Espozito
Uživatel-
Počet příspěvků
9 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení Espozito
-
Na stránkách osramu je v tabulce pro O3 uvedeno, že jak u před FL, tak FL je homologováno na potkávací světla a pro dálková nikoliv, já mám před FL, takže byla žárovka H15 vyměněna za Osram H15 led, jak jsem psal výš a spokojenost. Jinak H7 funguje přes 2 měsíce bez problému, ale je fakt, že v garáži, kde je slyšet lépe jakýkoliv hluk od motoru, tak jsou slyšet " krapet " větráčky těchto ledek, ale myslím, že v celkovém hluku motoru to není žádná katastrofa. Zkouškou si ledky a větráčky projdou teprve v parnech v létě, takže se teprve uvidí, ale když dávají takovou záruku, tak by to měli mít hoši v Osramu v takových podmínkách vyzkoušené ........
-
Ano, kup si homologované H7 Osram, funkce naprosto bezproblémová a pouze se ukáže časem nakolik je kvalitní vysokootáčkový větráček a bude " držet " - docílíš stejného moderního bílého světla, jako dnešní ledková světla + nehomologovanou H15 Osram, která má naprosto stejný bílý odstín světla jako H7 Osram akorát s tím menším negativem, že při pozici denních s použítím svět. houkačky se pravé světlo vrací v pořádku do denního svícení a levé pohasne do problikávání ( přepnutím do obrysových se to vyruší ), jinak z obrysovek na světelnou houkačku se zpět vrací bez problému, z potkávacích na světelnou houkačku není problém a vrací se, z potkávacích na dálkové bez problému a vrací se, prostě jen vrácení se ze svět. houkačky u denních světel je ten nešvar, žádný canbus není potřeba a na " OB autodíly " - https://www.obautodily.cz/led-zarovka-h7-12v-19w-osram-night-breaker-220-2-ks-14502cz2410/ jsou dole na strance soubory s přehledem na jaká vozidla jsou provedeny homologace, která vozidla musí mít i případně ještě modul canbus nebo změnu uchycení, případně jiný kryt, aby se vešla ledka - schválená je octavia 3 a superb 3 ( je tam poměrně dost vozidel - Audi 3 atd. ). Ještě upozorním, že v tabulce je uvedeno zda lze použít H7 na potkávací nebo i na dálkové a octavia 3 v celém období výroby jen na potkávací, takže i facelift jen potkávací.
-
Tak jsem zde psal, že se u mě uváděné problémy s H15 Osram nevyskytují ( při jízdách v zimě kolem nuly ), ale až se oteplí a ledky budou méně chlazené, tak se uvidí viz. jak jsem psal zpětně. Mohu nyní potvrdit, že mám stejný problém, ale jen přepínáním z denních světel - dálková se rozsvítí jako dříve, ale po vypnutí zhasne pouze dálkové pravé světlo, levé pohasne a začne problikávat, ale s přepnutím na obrysovky " to spadne " a dojde k bežnému svícení obrysovek. Za mě : Problikávání z denních používám dost vzácně, nijak mě to neomezí, takže se tomu přizpůsobím a když to nutně použiji, tak to přepnutím do obrysovek vyruším a jede se dál - je to jen při denním svícení, žádná katastrofa - na palubovce žádná chyba nesvítí.
-
S tím zahřátím led H15 Osram na 10 minut k vyloučení hlášení chyby - může být, pamatuji si, že na octavii 2 jsem měl ledky ( měly mít canbus ) v mlhovkách, které někdy hlásili chybu a někdy ne - vypozoroval jsem ( v létě ), že to dělalo jen když byla parna a diodovka se zjevně hodně zahřála. S touhle H15 od Osramu zatím nevím, je zima, takže se určitě lépe chladí a při jízdách, které trvaly minimálně 10 minut zůstalo přepínání dálkových vč. světlené houkačky bez problému, jezdím každý den a dosud nic - v létě může být jinak. Pokud bude tento problém s dálkovými, tak to sem uvedu. K dotazu na link, kde jsem ty H15 Osram koupil, jsem se nyní podíval a nestačil divit, protože jsem je objednával 16.1. na " autodíly Dufy " za cenu 1385,- Kč s dopravou 1483,- Kč - přišly za 2 dny, ale nyní je mají již za cenu 2.688,- !!!. Já vyhledávám přes vyhledávač Google a po zadání H15 Osram ( Osram má jen jediný typ H15 led ) a přepnutí na obrázky vyskočí hafo těchto H15 Osram v dost rozdílných cenách - na Alze je mají za 2.191, ale dost obchodů je mají o těch cca 500,- levněji. Na Alze je i jedno hodnocení, kde je má v mercedesu https://www.alza.cz/auto/osram-ledriving-hl-easy-h15-2ks-d7455730.htm
-
Výměna H7 + H15 za homologovanou led H7 Osram a nehomologovanou led H15 Osram Snad to někomu trochu pomůže - mám Octavii 3 výroba podzim 2014 1.2 Tsi a vyměnil jsem halogen H7 za homologovanou led Osram, osvětlení je nyní lepší než co jsem všechno vyzkoušel - ty extra " ultra hologenky + 150, + 200 " od Osramu, Philipsu a pod. i když byly samozřejmě lepší než základní. Světlo je krásně bílé k nerozeznání od současných vozidel s led světly - spokojenost. Pouze to rušila ta H15 u které jsem váhal k vůli zde zmíněnému problému s visícími dálkovými po přepnutí ( světelná houkačka ) z denního svícení. Ale nakonec jsem led H15 Osram nyní koupil na internetu - autodíly Dufy ( levnější o cca 500,- než na Alze ) a dnes jsem s nimi jezdil a pohoda, žádný problém, chybu nehlásí a přepínání dálkových bez problému, vrací se zpět ze všech režimů, takže ten problém co se zde řešil u mě není. Zda je to starším softwarem z roku 2014 - čert ví. Takže spokojenost svítí pěkně - s dálkovými nikoho neoslním, protože stejně se nesmí používat při protijedoucím vozidle .... a poslední technická nemají ventilátor k chlazení ( na denní svícení je stejně malý tepelný výkon a dálkové světlo běží minimálně k vůli hustotě dopravy), takže se uvidí jak dlouho budou makat. Takže žádný problém, žádné kódování. Před STK H15 na chvilku prohodím a je vyřešeno.
-
Na úvod zkušenosti - vlastním Octavii III výroba podzim 2014 ( první evidence jaro 2015 ), mnou zakoupená 2019 při nájezdu 63.000 km. Při nájezdu cca 75-80.000 km hučení převodovky - výměna obou poškozených ložisek diferenciálu v autor. servisu ( Škodovka zavedla u těchto ložisek opatření v roce 2015 ve výrobě, většina zákazníku zaplatila po záruce ze svého jako já - 17.000,- Kč, dále v 99.300 km z ničeho nic silné cukání motoru, že byl problém dojet 1 km do garáže - odtah na laně do škodovky, závada svíčky na jednom z válců včetně výměny koncovky - kabelu na cívce ( svíčky byly při tom měněny dle serv. knížky v autor. servisu v 61.000 km takže měly najeto cca 38.000 km a ke smůle jsem měl jet den po poruše na již plánovanou výměnu svíček do autor. servisu ( můj limit jsem si dal 40.000 km ), je to divné když mají svíčky držet 60.000 km. Při nájezdu 112.000 km jedu do prudkého kopce v zatížení a najednou cuk, cuk a pak ještě asi 3 krát a nic, druhý den zase několikrát cuknutí a dobrý, ale třetí den cuk, cuk a zase jsem jen tak dojel do garáže. To už jsem byl celkem vytočenej, protože, když jsem četl kdysi ve světu motorů recenzi na taxikářskou zanedbanou 1.2 tsi předělanou na plyn s natočenýma 320.000 km a chválenou spolehlivost, tak to byl pro mě důkaz, že tohle auto je trefa do černého. Už jsem nejel do servisu ( čekání na termín cca 14 dnů, nepojízdné auto ), koupil jsem diagnostiku a zjistil závadu na 4 válci, koupil jsem novou cívku, novou svíčku, vyměnil to a