Zdravím, podělím se s Vámi o nemilou zkušenost s víkem nádrže (Rapid MR 2018). Při cestě z Chorvatska (v Chorvatsku s dojezdem 300 km) jsem zastavil na benzínce na tankování, ale jako na potvoru mi nešlo otevřít víko nádrže (jak jsem se dočetl, tak častý problém u SII, o rapidu ani zmínka - stálo týden na přímém sluníčku, tak možná to?) - takže rychle gůglení, co a jak. Servis jsem zavrhl rovnou (byla neděle, člověk relativně spěchá domů). O nouzovém otevření jsem četl, snad by mělo být v podběhu (tak, jak u jiných škodovek). Nicméně jsem neměl pořádný nářadí (a chuť a možná i dovednosti), abych u plně naloženého auta řešil sundání podběhu s nejistým výsledkem. Pro jistotu jsem ještě koukl pod tapec v kufru, ale tam jsem nepochodil. Promačkání nádrže, odemykání, zamykání, nic nepomohlo. Když ani po dalších 250 kilometrech víko nepovolilo, přišlo na řadu násilí, škrabka na okno, vylomení víka a nalomení západky pro ten "cvakací kus", který se zaseknul a nešel otevřít (víko je složeno z dvířek, která jsou zacvaknuty do plastu v přiložené fotce, víko se standardně dá nasunout do toho plastu, nicméně po mém zásahu byly plastové držáky vylámány). No a po tomto mém zásahu se víko rozhodlo, že začne fungovat. Takže jsem řešil co dál. Předpokládám, že v AS by mi při reklamaci řekli, že vylomení víka je má blbost a záruční oprava by nebyla možná. U toho zamykacího mechanismu by (dle pročtení jiných vláken u dalších škodovek) došlo k promazání, což jsem za pomocí WDčka udělal sám. Víko jsem na zbývající funkční plastové držáky nasunul a u ulomených jsem použil lepidlo (takže by nikdo nepoznal, že tomu něco bylo). Západku pro "cvakací kus", která byla lehce nalomena jsem také pro jistotu trošku zalepil (fungovala i po nalomení). Víko (zatím po týdnu) funguje jak má, tak uvidím, co bude dál. Stát se to kdekoli v ČR, tak zajedu do servisu a neřeším...
Má někdo podobnou zkušenost? Jak byste řešili vy?
Omlouvám se za neodborné výrazy, neznám přesné názvy součástek. :)