-
Počet příspěvků
40 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení Pride4u
-
Pravda, ty parkovačky jsem si neuvědomil, to by nebylo úplně to pravé ořechové. No nic, díky za reakci, nechávám to být.
-
Já koupil do svého FL do dálek tyto H7 a jsem velice spokojený. Je tam tak málo místa, že cokoli s nějakou externí krabičkou by se tam ani nevešlo. https://www.aliexpress.com/item/1005006152246930.html
-
vypnutí probliku led dálkových světel při otočení klíčku
Pride4u odpověděl na mandolinyx téma v Elektrika
Nevim o tom, že by to šlo nějak elegantně (tzn. přídavné rezistory neuvažuju) řešit. Auto si při startu posílá kontrolní proud, který halogenku nerozsvítí, ale na LEDku to stačí. Kdekoli jsem se na to ptal byl výsledek stejný - smířit se s tím a brát to jako vlastnost, anebo LEDky nepoužívat. -
Jasně, každého volba, i když za čočkou sotva při kontrole nebo STK někdo něco pozná.
-
Já už bych si v životě nekoupil předraženou xenonovou výbojku, přešel jsem na LeD D3S G2 od Libora z ledpodsviceni.cz a naprostá spokojenost a znatelný nárůst kvality osvětlení; udělal jsem i srovnávací video, kde je vidět, že je potřeba opravdu vybrat kvalitní LED a pak to funguje parádně.
-
Jde přes VCDS nastavit LED DRL tak, aby přestalo svítit, když se rozsvítí tlumená světla?
-
Nějak mi uniká, proč je tady připnutá reklama na předražené věci, které si každý může koupit daleko levněji na Aliexpressu...
-
Tak pro mě není problém si v tunelu přecvaknout do pozice parkovaček, čímž se rozsvítí zadní obrysovky a osvětlení SPZ, ale aby to svítilo pořád i všude jinde za denního světla mi připadá jako zbytečné vysvěcování zadních žárovek/LED světel. Cílem bylo, aby se neničily xenony častým zapínáním a vypínáním v podjezdech, pod střechami benzinek a celkově aby se přes den zbytečně nerozsvěcely, což funguje s výjimkou tunelů, kde je to ale vlastně v pořádku, protože tam zkrátka je tma a striktně vzato by tam podle legislativy, pokud se nepletu, potkávací světla svítit měla, každopádně není problém si to před tunelem pohlídat a přepnout ručně.
-
Tak mám aktualizaci - po vypnutí funkce Highway Lights přes VCDS (aut. zapnutí potkávacích světel při rychlosti přes 140 km/h) a nastavení hodnoty Light Sensor Correction na 10 to funguje to přesně tak, jak jsem chtěl - automatika nezapíná xenony ani v podjezdech (takže stačí pohlídat jen na tunely) a přes den opravdu až tehdy, když se hodně sešeří.
-
Myslím, že za jízdy to z výroby nepůjde - z návodu: "Přehrávání video souborů během řízení není povoleno zákonem. Z tohoto důvodu se obrazovka vypne, jakmile se začne vozidlo pohybovat. Zapnutý zůstane pouze zvuk." Má mi ale volat český zástupce pro Zenec, nějaký pan Weiss, tak se ho na to můžu zeptat, jestli je nějaký způsob, jak to odblokovat, tak jako to jde u škodováckých rádií. Řeším totiž to, že se mi nedaří systém aktualizovat, z výroby tam je v 1.1, ze stránek mám staženou verzi 1.6, kde kromě jiného píšou optimalizaci běhu systému, takže to by taky mohlo trochu pomoct. Mně se aktualizace spustí a tváří se, že proběhne, ale po restartu je v SW Infu opět vidět 1.1. Aspoň se ukáže, jak zafunguje podpora, kdyžtak je ještě varianta poslat ticket na zahraniční podporu, což asi také udělám. Video jsem ještě nezkoušel, něco si dám na flashku a napíšu, ale popravdě řečeno to je věc, která pro mě osobně není nijak důležitá a za jízdy bych na rádiu stejně žádné video přehrávat nechtěl, pro dceru mám starý (tzv. "pohádkový") Android telefon , na kterém kouká na Krtka atd. :-D. Hlavní je pro mě Android Auto a integrace s funkcemi auta, která, jak se zdá, funguje velmi dobře - jen doladit tu klimatizaci. Ten systém mi připadá, že běží tak nějak podobně jako můj původní Amundsen+, tam taky byla určitá prodleva od dotyku obrazovky. Určitě to není žádná zázračná rychlost, ale že by to nějak omezovalo použití nebo se sekalo na x sekund, to jsem nepozoroval, jen to chce nechat chvíli naběhnout po zapnutí. UPDATE: 1) Klimatizace se zobrazuje, akorát až při nastartovaném autě, ne při druhé poloze klíčku. Jde o standardní chování a za mě ok, takže vyřešeno. 