bylo po závadě ( buď cívka nebo svíčka ), svíčka měla ale nejeto jen cca 13.000 km, následně jsem raději vyměnil ostatní cívky ( byly původní a jejich životnost je dle internetových informací kolem 100.000 km ). Z auta jsem krapet zklamaný - měl jsem samozřejmě vícero aut, nikdy žádné problémy s převodovkou, se svíčkami cívkami atd. , měl jsem i vozidlo Kia Sephia ( ještě stará Korea s licenčním motorem Mazda B5) na kterém jsem najel 200.000 Km bez jediné poruchy - jen výměna spotřebního materiálu, takže asi tak. A konkrétní téma - divné chování, startování ne zcela vychladlého motoru při startování v teplejších měsících roku : - minulé léto se mi stávalo, že pouze v teplých dnech ( v zimních měsících nikdy ) se mi někdy stalo, že při odstavení vozidla na 1-3 hod. typicky při nákupu nebo jsem ty cca 3 hod. na návštěvě, tak startuji, roztočí se startér, ale nedojde běžnému okamžitému startu, ale startér točí nezvykle dlouho asi 3 vteřiny, jako kdyby nešel benzin, ale následně chytne a běží normálně. Nikdy se to ale nestane, když vozidlo stojí krátkodobě, musí stát tu dobu cca 1-3 hodiny, kdy zcela nevychladne motor, protože je teplo. Tento problém se nikdy ale nestal, když vozidlo stálo delší dobu, typicky při startu ráno, byť je léto a jsou vedra i ráno. Přes zimu byl absolutně klid, nikdy tenhle problém nenastal, až nyní při oteplení se mi to opět stalo 2 krát během týdne - jezdím každý den. Autobaterii EFB starou 7,5 roku ( start - stop nepoužívám ) jsem si raději měnil při problémech s cukáním motoru za AGM. Autodiagnostika nehází žádnou chybu, takže mě to vrtá hlavou - kolega má Rapida 1.0 TSI a už se ptal co mám s tím startováním co to dělá, když byl přítomný mému podivnému startu. Takže záleží na : 1) době odstavení vozidla ( zřejmě nestačí zcela vychladnout motor ) a 2) okolní teplotě ( v zimě to nikdy neudělá - ani při stejném odstavení na cca 1- 3 hod. ) Jinak dříve - v roce 2019 - 2020 tenhle problém u auta ještě nebyl - až teprve v minulém roce a nyní. Pokud se s tím někdo setkal, řešil to a dá do placu vědět, kde je zakopaný pes, budu rád.
-
Stejná motorizace 1.Tsi 77kw, manuál 6 kvalt, výroba podzim 2014. Hučení převodovky jsem začal vnímat asi tak kolem 75.000 km, ale nejdříve jsem si " našeptával " že to snad bude jen ložisko kola, ale zase bylo divné že takhle brzo a říkal jsem si že to snad nebude převodovka s opravou po záruce. A co jsem nechtěl to se potvrdilo, při 80.000 km jsem již jel do autorizovaného servisu - technik po zkušební jízdě řekl, že to bude asi to ložisko kola, ale že i nějaké převodovky opravovali a jednu má zrovna na stole, ale je to výjimečné .... Potom telefonát - pane špatná zpráva, tak jsou to ta ložiska diferenciálu, cena opravy cca 17.000,- Kč. Měl jsem několik aut, ale nikdy žádný problém s převodovkou. A tak jsem se pídil, zda se jedná o takovou výjimečnost u této motorizace a převodovky a zjistil jsem, že tento problém identifikovala škodovka, jako vadné předpětí kuželíkových ložisek, report škodovky : Technická servisní konference 10/2015, PAT/1 - TSC , Mechanická převodovka MQ 200, Hlučná převodovka, Model FABIA III, RAPID, ROOMSTER, YETI, OCTAVIA III, SUPERB III, Motorizace: Motory s manuální převodovkou MQ 200, Reklamace / Projev závady: Hlučná převodovka za jízdy z oblasti diferenciálu Příčina závady: Poškozené ložiska diferenciálu, Pitting viz.foto Opatření ve výrobě: Optimalizace předpětí ložisek diferenciálu v KT 21/2015 Servisní řešení: Výměna ložisek diferenciálu dle ETKA a postupu dle ELSA https://docplayer.cz/41627943-Obsah-prezentace-technicka-servisni-konference-10-2015-pat-1-tsc.html Takže škodovka o tom věděla a klidně nechala jezdit lidi, až se závada projeví a zaplatí to ze své kapsy, protože u většiny lidí se k 80.000 km člověk dostane po záruce. Tímto u mě škodovka dost ztratila v pohledu na solidního výrobce a prodejce, protože je to jasně její problém ve výrobě a snad nechtějí, aby v dnešním technicky " dokonalém světě " ISO kvalit měnil člověk po 80000 km ložiska v olejové lázni na vlastní náklady.
-
Od srpna 2019 mám octavii 1.2 TSI 77 kW CJZA, výroba 9/2014 , která měla při zakoupení najeto 63000km ( nyní 70000km ). Před tím jsem měl dvojkovou octavii rovněž 1.2 TSI 77 kW výroba 11/2012 . Výměnu jsem udělal po přečtení spousty recenzí, ať už na internetu, tak v časopisech, např. časopis Svět motorů s recenzí taxikářské octavie III 1.2 TSI s najetými cca 350000 km a podrobně z dokumentovaným stavem, kde mě doslova ohromila výdrž rozvodového řemenu a celkově následný dobrý stav vozidla po nutné údržbě v servisu, kam ho dávali redaktoři ( po předchozím majiteli odtrh svíček 2.0 mm !!!!! místo 0.7mm ). Takže jsem šel do octavie III, jednoduchá vlečná náprava, žadné zatuhnuté excentry na zadní víceprvkové nápravě atd., žádné případné problémy s častější výměnou řetězu. Nynější zkušenosti po 4 měsících a najetých 7.000 km - slušná spotřeba, tvrdší pérování, více se ozývá zadní náprava, ale to je daň za jednoduchost, vrzající silentbloky předních ramen což je ale dle recenzí ( časopis Svět motorů ) jen kosmetická záležitost a komu to vadí hodně, tak výměna za nové s promazáním speciální vazelínou, co neleptá pryž. Čeho jsem ale všimnul a co vadí i mě ( píše se to i na fórech ), tak to je chrastící zvuk od spojky při volběhu ( údajně první verze spojky, kde chrastí volné segmenty přítlačáku ). Modifikovaná spojka to prý už nedělá. Zjevně je to od spojky protože, pokud naběhne studený motor a otáčky spadnou po cca 1 minutě na stabilní mez přesně 750 otáček. dle čárek otáčkoměru, tak není slyšet nic a motor jen přede naprosto čistým, zdravým zvukem, jak " šicí stroj ". Jakmile se ale motor po jízde ohřeje, tak spadne s otáčkami po 750 otáček, odhaduji dle budíku, že to má nějakých 600-650 otáček a připadá mě, že motor má již moc nízké otáčky a v takto příliš nízkých otáčkách má zřejmě torzní kmity ( což i dělalo problémy řetězům u předchozího 1.2 TSI při podřazování s nízkými otáčkami), tedy tvoří se mikro-zaškuby v chodu motoru a vytváří to chvění s výsledkem rozechvění volnějších segmentů spojky. Kolega měl vozidlo Seat Leon s tímto motorem, také měl tento zvuk na spojce a po výměně spojky to přestalo ( otázka jak na dlouho to vydrží a jestli ta modifikovaná spojka se takto nebude po čase také projevovat ). Když jsem tento problém řešil dotazem v servisu Škoda, tak mě bylo sděleno, že si na toto " chrastění " na spojce lidé nestěžují ( takže jsem byl hnídopich ), ale potvrdili mě že nyní chodí na výměnu jiné spojky než byly původní. Dále jsem si všimnul a to rovněž jen při naprosto zahřátém motoru, že z místa řidiče je slyšet na motoru takový pravidelný " šmajdavý zvuk ", jako kdyby člověk něco míchal v kastrolu a vždy v jednom místě přitlačil, tedy ten zvuk se v jednom okamžiku mírně zvýší a takle stále pravidelně dokola ( také mě pro srovnání napadá kdo zná zvuk míchačky na maltu, prostě šmajdavý zvuk). Tyto zvuky jsem u předchozího motoru TSI neznal, ten si zprvu jen zarachotil ( údajně byl rachot i od tzv. předvstřiku k vůli rychlejšímu zahřátí katalyzátoru a ekologii), než se vypnul řetěz, ale pak žádné pazvuky, jako u tohohle motoru. Dále ještě zmíním, že když vyjedu se studeným motorem a trochu více člověk přidá, tak se ozývá takový mírně slyšitelný klepavý zvuk z motoru připomínající zvuk na opotřebované vačce u vyběhaných motorů a postupně se zahřátím to mizí. Jestli je to důsledek funkce nastavovače vačky ventilů, což předchozí motor neměl, to těžko říci, když je člověl laik. Jinak moje auto je dle záznamu servisu Škoda po servisní akci přestavovače ventilů, takže problém s povolenými šrouby atd, by tu již neměl být.