Nazdar, takže....moja RS 2016 CUNA toto robila až kým sa nenasýtilo DPF tak že povolilo tesnenie pod hlavou... takže toto je súhrn detailného pozorovania za 1rok... (skoro denne, Car Scanner)
príčina: pokiaľ si myslíte že po odstavení vám beží ventilátor lebo dochladzuje vodu - chyba.. je prerušená regenerácia DPF, pokiaľ máte interval vypaľovania pod 90 Máte odpísané DPF bez debaty, je tam toľko variácií na ktoré sa snaží ECu prospôsobiť, ale jednoducho v DPF je prechodná len stredová diera ktorá sa často vypaľuje...zvyšok je upchatý.
pozorovanie: Turbo, hlava a ostatné komponenty počas prerušenia čistenia DPF samozrejme nemajú 115°C to snaď chápete, ide o to že že odstavíte auto, počkáte 2min aby ste uchladili turbo...a spokojne vypnete.... ako tak kráčate preč zapne sa ventilátor...
!!! toto sa stáva IBA ak sa preruší vypaľovanie DPF a viete si predstaviť teploty komponentov...+200-650...
riešenie: vymeňte si DPF
riešenie 2 : vykuchajte ho...(ako ja)
riešenie 3: ak už neviete čo robiť....... !!!!! NECHLAĎTE MOTOR po zastavení...postup je taký (každý kto má tento problém si to môže ľahlo overiť), takže:
- AK vieš že tvoje auto vypaľuje každých 90 alebo menej :
- hneď vypni motor po zastavení, (prestane vypalovat na volnobehu)
- HNEĎ ale aj ŠTARTNI motor, už sa v pohode dochladí bez toho aby vstrekovač na výfuku dodával naftu...resp. za cca 3 min máš vychladený motor. a hlavne turbo a hlavu.
- ak to odignoruješ možno prídeš o turbo a hlavu.
aktuálne po repase hlavy, hydrauliky, dvohmoťáku, !!!pozor po 240 sa rozpadá remeň na olejovom čerpadle, takže aj to!!!!
a VYKUCHÁNI DPF, to je úplne iné auto. čip na MAX čo to dá na sérii..230HP, a dýcha v pohode...( uvidíme čo povedia na emisnej)
- takže pozdieľajte, CUNU vypnut, zapnut, a tak až dochladiť turbo, a vypáliť inokedy hlavne nie na dvore.... a ako som písal vaše DPF je DEATH...
Čawte...
Maťo.