude úplná rychlovka. Olej mi taky všichni doporučovali měnit co 10tis výrazně město a co max co 15tis km dálky. Že nějakým long life vůbec nemám věřit. Tatík má v Peugeotu 407 SW servisní interval co 60tis km nebo co 2 roky. A po koupi měl co 3 roky nebo 60tis km. Ale co jsem pak slyšel, tak finta je v tom, že ti pak po 5 letech začnou odcházet věci na motoru a Peugeot řekne, spotřební materiál. Jak vám vydržel 5 let, je to dobrá práce. To je životnost vozidla podle nějakých tabulek. Já měl předtím Mazdu 3, 2.0, 110kW (150HP), r.v. 2003 na LPG a nalítal jsem s tím přes 100tis km. S plynem žádný problém nebyl (teda až na rozsvěcující se kontorlku motoru s chybovou hláškou Špatná účinnost katalyzátoru). Ale protože Mazda nedělá pozink a náhradní díly stojí jako na BMW nebo Mercedes, šla z domu. Vrážel jsem do ní dlouhodobě asi 40-60tis ročně za servis a to už jsem si řekl "a dost" a začal jsem to vrážet do novějšího auta. Ten DSG automat (robotická dvojspojka) je opravdu skvělý. Prý modely 2009 a 2010 měly nějaké problémy s odladěním či co. Ale to i s cívkama. Ale já mám 2012 a vše je bez problému a 100% funkční. Jen bych si nechal klidně říct, kdyby byla reakce na plyn trochu rychlejší. Ale jak si na to člověk zvykne a naučí se s tím, není problém. Při očekávaném předjíždění nebo vystřelením z křižovatky, je třeba sešlápnou tak o vteřinku dřív. Než si to systém zchroupe, zařadí/podřadí, ale pak následuje zatlačení do sedaček a dějou se věci :-) Kombík je super. Já mám necelé 2m A tak sedím skoro úplně vzadu. A přesto je na zadních sedačkách místa víc než dost. A když se dají sedadla dopředu, tak se dají s babou vzadu dělat psí kusy ;-) Je tam snad víc místa než máme v ložnici :-D No, odbočil jsem. A kufr je obří. Navíc jsem se úplně zamiloval do Škoda simply clever "síťového programu" a do "kolejniček" s posuvnými dorazy a oky na sítě a cokoliv. Je to návikové. Baví mě to. A nic mi už od té doby nelítá po kufru. Navíc má kombík výrazně větší střešní okno. Což je sice kokoti, která je k ničemu, ale na cizí to jako machrovinka zapůsobí :-) A mimo kvíz. Já mám i parkovací asistent (1. generace). Takže potřebuje o cca 130cm větší mezeru než je délka auta a umí jen parkovat a jen podélně. Ta nová generace jen o 60cm víc a umí i vyparkovávat (dobré jen pro baby) a i na kolmo. Všichni mě od toho odrazovali, že je to zbytečná blbost. Navíc, 8x-9x z 10 zaparkuju podélně na 1. pokus. Ale strašně mě to baví. kdykoliv je možnost, nechám ho zaparkovat přes automat. A ještě teď z toho mám pokaždé úsměv na tváři.
  4. No jasně. A pokud někdo najezdí jen 500km měsíčně, tak se mu nevyplatí ani auto. A kdyby jezdil na skůtru za 25.000Kč se spotřebou tak 1,5l/100km, tak budou jezdit aspoň 2 generace jen za rozdíl ceny skůtru a Superba s tímto motorem nebo co teprve MHD? Jéje. To, že Audiny s tím mají problém může být pravda. Dokonce na stejné motory od VW Passatů, tak ani na ty ještě neexistuje funkční přestavbová sada. A kdo tvrdí, že ano, tak lže. Landi Renco na tom teprve teď pracuje. Třeba VW na to pracuje/pracovalo od 2013 a pořád nemají nic funkčního. Přemýšlím, jestli když hledáte něco na fórech, máte radost za každý takový příspěvek, který není ničím podložený a čtete a projíždíte hromadu takovýchto příspěvku, než se dočtete to, co jste hledal? Komentáře jako celé je to špatné, protože mně se to nelíbí nebo protože je to předražené... Každý počítat umí a kdo né, má kalkulačku. A je na každém, jestli se mu to vyplatí nebo jestli to chce mít, protože se mu to líbí.
  5. Jestli teda řešíme cenu přestavby (cca 45tis Kč), tak je to fakt, že to stojí o polovinu víc než "standartní přestavba" třeba na Mazdu 3, 2.0, 110kW (150HP), která stála "jen" 27tis Kč. Ale byli lidi, co tvrdí, že i tohle je moc. A že plyn patří jen do sporáku a podobné žvásty. Sadu umí vyrobit pouze 1 firma na světě, které to funguje jak má a každá přestavba se vyrábí namíru podle označení motoru ve velkém TP, de se bavíme o gadgetech jako výhřev a samočištění vstřiků, tak každá sranda něco stojí. A jestli řešíme cenu provozu, tak to je asi jiný příběh. Ale pokud má 3.6l FSI, 191kW (260HP), 4x4, s DSG převodovkou, kombi nějaké jízdní vlastnosti a k nim i adekvátní spotřebu danou výrobcem, konstrukcí a váhou vozidla, tak proč náklady nesnížit na polovinu nebo ještě míň. Protože pokud tady píše někdo, kdo jezdí s Rapidem 1.0 motorem a 60 koňmy pod 5l na 100km, tak srovnáváme nesrovnatelné. To už se můžeme bavit o tom, že si koupíme Dáčii nebo jetého Favorita a ušetříme za pořizovací náklady. Divil byste se, kolik je přestavěných Hamrů, Porsche Cayenne, BMW, Mercedesů a Audi vyšších tříd. Jen to není vidět. Možná právě proto mají tito lidé takové vozi, protože na ně a s nimi umí šetřit. Pro ekologii si to pravděpodobně nikdo nepořizuje. A pokud někdo najezdí 5000km ročně a nevyplatí se mu to, tak koho to zajímá? Nebo pokud má rád někdo diesel, proč né, já to nikomu neberu. Já vycházím podle názvu fóra, kde se píše Superb II, motor 3.6 FSI a zkušenosti s LPG. Pro ověření koukněte na topic nahoru. Já jsem to sem napsal, protože jsem sám hledal na různých fórech zkušenosti, nápady a připomínky a moc se mi nedařilo. Zkušenosti byly diametrálně odlišné. Někomu to fungovalo bez problémů, někdo soudně řešil vrácení kupní ceny a uvedení vozidla do původního stavu. Obvolával jsem servisy po celé republice, ptal se na názory a zkušenosti a bohužel musím říct, že po přestavbě si každý vyfotí naleštěné vozidlo s nálepkou LPG jako referenci, ale to, že se s ním majitel soudil už pod fotku nedopíše. A kontakty na nespokojené majitele vám samozřejmě nedají. A když vidím, kolik lidí mi píše soukromé zprávy (už přestavění s problémy, nebo ještě nepřestavění, co váhají, ale nemají důvěru), tak jsem to hodil na sklo, aby třeba za půl roku nebo za rok někdo mohl porovnat nebo se mě zeptat na zkušenosti, aby jim pomohly se rozhodnout. To je celé.
  6. Tak poslední zprávy po doladění jsou pozitivní. Už to dělá, co to dělat má. Přepíná se to po ujetí asi 3km, při teplotě asi -5°C úplně neznatelně. Při cestě Ostrava-Praha (100% dálnice při 150-160km/hod) byla spotřeba cca 11l LPG/100km, což je stejné jak při cestě po okreskách a dálnici viz dřívější poznatky.Benzínová ručička se ani nehla (tak jak minule), tak jsem nechtěl trapasit u pumpy jako minule, že bych tam natlačil 0,7l a když to budu přeplňovat, tak i třeba 1l s odřenýma ušima. To stejné bylo i Praha-Jičín nebo Jičín-Ostrava. A když to hodím v číslech. Při stejném stylu jízdy cca 10,5l/100km benzínu při ceně 31Kč/l = 325,5Kč LPG má spotřebu 11,2l/100km + cca 0,2l/100 benzínu = 11,2*13,5 + 0,2*31=151,2 +6,2=157,4Kč Rozdíl je úspora 168Kč/100km. Při nájezdu cca 3.000km měsíčně dělá měsíční úspora cca 5043Kč. I kdyby byla úspora jen 4.000Kč, je to podle mě docela slušné. Jízdní vlastnosti neznatelné.
  7. Já jsem si nechal udělat přestavbu na LPG k dnešnímu dni. Když jsem hledal po NETu nějaké zkušenosti, tak jsem nacházel 2 a více let staré příspěvky. Takže moc rad jsem neměl. Ale teď budu moct posoudit, co a jak a kdyby měl někdo otázky, až budu mít zkušenosti s více najetými kilometry. Ale servis, kde mi přestavbu dělali má s 3,6kami už mnohaleté zkušenosti a ujišťovali mě, že žádné problémy s tím neřešili a neřeší.
×
×
  • Vytvořit nový...