Přejít na obsah

Berger

Uživatel
  • Počet příspěvků

    17
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Berger

Nováček

Nováček (1/14)

  • Conversation Starter Vzácný
  • First Post
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later

Nedávné oznámení

2

Popularita

  1. Na motoru se mi roztrhlo hydraulické zdvihátko ventilů, plocha zdvihátka,přes kterou vačka tlačí na zdvihátko a to na ventil se po obvodu utrhla a volně leží mezi vačkou a ventilem. Hodlám vyměnit všechna zdvihátka maji už najeto přes 0,25M Neděla jsme to a tak se chci zeptat jak na to? Předpokládám, že vačková hřídel musí dolu, čil jako při rozvodech, motor nastavit do 0 polohy na rysku na setrvačíku,zaaretovat vstřikovací čerpadlo, sundat vakuovou pump, shodit ozubené kolo z vačkové hřídele, tu vyndat a ted nevím, jdou zdvihátka ven rukou nebo jak? Jak poznám jestli je třeba vyměnit i ventil pod poškozeným zdvihátkem? Tedy bez toho abych sundaval i hlavu? Na vačce nad utrženým zdvihátkem se udělalo pár škrábanců a otázka je co s tím, mám začít shánět hřídel z vrakáče nebo to někdo umí přebrousit a pokud ano, kdo a za kolik? Případně na co si dát pozor? Děkuji
  2. Minimálně pravé pero a tlumič musí zcela určitě dolu . Nádrž je jeden plastový výlisek včetně dvou přívodu k hrdlu nádrže, pero i tlumič jsou mezi těmito přívody a bez demontáže pera a tlumiče se neobejdete. Pak by teoreticky možná mohla jít nádrž s trochou šikovnosti vyndat i bez sundání celé nápravy, záleží čistě na tom jak moc půjde manipulovat s přívod k hrdlu a vyndáním samotné nádrže, která je částečně pod nápravou. Mě osobně to znechutilo tak, že jsem se na to vybodl a nádrž zavařil na autě. Tím se dostáváme k materiálu,. nádrž je PE tedy polyethylen, který jde jako termoplast celkem dobře svářet . Bacha zvláště u benzinu na výpary v nádrži :-).
  3. To sice nemá, ale pokud neodpojím rameno je samotné vytažení poloosy k ničemu a jelikož šroub čepu bývá zarostlý odpojuji čep z ramene a to už geometrii rozhodí.
  4. Kamarádce prasklo pero na přední nápravě, budu to měnit včetně tlumiče a horního uloženi. Má čerstvě udělanou sbíhavost a tak bych to rád vyměnil bez odpojování těhlice od ramene. Otázka je zda to u Fabie jde? Sundat by to snad neměl být problém, pero je tak jako tak prasklé a není problém ho po odpojení tyčky stabilizátoru přeříznout flexou. Jelikož ho pak nebude ze shora tlačit pero měl by tlumič jít po demontáži šroubu vyrazit z těhlice. Otázkou je montáž. Má představa, novou sestavu, tedy pero na ní stáhnu něčím jako stahovák , předpokládam, že se pak tlumič s perem a horním uložemím vejde nad těhlici a bude možné ho do ní zasunout a nahoře naopak přišroubovat uložení ke karoserii. Máte s tím někdo zkušenosti, respektive půjde to nebo se ani nemám snažit? Pera a tlumiče v předu jsem na různých VW již měnil , ale zatím jsem vždy odpojil rameno a většinou i poloosu ( měnil jsem i kloub). Děkuji ,
