Přejít na obsah

tonda.cep@seznam.cz

Uživatel
  • Počet příspěvků

    15
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Kontaktní metody

  • MSN
    Tonda

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení tonda.cep@seznam.cz

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. @Maverick K čemu slouží kryty motorového prostoru? 1) Chrání motorový prostor před veškerými nežádoucími vlivy (vodou, prachem, blátem, kamením a především solí. Tyto nežádoucí vlivy mohou způsobit poměrně velké škody. Od koroze kovových dílů po poškození elektronických zařízení (čidla, počítač, elektroinstalace atd). 2) Kryty tedy zvyšují životnost motoru a snižují spotřebu paliva. Udržují teplý vzduch, který motor produkuje při spalování. Motor se tedy rychleji zahřívá a déle udržuje teplotu (studený motor má až 3x vyšší spotřebu a musí se i více namáhat). 3) Snižují hluk motoru. 4) Prodlužují životnost náhradních dílů a příslušenství (alternátoru, startéru, řemenů, kladek atd.).
  2. A to jste mi jako vyvrátil co, z mého příspěvku? Moje doporučení,. které jsem získal u odborníků? Stále se zde bavíme o autu, které najede max. 7 000 km za rok. Já nepopírám kvality olejů, ale celkovou vhodnost s počty ujetých km, četností výměn oleje, druhem jízdy a typem motoru.
  3. Tak vlákno jsem si prohlédl již dříve, ale pro mne je rozhodující názor výrobce vozů, olejů a podmínek pro použití olejů. Nikde jsem se nedočetl, že by vaše tvrzení bylo pravdivé. Není to jen v "aditivách", jak píšete, je to i dáno způsobem výroby, vůlemi, potřebami motoru (chlazení turba a pod.) a nelze to takhle jednoduše specifikovat. Faktem je to, co jsem napsal diskutujícímu "Packo4". Pokud najede 5 000 - 7 000 km za rok, je pro něho výhodnější zůstat u oleje LL (504.00). Zvláště, pokud má spíše kratší jízdy a časté studené starty, jízda po městě, kdy se motor s řidším olejem LL rychleji promazává. Připouštím, že není vhodné využívat doporučovaný nájezd max. počtu km (až 30 000), protože opravdu aditiva se vyčerpávají. Nicméně v daném případě je toto doporučení správné a je u diskutujícího "Packo4" lepší setrvat u proměnného servisního intervalu. Za 2 roky najede polovic povolených km a to nijak nesnižuje mazací a jiné vlastnosti tohoto oleje. Pokud by najížděl až 15 000 km za rok, souhlasím, že je vhodnější i pro motor přejít na pevný interval (po 1 roku). Rozhodování, zda pevný či proměnný a zda je to vhodné pro "kapsu" či přijatelné pro motor, je dáno hlavně počtem najetých km za rok a způsobem jízdy a její frekvencí.
  4. Nevím jak vy, ale já jsem v popisech olejů četl, že právě oleje LL jsou kvalitnější, ale je nutno vždy dbát pokynů výrobce vozu, který navrhuje motorový olej s ohledem jeho funkcí ohledně chlazení turba, druhu výroby dílů motoru a pod. Viz výňatek Z klasifikace olejů: "Vozidla, která nemají LongLife výbavu, nesmějí být z technických důvodů LongLife motorovými oleji plněna! Jsou-li však přesto takovým olejem naplněna, nesmějí využívat interval prodloužené výměny oleje. Podmínkou pro používání programu LongLife Service je používání speciálních motorových olejů podle norem VW. U koncernu VW group záleží dle které specifikace byl vyroben motor. Pokud podle QG1 nebo QG2 (kruhové honování) potom lze použít olej 505 i 506 pokud dle QG0 (křížové honování) potom lze použít pouze olej 505. Pozor na skokovou změnu kvality oleje - může poškodit motor. U motorových olejů VW 504 / 507 je spousta vyjímek, ve kterých motorech nesmí být použity. Proto je nutné VŽDY dodržovat předpisy a doporučení pro konkrétní motor!! "
