Jump to content

Motor 1.4 MPI

    613 topics in this forum

    1. Termostat 1.4 MPi

      • 142 replies
      • 47,585 views
    2. Lambda sonda

      • 166 replies
      • 100,152 views
    3. nestartuje

      • 180 replies
      • 44,110 views
      • 136 replies
      • 43,786 views
      • 257 replies
      • 69,835 views
      • 116 replies
      • 48,222 views
      • 341 replies
      • 162,386 views
    4. Kontrolka mazání

      • 93 replies
      • 54,301 views
    5. Svítí kontrolka EPC

      • 92 replies
      • 121,510 views
      • 4 replies
      • 78 views
      • 27 replies
      • 12,830 views
      • 29 replies
      • 2,640 views
    6. Chladič

      • 36 replies
      • 8,550 views
      • 0 replies
      • 91 views
      • 0 replies
      • 156 views
      • 1 reply
      • 141 views
      • 2 replies
      • 1,371 views
      • 40 replies
      • 18,896 views
      • 0 replies
      • 76 views
      • 1 reply
      • 139 views
      • 4 replies
      • 4,876 views
      • 93 replies
      • 39,183 views
    7. Cukání motoru 1.4 MPI

      • 50 replies
      • 18,647 views
      • 41 replies
      • 14,349 views
      • 1 reply
      • 168 views