  5. Když vidím ty kliče s přívěskem Irského prodejce Škodovek, jakou verzi klíče respektive dálkového ovladače máte a jakou verzi komfortní jednotky? Verzi jednotky vyčtete VCDS , liší se to písmenem na konci a verze dálkového ovladače je snad napsaná někde na něm a jde přečíst když se vytáhne DO z klíče, tedy u některých verzí. Ne vše je kompatibilní se vším. DO na nevýklopné kliče existuji 1U0 837 231 B a D (z hlediska radio části jsou stejné) a pak 6Y0 959 753 E, a pokud vím tak nejsou oba kompatibilní se všemi komfortkama, ve Fabii I tj. asi 6Q0959433C
  6. Ano přesně takto jsem si to představoval (vyčetl z dokumentace k VCDS). Otázkou je zda má kolega PIN, ale je to první majitel tak se mu to snad podaří najít. Edit: Tak PIN kolega našel, méně pozitivní je, že se na 46 nehlásí žádná komfortní jednotka. Na druhou stranu to odpovidá tomu co říká kolega, tedy že je to auto bez komfortní výbavy do kterého pouze dealet přidal centrál a cituji "dali tam polský, bylo to levnější než origo od škodovky". Rozumim tomu tak a doufám, že správně , na misot original confortni jednotky škoda tam dali nějaký polský bazmek co řeší jen centrál, nekomunikuje VAG. V kařdém případě pro mě to znamená rozebrat palubku a mrknout jak to tam vypadá, Není někde fotka jak by měla vypadat příprava na komfortní jednotku?
  7. Pokoušel jsme se ujasnit si co znamenají jednotlivá písmena v kodech klíčů a podle viz níže a i podle kontroly v seznamu originálních dílů škoda je verze AG a CT dvoutlačítková , verze a DA a AH třítlačítková verze z pohledu elektroniky stejného klíče pro frekvenci 433.92MHz. Fabia I před faceliftem měla originál klič s DO nesklopný dvoutlačítkovy a označením 6Y0 959 753 E , Fabie po faceliftu až do roku 2012 třítlačítkový 1J0 959 753 DA, který je ale techncioky stejný jako dvoutlačítkový 1J0 959 753 AG.. Myslím, že i zde v diskuzi bylo potvrzeno, že AG s E komfortní jednotkou lze spárovat. ,ale budu to před objednáním ještě ověřovat. Imobilizer. Tak nějak žiji v domění možná iluzi, že Fabia používá MEGAMOS CRYPTO SILCA 48. tedy imobilizerové chipy ID48 a u těch by snad nemělo byt nutné provádět klonování samotného RFID, ale mělo by být možné naučit imobilizer nové kliče normalěn přes VAG-COM, tedy pokud pořídím nové klíče s DO tak vezmu staré i nové a všechny spáruji s imobilizerem, tedy řeknu imobilizeru ať je spokojen s ID čipu v kličích, které zastrkám do zapalování při učení nebo se pletu? 1J0 959 753 F ---- 3 +1 button 315 MHZ (round shaped remote), 1998 – 2001 (1J0 CCM) 1J0 959 753 N-----2 button 433MHZ (square shaped remote), 1998 – 2001 (1J0 CCM) It can be update for 753 A 1J0 959 753 A------ 2 button 433MHZ (round shaped remote), 1998 – 2001 (1J0 CCM) 1J0 959 753 B----3 button 433 MHZ (round shaped remote), 1998 – 2001 (1J0 CCM) 1J0 959 753 P -----3 button 433MHZ (square shaped remote), 1998 – 2001 (1J0 CCM) It can be update for 753 B 1J0 959 753 DA------Update for753AH 1J0 959 753 AH------3 button 434 MHZ (square shaped remote), 1998 – 2006 (1C0 CCM) 1J0 959 753 CT------ update for 753AG 1J0 959 753 AG-----2 button 434 MHZ (square shaped remote), 2000 – 2008 (1C0 CCM)