  5. Já jsem také tápal s olejem, s intervalem v návaznosti na počtu ujetých km. A bylo mi doporučeno toto. Při malém nájezdu (5 000 -7 000 km za rok) je nejlepší nechat proměnný interval s olejem se specifikací SAE 5W-30, VW 504.00 (LL), tedy výměna vždy po 2 letech. Znamená to, že výměna oleje proběhne asi po 10 000 - 15 000 km (může být max. 30 000 km, nebo 2 roky při nenajetí počtu km - auto se ohlásí po vypršení limitu) a nemusíte chodit každý rok do servisu, kam byste musel chodit při překódování na pevný interval výměny, navíc správně s jinou specifikací oleje 502.00. Celkem pochopitelně ti to popsal "ski1961". Prostě bych při nájezdu malého počtu km nepřecházel na pevný interval výměny. Budete muset měnit olej každý rok bez ohledu na to, zda najedete 15 000 km oproti dvěma rokům a nebo max. 30 000 km při proměnném intervalu.
  6. e1. Dobrá připomínka a rada k snížení návštěv v servisu. Opravdu jezdím max. 2 jízdy denně a to většinou ani ne, spíše 3x-4x týdně trasy 25 -35 km, někdy po městě, vyjímečně (výlety a pod.) dál. Celkově za rok do 5 000 km rozumným stylem, klidným, někdy samozřejmě motor "protáhnu", což se má. Benzín kupuji většinou Shell čas od času kupuji i 100 oktanový, vysoce aditivovaný, na radu automechanika z důvodu zamezení úsad v sacím potrubí. Snad to je motoru prospěšné. Vás všech názory mi dost pomohly v rozhodnutí, jak potom v servisu, až přijde ta doba, budu postupovat.
  7. MartinhoSVK Díky za výhled na výměny. Nejvíce mě zajímalo a to jsem se dozvěděl, že při ponechání proměnného intervalu při olejích LL spec. 504.00 zůstává výměna oleje po dvou letech při nízkém nájezdu (auto dá na "infu" vědět). To je pro mne výhodnější, než přejít na pevný interval a měnit olej každý rok, když najedu málo. Díky všem za vyjádření k tématu, nebylo mi přesně totiž jasné, jaký je rozdíl mezi pevným a proměnným intervalem. Netušil jsem, že u proměného se auto přes info samo přihlásí max. po dvou letech, či max. 30 000 km, což ovšem za dva roky nenajedu ani třetinu. Dost mi to pomohlo v rozhodování. Je zřejmé, že víc hlav, víc ví .... a důležité jsou i vaše zkušenosti se servisy a s technikou.
  8. Zdravím všechny. Mám dotaz na odborníky. Mám od března 2017 Fabii III 1,2 TSI 81 kW, je tam proměnný interval, čili olej při specifikaci 504.00 měnit za 2 roky či max. 30 000 km, až se auto "přihlásí", jak jsem se ve Vašich příspěvcích dočetl. Jelikož jezdím dost málo, tak asi 5 000 km za rok (nemusíte se smát, jsem již důchodce), tak se chci pozeptat, co pro mne bude při budoucí výměně oleje nejvhodnější. Zachovat proměnný interval, či přejít na pevný se změnou oleje? Pokud zůstanu u proměnného dál, jak časré by byly výměny oleje, zase po dvou letech, či by musela být již po roce? Ptám se na to s ohledem počtu najetých km, které nepřesáhnou těch 5 000 km za rok. Dík za seriózní odpovědi, které mi pomohou.
  9. Máte pravdu, omlouvám se. Ten dokument, co jsem si přečetl, napsal nějaký pisálek, co technice nerozumí a já mu to sežral i s navijákem. Teprve zde jsem po stažení dokumentů přišel na to, co je pravda. rudasn
  10. Je to nesmysl, uvádí se, že rovodový řemen je mokrý! Podívejte se na stránky Škoda do jejich testů, kde se o tom píše. Přikládám zde o tom ten test, kde je popsáno i mnou uvedené. Fábia - test (1,2 TSI 81 kW (mokrý rozv. řemen).pdf
×
×
  • Vytvořit nový...