    • Aktuální příspěvky

      • Dobrý den, tak až nyní jsem se dostal k výměně kompresoru. Chci zde napsat návod a popsat svůj problém a řešení, aby toto pomohlo někomu dalšímu. Superb 3T5 r.v 2010, 125kw najeto 203 xxx km Problém: Pozdní nástup klimatizace, malá účinnost klimatizace, vynechávání klimatizace Při nastartování vozu neběží klimatizace a začně chladit třeba po 10 minutách. Chladí málo a chladí třeba pár minut a pak zas nic. Poté se zas rozeběhne a zase se po nějaké době vypne. Návrhy z diskuzí a servisů. Vadný klimakompresor, vadný regulační ventil kompresoru, špatně zkalibrovaný CLIMATRONIC. Dle diskuzí zde na fóru a jiných web stránkách se problém nejvíce podobal vadnýmu regulačnímu ventilu kompresoru. Cena nového je cca 2500,- a všude doporučují koupit celý klimakompresor, pro případ, kdyby byl přidřený nebo to nebylo ventilem, tak ať je to jistota. Sehnal jsem originální, nový klimakompresor značky SANDEN. Cena 3500,- Při koupě kompresoru potřeba otevřít výpustní šroub a zkontrolovat zda je v něm olej!   Nyní popíšu postup výměny a poznatky.   Foto 1: Originální, nový kompresor SANDEN                 Foto 2: Pohled do motorového prostoru na kompresor. Nízkotlaká a vysokotlaká hadice klima okruhu. Chycena šrouby TORX.     Zaprvé jsem si nechal vysát chladící medium u známého. Vypnul jsem tlačítko AC a dojel domu asi 8km. S prázdným chladícím okruhem se nemá jezdit! Hrozí přidření nebo zadření klimakompresoru. Je jišten (zřejmě střižnými) šrouby a při zadření kompresoru se řemenice "odstřihne" od hřídele kompresoru a nehrozí pád řemenu a poničení částí motoru.   Najedeme na nájezdy nebo zvedneme vůz do dostatečné vyšky. Zabezpečíme proti spadnutí na zem a proti rozjedu. Sundáme spodní kryt motorového prostoru. Šrouby TORX a jeden šestihran na 10 klíč.   Foto 3:     Dále je nutné povolit svorku na hadici přívodu vzduchu do motoru. Buď plochý šroubovák nebo 7 klíč. hadici svlékneme a dáme stranou.  Kousek od konektoru na klimakompresoru doporučuji pro lepší přístup vycvaknout další hadici z plastové příchytky.     Foto 4:     Sundáme řemen jež pohání kompresor a alternátor. Uprostřed, nad řemenicí klikové hřídele a řemenicí klimakompresoru je napínací kladka. Vezmeme 16 klíč nasadíme na šroub kladky a zatlačíme pomocí klíče kladku směrem nahoru a sundáme řemen. Dále za pomocí šroubováku odpojíme konektor od regulačního ventilu kompresoru.     Foto 5:   Pomocí klíče TORX povolíme šrouby na přírubách hadic klimatizačního okruhu. Bohužel je tam málo místa a tak jsem to udělal trochu na prasátko. Na klíč torx jsem nasadíl oboustraný očkový klíč a dalším TORXem prostrčeným skrz očko šrouby povolil.  Druhá šroub se dá povolit až po sundání první hadice. Hadice si dáme stranou aby nepřekážely.   Foto 6 a foto 7:       Dle doporučení videu na youtube a jiných článků jsem přes konec hadic přetáhl balónky, aby se do okruhu nedostaly nečistoty a vzduch.     Nyní zbývá povolit 3 šestihrané šrouby (klíč č. 13) jež drží kompresor k bloku motoru. Jako pvní doporučuji povolit a vyndat šroub jež se nachází u konektoru regulačního ventilu. (já ho dělal jako poslední a byla to opravdu pakárna jež doprovázela spousta sprostých slov. Kvůli ventilátoru sahary bude trošku težké ho vyndat a je potřeba použít trochu síly. Jako další doporučuji povolit šroub jež jse nachází pod alternátorem. Zde je potřeba pro uplné vyndání šroubu použít zase trochu síly. Jako poslední vyndáme šroub jež se nachází dole, kde jsme rozpojovali hadici přívodu vzduchu do motoru. Nyní je kompresor odmontovaný a stává se z něj ježek v kleci. Po chvilce souboje byl vyndán řemenicí napřed. Doporučuji vše v okolí kompresoru očistit.   Foto 8 a foto 9:       Je potřeba zkonrolovat zda je v novém kompresoru olej a za je ho tam dostatek!!! Výpustní šroub je šestihran na klíč číslo 12. Dle fotek číslo 8 a 9 je zřejmé kde se nachází. Bohužel jsem neměl čím měřit a tak jsem vylil olej do sklenice, označil si míru. Nalil zpět do kompresoru. Při nalévání oleje jsem radši otáčel řemenicí. Pak jsem do té sklenice vylil olej ze starého kompresoru, jednak pro porovnání hladiny a také abych zjistil jak na tom starý kompresor je. Ve stárém kompresoru bylo oleje stejně a hlavní je, že byl čistý bez špon. Viz. foto číslo 10. V novém kompresoru je čirý olej ve starém má olej barvu asi jako když usmažíte pár řízků, ale bez nečistot a špon. Tím se potvrdilo, že chyba byla v regulačním ventilu kompresoru a teď mám v zásobě funkční kompresor. Jen doplnit nový olej a vyměnit regulační ventil.   Foto 10:   Nyní přistoupíme k montáži což je opak demontáže. Hadice zapojujeme jako poslední. Je potřeba vyměnit O kroužky na hadicích. Doporučuji ve škodovce koupit originální. Cena za oba 50 Kč. Nové těsnící kroužky potřeme olejem navlékneme na koncovky hadic a ty také pro snažší zasunutí můžeme potřít olejem.   S vypnutím tlačítkem AC jsem dojel zpět na naplnění chladícího média. Potřeba udělat vakuovaní pro kontrolu těsnosti okruhu. Po naplnění bylo na stránkách na internetu doporučeno pustit klimatizaci (AC) na 10 sekund a pak vypnout a to několikrát opakovat, než se začne používat na plno.   Mě se práce naštěstí zadařila. Vyměna trvala cca 2 hodiny a určitě to jde daleko rychleji když už pak víte jak na to! U Octavie bude výměna a i problémy podobné, protože je tam stejný kompresor.   Přeji hodně štěstí a chladu v autě! S pozdravem Lukáš   Na závěr foto 11: Parkování    
      • Tak ono u té nápravy jsou taky požadované nějaké vlastnosti, jako zkrut a podobné, není to tuhá náprava. Takže zas tam nejde dát klasický I profil. Navíc celá náprava je vpodstatě neodpružená hmotnost a všichni chtějí auto co nejkomfortnější, úsporné a další.
      • A zase, bavíme se o vývoji z 80 let a vývoji z roku 2012, je ta ocel stejná? Možnosti simulací v 80. letech byly opravdu... To nejde porovnávat, vždyť materiálově jsou ty auta jinde
      • Já mám tedy docela s rozjezdy problém. Když se chci rychleji rozjet, tak auto buď chcípne a nebo když dám více plynu musím vše kompenzovat spojkou, aby hned kola nepískala. O proti 1.2 TSI velký rozdíl.
    ×