2) Přehrávání videa za jízdy jde zapnout buď u servisního partnera Zenecu (musí tam zadat nějaký servisní kód, který se zákazníkům nesděluje), nebo následujícím postupem: Systém - Vstup hesla (Zadat staré heslo)- 200905 - Zpět - Různé - Funkce parkování (dole; standardně nepřístupné nastavení) - Vypnout 3) Aktualizace SW se musí provádět z USB portu 1, proto mi to zřejmě nejde. Stejně je divné, že se aktualizace z flashky jakoby spustí, ale prověřím to. Update: zkoušel jsem update z portu 1 a výsledek stále stejný, po aktualizaci, která se tváří, že proběhla, je systém stále a původní verzi, tzn. 1.1. Nakonec vyřešeno použitím 4GB 2.0 flashky Transcend, pomalé formátování, samozřejmě FAT32, výchozí velikost alokace. Ve flashkách (některé prostě nefungují) a pomalém formátování bude zřejmě zakopán pes, potvrzeno i od českého zástupce Zenecu. Verze 1.6 má nějakým způsobem vylepšené Android Auto, ve staré 1.1 bylo trochu divné rozlišení/měřítko. 4) Video jsem zatím zkoušel jen při zaparkovaném autě (nastartovaném i nenastartovaném a šlo to, akorát musím ještě zkusit různá rozlišení a formáty, tohle byla nějaká krátká MP4ka, ale video neběželo úplně plynule, párkrát se lehce seklo. 5) Nabíjení při připojení USB-C kabelem do USB portu 1 na rádiu je, jak jsem se domníval, pomalé - je škoda, že porty neumí nabíjet větším proudem než 1A, na dnešní dobu už je to slabota. Telefon (S10e) se mi nevybíjel, ale za cca 20minutovou cestu nenabil ani o procento. Mám rychlonabíjení v 12V zásuvce, takže mě to zas tak netrápí, v nejhorším si můžu nakrátko dobít tam a zas to přepojit, ale je to taková moucha, o které je dobré vědět. Ještě se popídím, jestli by neexistoval třeba kabel, který by sloučil USB1 a USB2 porty v jeden USB konektor, který by pak měl vyšší napájecí proud - ztráta jednoho volného portu by za to podle mě stála. UPDATE: Po použití dvojitého USB (USB-Y) kabelu se nabíjení zlepšilo, nabíjecí proud byl větší. Sice se tím obsadí oba USB porty rádia, ale z flashky jsem stejně nic přehrával nechtěl, takže za mě to takto má smysl. Jinak Android Auto fungovalo parádně, navigace uprostřed přístrojovky na velké obrazovce je velice příjemná změna oproti malému displeji mého telefonu.
-
Ahoj všem, dá se nějak upravit na SII FL (MR 2014) podsvícení budíků, aby nesvítilo, když je přepínač světel v poloze 0? Na Octavii II 2011 jsem to tak měl.
-
Tak pískání nebylo rádiem, evidentně je nějak na vině moje 12V USB nabíječka. Jdu pátrat dál, teď si mi pro změnu nedaří párovat Android Auto kabelem. UPDATE 1: Problém byl v kabelu 3v1 (trojvidlice micro, lightning a c koncovka na jedné a usb-a na druhé straně), pri použití klasického USB-A <-> USB-C kabelu se již telefon spároval. Nicméně stejně budu řešit s prodejcem, jak rozjet Android Auto přes Bluetooth, pokud to zařízení umí. USB port rádia pochopitelně neumí rychlé nabíjení, takže by se z něj telefon teoreticky mohl rychleji vybíjet než nabíjet/nabíjet extrémně pomalu, a tahle taky nemůžu využít 12V rychlou USB nabíječku, kterou už v autě mám. Nejde o nic klíčového, ale bylo by to sympatické. Škoda, že neudělali třeba USB-C port vepředu na rádiu, to by bylo super. Parkovací senzor se nakonec taky rozjel, bylo potřeba docvaknout příslušný kabel do rádia. DAB po delším hledání našlo stanice, ale je to jako kdyby byl slabý signál, reálně v podstatě nejde nic pustit. FM funguje v pohodě, akorát rádio si není schopné samo aktualizovat čas jinak než přes DAB a taky si z rádia nebere čas auto, což předtím myslím dělalo, ale to jsou celkem detaily. Obrazovka je velká, systém běží svižně (není to úplně raketa jako třeba OS na Samsungu S20, ale nemám dojem, že by se jakkoli sekal, což mi třeba u Columbusu trochu přišlo, akorát potřebuje chvilku na "rozdychání" po zapnutí - to ale platí pro naprostou většinu OS) a ovládá se dobře. Menu s informacemi o autě je zpracované hezky, i když třeba napětí vypadá spíš orientačně (i po nastartování 12V?), venkovní teplotu pak ukazuje o půl stupně