Ahoj kluci,
zkoušel jsem hledat ještě o kousek usilovněji a nakonec jsem našel několik diskuzí na různých fórech, kde také řešili syčení klimatizace. Vždy to bylo vyřešeno vypuštěním a opětovným naplněním chladícím médiem. Nešlo mi moc do hlavy, jak by se mohlo do okruhu klimatizace dostat něco jiného než chladící médium, ale pak jsem někde narazil na zajímavý přípěvek. Klimatizace v autě by měla být rozdělená dle tlaku do dvou částí. První přetlaková část vede od kompresoru do výparníku, kde se stlačené médium rozpíná a ochlazuje výparník, přes který se proudící vzduch ochlazuje. V této větvi mohou tlaky dosahovat řádově i desetinásobku atmosferického tlaku, čili zde hrozí maximálně únik chladícího média, nikoliv přisání vzduchu do okruhu. Zdrojem prolémů může být druhá sací část okruhu od výparníku ke kompresoru ve které jsou tlaky výrazně nižší, řádově 1-2 atmosfér. Pokud by tedy teoreticky došlo k úniku původního média, mohl by být tlak na sací straně teoreticky i menší než atmosferický a v případě netěsností by si kompresor mohl přisát vzduch do chladícího okruhu. To pak může způsobit, že vzduch v expanzním ventilu syší, ale klima přestane chladit. Teoreticky by se mohlo stát, že tím přisáváním vzduchu na sací straně před kompresorem by se mohl udržovat konstantní dostačující tlak v klimatizaci a diagnostika v servisu by ani nemusela poznat, že už tam dávno není chladící médium, ale vzduch. Končím s teoriemi co by kdyby. Zkrátka, pokud můj problém vyřeší jen naplnění klimy, bude to zdaleka ta nejmenší položka, kterou do její opravy můžu investovat. Za 3 dny jsem objednaný do servisu a zkusí mi to tam naplnit, tak pak dám vědět jak jsem dopadl. Níže přikládám ještě pár odkazů, kde se podobný problém řeší. Zatím se mějte, dám vědět, Mata
http://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/27434-klima/
http://www.peugeot-club.cz/forum/viewthread.php?tid=9632&page=1
http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=8435&view=next