prknapav
Uživatel-
Počet příspěvků
20 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení prknapav
-
Ujišťuji, že mám i tu a obě mají stejné výsledky. Ten předpoklad jaký máte vy jsem měl také a proto jsem investoval do současné nabíječky a asi to byla zbytečná investice. Snad pouze ne proto, že s touto se dá zjistit i pár dalších údajů. V nabíječce to neni. Největší pravděpodobnost je že baterka již slábne. A podle toho co se zde dovídám, tak se to vlastně odhadnout nedá, kdy již by mohl hrozit konec baterky. Asi ode mě blbá otázka. Ale všem děkuji za snahu. Pavel
-
Děkuji za obsáhlé vyjádření, musím si naštuvat co s tím mým přístrojem všechno mohu změřit. Taky nebyl úplně laciný a nechal jsem si ukázat pouze jak změřím baterku, její nabití. Přitom přepínač na ruzné funkce má asi 8 poloh. Snad najdu ještě návod. Ještě jednou díky. Pavel
-
Po delší době se zde znovu hlásím a vlastně navazuji na předešlé tema. Chci se pouze zeptat ohledně baterie na to, že při mojím malém ježdění, t.j. nákupy jelikož již špatně chodím, a v létě pouze každý měsíc jednou kolem 300 km jednorázová jízda. Baterii jsem koupil asi tak 2,5 - 3 roky. Papíry jsem někde zaoložil takže přesně nevím. Jet to BOSCH, přímo určený pro STOP - START. Pravidelně jednou za 4 týdny dobíjená. na radu z tohoto fora. Při zahájení provozu se dobijela tak na 12,7 - 12,6. Nyní ji již nedobiju více než na 12,44 a dobíječka již svítí zeleně. Používám švedskou dobíječku, udajně jednu z těch lepších na našem trhu. Chápu, že baterka stárne. Pouhý dotaz zde zkušenějších , kdy již přemýšlet o nové, aby vás nenechala ve štychu. Jsem invalida ( amputace pravé ruky v zápěstí) a teď se přidaly záda a tím i nohy a auto je pro mě v mých 81 letech velký pomocník a vyplatí se mě potížím předcházet. Ještě doplním Jedná se o FABII 3 1,2 TSI 81 KW AUTOMAT STOP - START (ten je ale odpojený, auto se lépe při jízdě dobijí- také rada zde z fora) . Moc prosím o vaše názory. Velké díky Pavel
-
Děkuji za snahu a jakmile mě to zase udělá zkusím prověřit co je zapnuté. Tohle jsem nehledal jelikož jsem neměl nikdy úmysl parkovačky zapnout. Tak jsem se o to nezajímal. Když na to nepřijdu nezbude mě nic jiného než servis. Moc velké díky. Pavel
-
Ve Fabii 3 se mě nedávno stává to, že zastavím auto vypnu motor tlačítkem a otevřu dveře. Ozve se signál (pítání) a na displei se objeví nápis JSOU ZAPNUTÁ PARKOVACÍ SVĚTLA. (Snad jsem si ho zapamatoval celý). Ale zase podruhé žádný signál , žádné upozornění. Jelikož auto nemám dlouho a ještě jsem si nezvykl na různé zvuky a upozornění a tak nevím co stím. CHTĚL BYCH TO VYPNOU TRVALE JELIKŽ PARKOVAČKY NEPOUŽÍVÁM. A v návodu k autu je u porkovacích světel pouze návod na jejich zapnutí, buď levá nebo pravá strana a nebo všechna, O vypínání ani slovo. Určitě jsem na něco sáhl omylem a auto to využilo a dělá si ze mě legraci. Málo jezdím a když mě zůstanou parkovačky v garáži zapnuté tak vybíjím baterku. A i tak ji musím často a pravidelně dobíjet. Prosím moc o radu co s tím, jak to trvale vypnout. Moc děkuji za každou radu a pomoc. Pavel