jinak než MFD. V kostce: - funguje vše kromě DAB+ (ještě prozkouším, každopádně kdyžtak by tp mělo řešit to dodatečné zařízení do C sloupku), Android Auto přes Bluetooth a zobrazení klimatizace - kabely se mi podařilo rozvést k prostřednímu kastlíku před řadicí pákou tak, že to vůbec není vidět a nemuselo se nic bastlit ani vrtat, foto dodám, pro HDMI jsem použil 1m plochý kabel - telefonování bylo úplně v pohodě, jen musím doladit zvukový výstup, když je telefon spárován a připojen zároveň k autu i k Zenecu - zkoušel jsem do HDMI portu Chromecast, bohužel nefunguje, nedokáže to nic zobrazit - pro Android Auto (vzadu na Zenecu USB port 1) rozhodně použijte nový kvalitní USB-C kabel (tedy ne např. Alzapower, ten mi přijde, že moc nedrží v konektoru, dobré zkušenosti mám třeba se značkou Baseus), aby se kabel za jízdy nevyviklával z konektoru, čímž by šlo Android Auto dost do kopru UPDATE 2: Foto z montáže: Vlevo vyvedený plochý HDMI kabel dolů do kastlíku před řadicí pákou. Koupil jsem rovnou HDMI (f) - USB-C (m) redukci, aby šlo přehrávat z telefonu/tabletu - pozor, jde jen do určitého rozlišení, při pokusu o vysílání z mého Samsungu S10e skočila chyba o nepodporovaném rozlišení/nekompatibilním zařízení. Přivedené kabely: HDMI (m) - ze vstupu vzadu na rádiu pro promítání na displej rádia USB-A (f) - z USB-A portu 2 vzadu na rádiu, pro připojení flashky apod.; součást balení USB-C (m) - z USB-A portu 1 vzadu na rádiu rovnou k držáku na telefon; primárně kvůli Android Auto. Nabízí se použít jeden ze dvou přiložených prodlužovacích USB-A (m) - USB-A (f), ale podle mě je zbytečně dlouhý a neriskoval bych, že to po připojení USB-C kabelu do mobilu bude blbnout. Když už, tak koupit tentýž, ale kvalitní (ideálně USB 3.0 či výš) a v délce 0,5 m a k tomu pak kvalitní 0,5 m USB-A <-> USB-C kabel. Výhoda oproti mému řešení je ta, že v případě "vychození" USB-C konektoru jen vyměníte USB-C kabel a jedete dál, zatímco já budu muset vyndat rádio a zapojit nový kabel. Nevýhoda je, že je to podle mě o něco méně elegantní, budete tam mít další kus kabelu, který se bude muset někde smotat/přichytit, aby se nemotal. USB kabel, pokud máte držák řešen/telefon umístěn podobně jako já, protáhněte zeleně označeným otvorem a pak spárou mezi plasty viz foto - pokud byste použili červené otvory, bude vám to překážet v nacvaknutí rámečku a plastové trny budou kabel skřípat. Kabely jsem pak dál vedl při shora odchlípnutém rámečku kolem Climatronicu a vyvedl bokem po stranách až dolů ke kastlíku viz foto výše. Výsledek:
-
Ještě se na to musím podívat, na začátku mi fungovaly parkovací senzory, pak jsem rádio namontoval a hlásí to bez signálu, ovládání klimatizace nedělá vůbec nic - možná se mi vypojil nějaký kabel. Jinak mi řekli, že nejjednodušší je pred výměnou cca na 20 minut odpojit baterii, aby si nové rádio všechno rovnou "načetlo". Každopádně mi teď auto hlásí závadu airbagu (musel jsem vypojit a zapojit konektor airbagu spolujezdce), asi se to bude smazat přes diag., aby mě to neotravovalo. Taky je trochu nedomyšlené USB i HDMI, všechno je na zadní straně rádia, takže se to musí někudy vyvést někudy. DAB taky nefunguje, ale to by mi vadilo ze všeho nejmíň. Na to by mělo být to dodatečné udělátko, které momentálně nemají skladem. Schválně mi pak dejte vědět, jestli vám to taky píská při vypnutém zapalování i rádiu.
-
Tak Zenec namontován, ale hned první dojem špatný - něco v tom rádiu píská, nevím, jestli to je nějaká cívka nebo ta krabička/redukce z původního konektoru v autě na ten na Zenecu, ale hned v pondělí tam volám a budu to reklamovat - mají zároveň i servis, takže to můžu na místě řešit s technikem. Při jízdě nebo rádiu to není slyšet, ale pri vypnutém motoru ano a vadí mi to - prostě tohle by zařízení za 16k nemělo dělat. Pokud to není závada kusu, ale je to "vlastnost", ať se s tím nechají vyfotografovat a vracím tam Columbuse a nebudu to řešit. Dám vědět.
-
Tady jsem ještě k Zenecu dohledal video - sice v němčině, ale i tak vypadá užitečně pro montáž a trochu i použití: