
AxE_26
Uživatel-
Počet příspěvků
7 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Oznámení AxE_26
Nováček (1/14)
0
Popularita
-
Rok 2000 Přesně jak říkáš, typická leštěnka po důchodci holt nenaděláš nic
-
No tak vlastně to není moje, jen jsi to před 3 měsíci koupil kámoš za 55000kč. Je to dotažené z Německa a podle PC to má 138 000km, ale stav motoru je něco jako po 300 000km minimalně, i stav auta. Byli k.o všechny tlumiče ještě origo, ani jedno kolo nebrzdilo, takže nové všechny brzdy i zadní třmeny. Ještě se musí vyměnit všechny ložiska kol a zároveň s tím i krycí plechy kotoučů a to nic nemění na tom že ze spoda je vše rezavé (zadní náprava atd) plus je k.o středovej a koncovej díl výfuku do toho ještě svítí lambda (diagnostika řekne více která je k.o). Do toho ještě nebyli dělané vůbec rozvody takže už hvízdali kladky a to je že ne fejkovaná serviska je věc druhá Plus spotřeba oleje byla asi něco tak 1,5L na 1000km. Komprese byla něco kolem 7 barů na válec takže po smrti. Když sundáš víčko na dolívání oleje při chodu motoru tak následoval hurikán, takže to už vypovídalo samo za sebe ale holt auto kupoval sám a nevzal jsi se bou nikoho kdo by mu poradil. Ono stačilo když se to nastartovalo, tak to bylo jak vylítanej diesel Ale tak vše se spraví ale bude to stát nějaký ten balík. Takže nějaké 3-4 měsíce bude stát. Stačilo jen kdyby předchozí majitel včas měnil olej a né ho lít ven po 15-30 000km, protože po sundání hlavy byli veškteré kanály ucpané, tak hlava se musela vzít vapkou, tak to budu muset učinit i s blokem než ho zavezu do brusírny, a z toho plyne ostatek, vydřená klika, vydřené válce a písty se po stranách už přidírali, do toho nefunkční ani jeden hydroštel ale na štěstí vačky jsou jako nové Samozřejmě po koupi se dělala výměna oleje a dekarbonizace motoru pomocí přípravku, ale to mírně odkarbonovalo pístní kruhy a spotřeba se srazila z původního 1,5L na 3deci/1000km ale to nám neřeší bohužel zbytek. Takže po sundání hlavy jsme se všeci vyvrátili. zatlačíš na píst a píst se vyvalí do strany a mrtvo jak byli vyhřáté pístní kroužky
-
Prohlá - háže. Je to vždy zaviněno jen tím jak hodně z Vás rádi držíte olej buď v polovině měrky nebo skoro až na spodku a jednoho dne se to projeví na klice, takže potom je jakákoliv výměna ložisek zbytečná, protože ihned po montáži nových ložisek je máš stejně k.o jak před tím Takže musíš kliku přebrousit.
-
No tak s těma momentama to je taky oříšek, holt se momenty budou muset trefit než se to povolí. Co jsem se ptal v brusírně, tak normalně se kliky na tomto motoru brousí, žeprý to dělají co chvíla a nikdy na reklamaci nebyl ani jeden motor s tím, že by klika praskla nebo se zdeformoval blok atd Takže uvidíme. Dnes sem tu hrůzu vytahl, tak kroužky jsou k.o, válce vyjetý, klika prohnutá, hydroštely po smrti a totalně zakarbonovanej motor že jsou ucpaný kanály
-
Zdravím pánové, Měl bych na Vás menší prosbičku, chtěl bych se zeptat zda máte zkušenost nebo zda neznáte někoho kdo na tomto motoru z Fabie, povoloval klikovou hřídel a následně jí nechal přebrousit a nasadil zpět do motoru a složil a vše bylo ok. Ptám se z toho důvodu, že v knížce se uvádí: Klikový hřídel nesmí být demontován. Již povolení víka ložiska klikového hřídele vede k zdeformování stojanu ložiska bloku válců. Pokud byly šrouby víka ložiska povoleny, musí být blok válců s klikovým hřídelem kompletně vyměněn. Takže chtěl bych vědět jak to doopravdy je ? Zda se jedná jen o marketing, pokud má klika rýhy tak se musí zahodit celý blok i s klikou a koupit nový za těžký prachy a nebo jetý který bude na tom možná o něco lépe. A nebo není problém když se povolí klika, přebrousí se a opětovně se dotáhne na moment jak má být. Výbrusové ložiska se pro tento motor dělají takže je otázkou jak to tedy doopravdy je. Předem díky za radu.
-
Můj problém vyřešen, stačilo nastavit klapku Vagem a je klid Nenastavená klapka způsobovalo vše okolo, jako je haprování otáček, bohatost směsi kvůli které jsem neudělal emise
-
Zdravím pánové. Měl bych na Vás hodně velkou prosbu. Už jsi s Fabii vůbec nevím rady, 4 měsíce stojí, protože nemůže udělat emise. První problém byl takový když auto ke mě dorazilo, tak byla K.O lambda, indukční lišta, svíčky, zakarbonovaný motor, totalně zahnojená klapka, k.o termostat a kdo ví zda nebude k.o i katalyzátor, plus samozřejmě byl k.o kompletně celý výfuk, přední čast, střed i koncák. Plus spotřeba se točila 15l na 100km. Tyto závady se všechny odstranili až teda na přední část výfuku kde to fouká kolem vlnovce. To se musí udělat během tohoto týdne. Každopádně s motorem byli problémy takové, že neměl tah, škubal a nedalo se tím vůbec jezdit. Takže první se vyčistila škrtící klapka jen sprejem z důvodu jak jsem se tu dočetl že se nesmí sundat. Dále dala se nová zapalovací lišta, svíčky Champion. Nová lambda BOSCH 0 258 006 980. Po výměně těchto věcí, motor začal tak nějak fungovat. Ale pořád docházelo ke škubání neboli vynechávání při rozjezdech a na volnoběh motor samozřejmě neměl pravidelné otáčky. Diagnostika samozřejmě nic nepsala, krom závady 17549 nesmyslná hodnota. Takže začalo se pátrat dál, nakonec se sundala škrtící klapka a pořádně se vymyla, ( po debatě s mechanikem ve škodovce, říkal že není potřeba žádná diagnostika a klapka se musí a může se sundat ale akorát se nesmí zasahovat do těch dvou torxu co drží klapku) takže klapka se vyčistila namontovala se zpět, a hurá problém skoro vyřešen, motor přestal škubat ale nedržel volnoběh, plus motor sebou třepe a pleská do výfuku (jakoby byli podpálené ventily). Opětovně tah motoru nebyl nic extra, tak se hledalo dál, díky škubání motoru šlo slyšet jakoby 3 válec jel na prázdno a píst tam jen hrkal. Tak se začali náhodně odpojovat trysky, došlo se na to, že první tryska funguje nejlíp, druhá tak na 20% třetí tryska je úplně neprůchozí (motor nezaznamenal žádnou změnu po odpojení) a čtvrtá tryska jela tak na 30%. Vstřikovače se teda nechali vyčistit ultrazvukem, najednou samozřejmě motor začal chodit jak má. (ale až na tu podělanou škrtící klapku která nedržela volnoběh a motor čas od času jsi na rozjezdu škubnul, nebo po vyřazení uplně zdechnul. Takže další den po vyčištění trysek, se sehnala náhradní fabia též 1.4MPI 44kW a přehodila se škrtící klapka. Světe div se, najednou problém vyřešen, motor jel jak má, vyrovnaný chod, otáčky držel, do výfuku nepleskal prostě vše supr. Takže z toho se usoudilo že je k.o škrtící klapka. Tak jsem koupil novou klapku za 3k, namontoval a málem bych se vyvrátil, protože s novou klapkou je závada jako se starou. :-( (samozřejmě ještě se neudělalo nastavení VAGEM na nové klapce, otázkou je zda bude potřeba) Na toto mi doposud nikdo neodpověděl Akorát jeden jediný rozdíl s novou klapkou je ten, že motor jet jede, neškube, má tah, ale prostě nedrží volnoběh a motor sebou třese a hlavně to pleská do výfuku a emise to nemá šanci udělat protože je chudá směs. Motor olej brát nebere, tlaky na válcích jsou po 14 barech. Palivový filtr se též měnil, je tomu asi 20km, ten byl bohužel ještě origo z roku 2000, takže katastrofa co z něj teklo. Takže zde už netuším, co může být špatně. Dokonce byl venku i snímač tlaku sacího potrubí který je hned u škrtící klapky, ten byl též zanesený, tak jsem ho očistil dal ho zpět, ale žádná změna. Každopádně včera po nasazení klapky, fabka jela na diagnostika a vyskákalo tam na mě: závada 17549 zjištění zátěže - nesmyslná hodnota. (tato závada je tam pořád) závada 16555 řada válců1, systém dávkování paliva - systém přiliš chudý - náhodila chyba (předpokládám že je to tím jak se odpojili trysky). závada 17500 snímač úhlu 2 pro pohon škrítcí klapky - G188 - signál přiliš malý - náhodila chyba. závada 17952 snímač úhlu pro pohon škrtící klapky G187 signál přiliš velký - náhodila chyba. Jediné co mě napadá, že nová klapka si nepasuje s ŘJ, před objednáním škrtící klapky se prodejce díval podle vinka zda pasuje. žeprý ano. Dále mě napadá, že tlačí málo čerpadlo, nebo je k.o snímač tlaku sání. Nebo je k.o řidící jednotka, nebo nějaký špatný kabelový svazek, a nebo jak jsem včera vyčetl tak na konektoru od škrtící klapky (zda se mě že třetí pol, má dávat 200 ohmu ?) pokud nemá tak nemůže fungovat klapka jak má. Toť moje nápady. Před tím s Fabii majitelka měla problémy takové, že zničeho nic během jízdy, vše zhasnulo prostě jakoby umřela ŘJ. Elektronika mrtvo, motor nejel prostě nic. Ve škodovce nevím jak se jim to podařilo oživit, ale vyjádření bylo takové že Fabce nic není a diagnostika nic neukázala a že je vše v pohodě. Každopadně se možná bude ptát proč se Fabka nespravuje ve škodovce nebo kdekoliv jinde než u mě, bohužel Fabie putovala hodně dlouho a všeci řekli že dokud na diagnostice nic nevidí a že je vše v pohodě i když není podle chodu motoru, tak nic dělat nebudou Každopádně stará klapka má číslo: 408,238/321/002 047 133 062 5WS 02090 00,44,2 Nová klapka 408,238,321/004Z ostatní čísla teď momentalně nevím, protože je klapka na motoru. Zde radši přiložím i odkaz jak se chová volnoběh: Problém s volnoběhem je takový, že pokud se motor nastartuje a nechá se jet, tak jakoby volnoběh vcelku drží, maximálně se volnoběh pohybuje +-100 otáček, ale jak mile šáhnu po plynu tak otáčky začnou haprovat tak že se začne rozsvěcovat servo a v nejhorším případě motor zdechne. A dále pokud se snažím udržet otáčky 1000-1500 nemožné, maximalně kolem 2000. Takže pokud motor vytočím na 2000otáček, tak otáčky též lítají něco kolem 100-200 +-. Doufám že jsem už na nic nezapoměl Předem díky za rady, a za sloh se omlouvám. Jinak jedná se o motor 1.4MPI 44kW AZE r.v 2000.