Mám teď nově ani ne rok starou Octavii 4 FL s tímto motorem a manuálem. Má najeto 18t. Pocity mám úplně stejné. Reakci na plyn jsem si teda představoval podstatně lepší. Z těch nízkých otáček se sbírá hrozně pomalu. Jediné řešení je podřadit. Měnit jízdní režimy jsem zatím nezkoušel, popravdě jsem ani něvěděl, že tam jsou (pokud je tam teda mám). Docela by mě zajímalo, jestli u EVO1 je ta reakce stejná nebo podobná. Recenze opravdu nic nezmiňují. Všichni tu 1.5 chválí. Já teda nemůžu 😞
Update: Trochu jsem se s autem sžil, takže mám nějaké postřehy navíc. V mezičase jsem viděl i nějaké recenze (Vaculík - srovnání O4 před FL a po FL) kde poměrně poctivě měřili dynamiku 1.5TSI EVO1 vs. EVO2. No a EVO2 na tom bylo dokonce o chlup lépe, takže se nemyslím, že líná rekce na plyn by byla nějaká charakteristika EVO2 verze. Obecně jsem narazil na názor, že to je charakteristika všech 1.5TSI motorů oproti 1.4TSI, kde reakce na plyn u nižších otáček prý byla výrazně lepší.
Já se nyní snažím řadit jinak, než jsem byl zvyklý. Hlavně při rozjíždění (1. , 2.) je nutné vytočit motor nad 3k tak, aby na vyšším stupni zůstaly otáčky nad 2k. Pak je to celkem OK. Horší jsou situace, kdy třeba při odbočování ve městě při pomalé jízdě tam člověk logicky zařadí 2. ale díky malé rychlosti skončí s otáčkama hluboko pod 2k. To pak nezbývá čekat dlouhé vteřiny, než se dostanete s otáčkama nad 2k a ono to začne konečně zrychlovat. Jako jízda po městě není žádná hitparáda. Zase ale musím říct, že po po dálnici se mi jezdí velice dobře. Zrychluje to na 5. celkem OK, takže levý pruh využívám podstatně častěji než na starém autě. Cestovní rychlost mezi 140 až 150 je pro toto auto optimální a při plně naloženém autě (4 lidi + plný kufr) mi to bralo kolem 5.8l, takže z tohoto pohledu spokojenost.