Přejít na obsah

Mata.P

Uživatel
  • Počet příspěvků

    5
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli Mata.P

  • Narozeniny 01/11/1984

Kontaktní metody

  • ICQ
    218217162

Oznámení Mata.P

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Ahoj, koukám že se tu diskuze hezky rozjela Sliboval jsem, že dám vědět, jak jsem dopadl v servisu se svou Fábií 1,9TDi 2005 Hatch, zda se podařilo syčení klimatizace odstranit a naopak zda se jí povedlo přinutit ke chlazení. Odpověď zní ano, povedlo se Stačilo k tomu pouze odsátí chladícího média a opětovné naplnění. Současně provedli výměnu oleje v tom okruhu a vše opět šlape. Žádné syčení slyšet není a chladí to. Při vypouštění odhadli množství náplně asi na 1/4 obvyklého množství, tak není divu, že to nechladilo. Milda.J post #14 měl zřejmě pravdu, díky Někde jsem dokonce četl, že už únik 10ti procent média může výrazně snížit účinnost klimy. Auto mám zatím jen rok, ale pokud s klimou předchozí majitel nemusel nic dělat, tak by i odpovídala životnost toho média cca na 5 let. Tak teď jsem jen zvědav jaká bude účinnost, až budou opravdu vedra, ale při veknovních teplotách kolem 20°C to zatím jede pěkně. Pro kontrolu těsnosti v servisu zkoušeli i vakuování a proběhlo to v pořádku, i když je otázka jak moc účinná metoda kontroly těsnosti to je. Teď už jen aby tam médium zase pár let vydrželo a bude spokojenost. Nevím zda to platí pro všechna média, ale to co mi naplnili zároveň obsahuje i nějakou fluorescenční příměs, díky které lze pod určitým světlem lokalizovat netěsnosti chladícího okruhu. Jinými slovy i kdyby došlo k úniku, aspoň lze zjistit kde to utíká. Výsledná cena cca 1700 v autorizovaném servisu. Toť mé patálie s klimou, snad bude zase na čas klid Ať se daří, Martin
  2. Já mám na chladiči jen jeden velký větrák a za poslední dobu jsem u něj nezpozoroval, že by se točil. Budu to muset ještě prověřit. Tlaky klimy si bohužel neumím svépomocí změřit, nemám vag k dispozici. Dle diagnostiky v servisu je v okruhu maličko menší tlak, než by měl být, ale dle jejich vyjádření by to neměl být zas takový pokles, který by měl způsobit nefunkčnost klimy. Otáčky motoru mi nekolísají, 1.9TDi má docela sílu, jediné co jsem vloni u funkční klimy pozoroval bylo, že v okamžiku zapnutí klimy maličko zalehl motor a jen tak na vteřinu poklesly otáčky, než to řídící jednotka zase srovnala. Tohle zalehnutí bych považoval za normální, tím spíš teď s klimou není něco v pořádku, protože žádné zalehnutí v okamžiku spuštění slyšet není. Zatím děkuji za tipy a rady, ve čtvrtek jedu na vypuštění, vakuování a napuštění, co se oleje týče, tak o tom se s nimi ještě poradím a pak vám dám vědět jak to dopadlo ;-)
  3. Klima podle mě nechladí vůbec a to syčení je výrazné, je slyšet i přes ventilátor na 2-3 rychlostní stupeň. Máte pravdu, že drobné syčení bylo slyšet i vloni v léťě, ale to bylo sotva pozorovatelné a hlavně to chladilo celkem slušně. Až bude někdy tepleji, musím vypozorovat, zda se mi točí větrák na chladiči, za poslední dobu jsem nikdy nezpozoroval, že by se točil, ale v zimě to ani není potřeba, venku je dost zima na to aby chladič fungoval dostatečně účinně i bez větráku. Uvidím až mi naplní klimu, zkusím zaparkovat a udělat uvnitř sibiř, to už by snad mělo větrák rozhýbat. Pro jistotu zkontroluju pojistky.
  4. Ahoj kluci, zkoušel jsem hledat ještě o kousek usilovněji a nakonec jsem našel několik diskuzí na různých fórech, kde také řešili syčení klimatizace. Vždy to bylo vyřešeno vypuštěním a opětovným naplněním chladícím médiem. Nešlo mi moc do hlavy, jak by se mohlo do okruhu klimatizace dostat něco jiného než chladící médium, ale pak jsem někde narazil na zajímavý přípěvek. Klimatizace v autě by měla být rozdělená dle tlaku do dvou částí. První přetlaková část vede od kompresoru do výparníku, kde se stlačené médium rozpíná a ochlazuje výparník, přes který se proudící vzduch ochlazuje. V této větvi mohou tlaky dosahovat řádově i desetinásobku atmosferického tlaku, čili zde hrozí maximálně únik chladícího média, nikoliv přisání vzduchu do okruhu. Zdrojem prolémů může být druhá sací část okruhu od výparníku ke kompresoru ve které jsou tlaky výrazně nižší, řádově 1-2 atmosfér. Pokud by tedy teoreticky došlo k úniku původního média, mohl by být tlak na sací straně teoreticky i menší než atmosferický a v případě netěsností by si kompresor mohl přisát vzduch do chladícího okruhu. To pak může způsobit, že vzduch v expanzním ventilu syší, ale klima přestane chladit. Teoreticky by se mohlo stát, že tím přisáváním vzduchu na sací straně před kompresorem by se mohl udržovat konstantní dostačující tlak v klimatizaci a diagnostika v servisu by ani nemusela poznat, že už tam dávno není chladící médium, ale vzduch. Končím s teoriemi co by kdyby. Zkrátka, pokud můj problém vyřeší jen naplnění klimy, bude to zdaleka ta nejmenší položka, kterou do její opravy můžu investovat. Za 3 dny jsem objednaný do servisu a zkusí mi to tam naplnit, tak pak dám vědět jak jsem dopadl. Níže přikládám ještě pár odkazů, kde se podobný problém řeší. Zatím se mějte, dám vědět, Mata http://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/27434-klima/ http://www.peugeot-club.cz/forum/viewthread.php?tid=9632&page=1 http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=8435&view=next
  5. Ahoj, povedlo se Ti to nějak vyřešit? Mám teď podobný problém a ten zvuk bych charakterizoval jako syčení, je to slyšet pouze při zapnuté klimě a nezávisle na otáčkách motoru nebo ventilátoru klimatizace. Produkovaný vzduch má normálně venkovní teplotu, jako by tam klima ani nebyla... Byl jsem na kontrole v servisu a tlak chladícího média je prý v pořádku, tak na to zůstali jen divně koukat a chtějí se do toho pustit metodou pokus omyl. Mám jen obavu, abych se vůbec doplatil, tak zkouším zda někdo nemá podobné zkušenosti. Zatím jsem v diskuzích narazil jen na zvuky jako bouchání, klepání, drnčení atd, což na můj problém opravdu nesedí. Předem dík, Mata PS: 1,9 TDi, 2005 a manuální klimatizací
×
×
  • Vytvořit nový...