  8. Pod pojem nějaký klič jsem myslel J0 959 753 AG, tedy klič s 433MHz s čipem imobilizéru ID48 a klíčem HU66 například toto nabízí za 4$ i vyfrézování kliče podle fotky. Tyhle klíče existuji v 2 a 3 tlačítkovém provedení a já myslel právě dvou tlačítkové, minimálně tahle Fabie má otevírání kufru čistě mechanické, je tam táhlo od řidiče a někde, tuším zde ve vláknu, jsme četl, že pak třetí tlačítko kufru občas zblbne jednotku a ta přestane fungovat a musí se použít klič. Pokud jde o kabely, snad si výrobce nekomplikoval život tím, aby byla kabeláž pokaždé jiná podle toho zda si zákazník vybral nebo nevybral komfortní výbavu. Zíitra se zkusím přes VAG mrknout zda se nějaká komfortní jednotka ozve, pokud ne tak holt sundal dekl a kouknu . Pokud se neplatu je komfortní jednotka nebo aspoň místo pro ni a konektory na ní někde pod volantem nad pedálem plynu.
  9. Mám (kolega má) Fabii I z 2001, která byla škodovkou vyrobena bez DO a dokonce i bez centrálu. Centrál tam ještě u dealera Škody nějak dodělali cituji, dali jsme tam polsky je to levnější. Bohužel 20 let používání klíče se už projevuje na zámcích a ty začali blbnout (u řidiče blbne zámek u spolujezdce spínač pro zamknutí), přemýšlíme jak to pořešit, bud budeme muset zrepasovat zámky nebo bych přidal DO a odemykáni nechat na DO. Má představa je, dat tam komfortní jednotku 6Q0959433E a k ní pak spárovat nějaké DO pro Fabii z Aliexpessu, Otázkou je zda nenarazím na nějaký problém, a co si mám představit že tam dealer dal nějaký polský centrál? Platí, že kabely a vše ostatní jsou pořád stejné a pokud je auto bez centrálu tak prostě jen chybí komfortní jednotka a oni na připrvené konektory dali nějakou neoriginální, tu vyhodím, osadím 6Q0959433E , a zbytek jen spárování kliče přes VAG? Děkuji
  10. Kamarád jezdí nějaké závody a tak pořád rozebírají, skládají, mění, ničí upravuji a tím pádem také dělají geometrii. Navrhli jsme jim na to "udělátko", které umí geometrii změřit a já teď pro to píšu software a přišlo mi jako dobrý nápad pokud by z toho vypadlo i o kolik "otáček" (uhel) je třeba hýbnout na tyčích řízení. Nicmeně na to právě potřebuji znát vzdálenost osy čepu řízení od osy kola. Tak nějak předpokládám, že je u všech těhlic na daný typ auta stejná, protože to má vliv na řízení. Odhadem to bude okolo 125mm. Respektive hrubým odměřením z níže uvedeného obrázku to vypadá na 125mm nicméně +-5mm. Říkal jsme si, že to Škoda někde v nějaké dokumentaci uvádí, no nic holt si to budu muset odměřit sám.
  11. Nevíte někdo jaká je vzdálenost osy čepu řízení od osy otáčení kola u Fabia I, nějak to nikde nemohu najít ? Pro názornost viz obrázek.
  12. Já vím, že se to dá i na autě, jde mi čistě o to jak moc velký problém je silentbloky vylisovat a nalisovat. Tady na videu je nějaký patlal vyklepnul šroubovákem a 0,5kg kladívkem a zpátky je nalisoval pomocí závitové tyče opřené o kus drátu. Jde mi o to zda vystačím s 12 zavitovou tyčí a par většími podložkami nebo budu muset bastlit komplet přípravek, protože to mu už příjde jednoduší vyndat držak a nalisovat t to na lisu mimo auto
  13. Chystám se měnit ramena , čepy a silentbloky na FABI I . Silentbloky jsme koupil zesílene HD od Meyle. https://www.cs-parts.de/Querlenkerbuchse-verstaerkt-MEYLE-VW-Polo-SEAT-Skoda-9N-1006100027-HD Chci se zeptat jak velký je problém s vyndáním a zandáním silentbloků z držáku? Jde mi o to zda když demontuji držák upnu ho do svěráku dokážu silentblok rozumě vyklepnout a pak naklepnout novy nebo mám začít bastlit nějakaý přípravek s závitovou tyčí na vytažení a zalisovánmí nového silent bloku?