-
Díky za rady, bylo by to fajn , kdybych nějak víc cestoval. Ale na týdení jízdy pro nákup, zhruba 12 km tam i zpět a v létě jednou měsíčně Praha - J.Hradec a zpět na pravidelný " slet důchodců " , je mi totiž právě dnes 80 let tak to se mi nevyplatí. Za ty peníze pořídím skoro 3 baterky což je už pravděpodobně doba nad moje životní možnosti. Tak budu dobíjet jak doposud a snad to se spolubydlícími zvládnu. Prozatím je klid. Moc děkuji za snahu a pochopení. Pavel
-
Toto sice chápu vím o tom, ale auto mám ve společné garáži pod barákem, k zásuvce 30 metrů, nájemníci nechtěli pochopit, že těch 6 hodin je spotřeba skoro nic, až měřák některé přesvědčil, kabel k zásuvce musím tahat kolem stěn aby ho ostatní auta nerozjezdila. Takže toto není pro mě řešení. Jednoduše každý 3 týden v sobotu natáhnu kabel a dobíjím. Snad při nynějším zdražení nenastane vzpoura i když spotřeba podle měřáku na nabití baterie je mezi 0,1 kWh až 0,2 kWh. Měřák totiž měří jenom na desetiny. Což při ceně 9 Kč za 1kWh dělá necelé 2 Kč. Ale díky za snahu.
-
Strašně moc děkuji za ochotu a jsem vám strašně zavázán. Snad to u mě bude fungovat. Jakmile se staví syn tak to pujdeme zkusit. Zatím to pečlivě nastuduji abych nemusel běhat mezi garáží a bytem. Bydlim v bytovce, která má místo sklepů garažová stání. Ještě jednou moc a moc děkuji za to video. Úplná senzace. Pavel
-
Přiznám se, nevím jestli jsem na správném foru, ale moc prosím o pomoc. Jsem invalida ( pravá ruka protéza-zápěstí), je mi 79 let. Roky jsem jezdil ve Favoritu. Na naléhaní syna jsem koupil starší Fabii III 1,2I/81 kW TSI. automat (45 000 km). Jsem s ní spokojený i když některá elektronika mě leze na nervy. Proč otravuji a prosím o pomoc. Normálně při jízdě používám na dispeji pod volantem nastavení jakou jedu rychlostí. Vyhovuje mi to, že nemusím hlídat tachometr. Nedávno se mi stalo, že jsem nějak právě protézou (pravá ruka) na něco stiskl na volantu a na tom displeji se mě objevilo, že hledá a vytáčí automaticky spojení ........ Snažil jsem se to nějak zmizet a přepnout zpátky na původní obrazovku, ale nejde to, lepe řečeno nemohu na to přijít jak na to. Na volantu když stisknu jedno místo tak na obrazovce se objeví nápis telefon, ale to je vše, za chvíli to automaticky se vrátí na to vytáčení. Jenom jsem zjistil, že původní majitel tam měl 3 typy telefonů a jeden telefon na ženské jméno. I když nejsem úplný blbec na počítače ( dokonce je to koníček) tak na tuto elektroniku u auta jsem blbec. Já telefon v autě nepoužívám a ani nemohu, tak bych byl rád jak ho vlastně nějak zakázat a vrátit se na obrazovce k tomu co je pro mě použitelné. Asi to mnohým přijde uhozené, ale nechce se mě jeti do servisu Škoda, protože tam jenom vstoupím, už chtějí peníze. Pěkně prosím jestli jde takhle na dálku poradit moc prosím. V návodu k autu jsem právě odpojení, zrušení nenašel. Jenom byla zmínka někde, že stačí zastavit auto, vypnout motor a otevřít dveře. ale mě se to nepovedlo. Infotainment mám BOLERO. Moc prosím. Možno i soukromě na prknapav@gmail.com . Děkuji Pavel.
