Zdravím všechny s problémem nazývaným DPF filtr..,
Základem je si vyčíst hodnotu zanešení DPF tzv popílku, který je nespalitelný. Pokud je hodnota vyšší jak 40g popílku, je DPF zanešené a chce ho vyčistit. Čištění DPF je vhodné, pokud k zanešení došlo z nějaké mechanické závady (špatné turbo, EGR nebo vstřik). Životnost předkatalyzátoru v DPF je cca 200 000 km. Proto když mechanická závada neproběhla, nemá cenu jej čistit, ale vyměnit za nový díl. Dále by jste měli zkontrolovat diferenční tlak DPF. Při vypnutém klíčku by měla být hodnota 0, po nastartování zahřátého motoru je hodnota cca 2mbary u nového dpf, neměla by však překročit 6mbaru, pokud skočí hodnota víc, je přicpané. Dále je dobré si na diagnostice vyčíst teploty turba a teplotu, která je v DPF při regeneraci... teplota v DPF by měla být kolem 600 °C , pokud takové teploty nedosáhnete- regenerace proběhne, auto ji dokončí, ale nerozloží žádný popílek, proto za pár kilometrů bude regenerovat znova. Já osobně mám Octavii RS II BMN 125kw, DPF bylo čistěné ve 167000 km v nejmenované firmě. Doklady o vyčistění (vše vyčištěno, vytaženo 52g popílku a filtr je funkční) po namontování zpět na vůz to však nebyla pravda, DPF stále špatné, jelikož DPF je sice vyčištěné, ale předkatalyzátor je již nefunkční. Takže 9 862 kč vyhozeno do větru.