Převodovka je manuál. Náhradní auto jsem měl DSG, ale já prostě musím kvedlíkovat, jinak by mě jízda nebavila. Spotřebu jsem neřešil, ale ta byla u zapůjčeného 2,0Tdi s DSG 7,1l/100km, u toho mého tsíčka jezdím do 6-ti na 100km.
Auto má maximálku necelých 190km/hod, rychlost řeší policie, když tě chytí, ne servis škoda. Tolerance použitých radarů je různá, nejpřesnější jsou laserové radary, tam je tolerance 3%, jsou i radary, které mají 10%. Tachometry v autech ukazují rychlost vyšší, při rychlosti 140km/hod jedete v jakémkoliv autě ve skutečnosti max 132-134km/hod. Horní tolerance nejpřesnějšího radaru je pro 130km/hod hodnota 134km/hod, radary nemají desetinná místa, takže vše OK.
Jinak auto jsem si vyzvedl po třech týdnech, servis, kde mi to opravovali byl perfektní, o všem, co se zrovna děje mě informovali telefonicky, auto předali jako nové, zvenčí i zevnitř napucované, provedli i první servisní kontrolu (platil jsem jenom pylový filtr a prohlídku, takže to byla hodně nízká cena.
Jinak jaký byl postup? Po dvou dnech přijeli zástupci ze škoda auto, napíchli jednotku a zjišťovali, zda není proveden chip, dále pak, jak auto hodně vytáčím, jestli jsem ho nepřetížil a celkově, jak se s autem jezdí. Na to jsem byl upozorněn ihned, když jsem volal na linku škody, že mi auto přestalo jet. Pokud právě zjistí, že auto nebylo používáno dle nějakých jejich předpisů, oprava jde za mnou. Já si radši už mapoval trh, holý motor s 20000km se dá koupit za 19000,-. Nakonec byl neoficiální závěr škoda auto, že chyba vznikla již při montáži, operátor nedotáhl, nebo špatně utáhl nějaký šroub na ojnici. Chci tomu věřit a doufat, že to tak bylo.
Jelikož motor byl nový od výrobce, muselo se na něho vyrazit identifikační číslo a musí se nechat zapsat do velkého techničáku, aby nebyl v budoucnu problém na stk, na to jsem dostal prohlášení od škoda auto i s foto, takže opravdu stačí jedna návštěva na dopravce.
Auto teď jede krásně, řekl bych, že takhle nejelo ani když bylo nový, protože někdy si motor zavibroval a trošku zadrnčel, tak asi opravdu chyba v neutaženém spoji. Tak doufám, že to byl první a poslední takový karambol a budou mě jenom čekat klasické servisy.