-
Všem moc děkuji za reakce. Pro ben06 samozřejmě jsem myslel kostřící bod (na Fabii je přímo označen), omlouvám se za neodbornost. Velké díky DušanV za plné vysvětlení, při příštím nabíjení zkusím postupovat jak píšete a uvidím. Jelikož nabíjím samozřejmě s baterií přímo v autě budu i nadále mínus kabel dávat na kostřící bod (šroub). Ještě jednou moc děkuji. Pavel
-
Auto automaticky zamykám, jelikož se jedná o společnou garáž pod barákem s asi 30 bytovkami a s garážovýn stáním. Ale mě šlo o to jak připojovat nabíječku jestliže mám odpojený kabel na SS a rekuperaci. Na kapotu nebo na mínus pol baterky?? Pavel.
-
Dobrý den po dlouhé době. I když jsem tuto debatu kdysi založil, chtěl bych se znovu na něco zeptat. Na mnohé vaše rady jsem také jeden z těch co jsem odpojil ze záporného polu baterky ten pověstný káblík a vyřadil z funkce SS a rekuperaci. Sice mě to moc nepomohlo, protože při mém málo ježdění se baterka stejně při stání v garáži vybíjí a musím tak každé 3 týdny dobíjet. Ale chci se zeptat na váš názor. Při zapojeném SS a rekuperaci se záporný kabel nabíječky při nabíjení připojuje na kotvící šroub na karoserii. Ale když jsem toto odpojil zůstává systém připojení nabíječky stejný a nebo by se měl záporný kabel nabíječky připojit na mínus pol baterky????????????, To je moje otázka a prosba o názor. Totiž mě od té doby, jelikož prozatím zůstávám o připojení na kotvící šroub sice na nabíječce asi po 8 hod se rosvítí zelená kontrolka což značí plně nabitá baterie, ale po změření má pouze 12,44 - 12,48 V. Před odpojení kablíku klidně i 12,7V. Přitom návod nabíječky říká zelená t.j. 12,6 V a více. Baterie AGM stará 2 roky. Nabíječka CTEK. Díky za názor a případnou radu. Pavel
-
Tak jsem ten konektor odpojil a snad jsem neudělal blbost. Dal jsem na to, že zde píšete, že vlastně po odpojení nenastaly žádné změny v chování auta až na to, že nastalo klasické dobíjení a přestal fungovat START / STOP. Tak to vyzkouším a uvidím. Díky za vaše rady. Ahoj Pavel
-
Díky za rady a popis. To snad už zvládnu. MOC a MOC všem díky. Pavel
-
Díky za všechna vyjádření. Přiznám se, že mám strach ten konektor odpojit abych ještě něco víc nepodělal. Asi proto, že autům zase tak nerozumím, že jsem pouhý uživatel. A taky je to asi věkem ( 79 roků), a tím obavy z některých nových věcí. Ale budu muset to zkusit. Jenom to má ještě jeden velký problém, nevím který to je a kde ho hledat. Při nabíjení dávám záporný pol nabíječky na šroub na karoserii, který je přímo proto označen. A asi v servisu, kam jezdím ( Škodovácký servis - kvůli prohlídkám) by mě to udělat něchtěli? Budu se s tím muset nějak poprat. Zkusím už zde moc neotravovat, ale jenom se ještě zeptám, když ho odpojím a zkusím nabíječkou s funkcí kontrola dobíjení tu zkoušku provést jestli mě to ukáže jestli se baterka dobíjí nebo ne. A nebo pak pouze to zjistím po každé jízdě kontrolním měřením. To proto abych kvůli tomu nezůstal někde viset. A teď už dost, zkusím doopravdy již neotravovat, ale když zde jste jediní kteří se vždy snaží nějak pomoci a nedělají si z člověka pouze srandu a nevhodnou kritiku pro jeho něvědomost. Neví někdo kde bych našel fotku nebo nákres kde ten konektor na FABII 3 je ?? Proto moc děkuji. Pavel