  14. Chystám se na výměnu rozvodu a pumpy u SDIčka a jelikož jsem to ještě nedělal mám pár dotazu. Prohlídl jsme si dílenskou příručku i návod který je v příspěvku nade mnou a přijde mi to krapet komplikované a některé kroky zbytečně. Má představa 1. Natočíme kliku na značku, aby byl první válec v horní úvrati, tedy značka na řemenici nahoře proti značce na „motoru“ 2. Vypustíme chladící kapalinu, sundáme víko ventilů a vývěvu. 3. Podložíme motor vlevo na prkno a hydraulický hever, aby šlo odmontovat zavěšení motoru. 4. Sundáme zavěšení motoru, plastový kryt rozvodu, řemen na alternátor, 5. Teď je třeba zajisti, aby zůstala zachována vzájemná poloha kliky, rozvodu a čerpadlo, tedy aretačním pravítkem na zářezu pro vývěvu za aretujeme rozvodovou hřídel a kolíkem čerpadlo. 6. Podle návodu se teď povoluje a sráží rozvodové kolo vačkového hřídele a pak uvolňuje řemenice vstřikovacího čerpadla. Popravdě mi to přijde jako zbytečná práce. Viz dále. V každém případě je třeba povolit a sundat řemenici klikové hřídele a kryt rozvodů za ním. 7. Nyní bych já povolil napínací kladku. Pak bych sundal kladku pod vodní pumpou, a horní vodící kladku. Ted by bych rovnou nebo ještě za sundání napínací kladku měl jít řemen bez problémů dolů aniž bych musel sundávat rozvodové kolo vačkové hřídele a povolovat řemenici na čerpadle. Je to velé hloupost? 8. Vyndáme vodní pumpu a s novým těsněním namontujeme novou, 9. Montáž, Nasadil bych nový řemen na rozvodové kolo vačkového hřídele, řemenici čerpadla a ozubené kolo klikového hřídele. Zde bude trochu problém trefit zuby, ale to by snad šlo označit na starém před sundání a značky přenes na novy nebo to zkusit tak aby byl řemen napnuty tak, že půjde namontovat vodící kladka pod vodní pumpu a napinací kladka na druhé straně. Otázky vymyslel jsme úplnou kravinu? Z zvláštních přípravků a nářadí budu potřebovat aretační pravítko, kolík na aretaci čerpadla (jde nahradit třeba vrtákem, jaký průměr?, klič na napnutí napínací kladky. Gola a momenťák, to považuji za běžné nářadí. Případně jak to děláte vy? Děkuji
  15. Kamarád si koupil viz subj. a ted mu to začalo při jízdě, tedy při středních otáčkách cituji strašně bouchat a v sání má olej, objevila se díra v hadice mezi turbem a mezichladičem z které vycákl při nějakém vysokém tlaku olej na nádobu s chladící kapalinou. Celé to vypadalo dost jednoznačně, velká vůle na turbu, olej protéká do sáni. Nicméně mechanik, který to z venku viděl tvrdí že to jsou ojniční ložiska a chce lišácký měnit motor, nicméně je to asi třetí varianta, dokonce původně tvrdil, že to jsou přeskočené rozvody. Otázka je jak určit přesně závadu? Poradíte? Bylo by třeba schůdné sundat olejovou vanu a třeba povolit víko ojnice nebo se to takhle nedá a pro kontrolu ojničních ložisek se musí rozpůlit motor? Případně jde třeba změřit vůle válce a z toho odvodit stav ojničních ložisek?
×
×
  • Vytvořit nový...