Zdravím chlapi, prečítal som si hádam celú diskusiu a fakt neviem kam ďalej. Nemám síce Octaviu, ale Seat Leon s 2.0tdi 135 kw. Tiež sa mi stráca chladiaca kvapalina, pri vyššej záťaži si to vzalo dosť. Expanzná nádržka bola menená, tá ostáva natlakovaná dokonca aj po dlhšom státí, pokojne aj 3 dni, motor studený, no po otvorení viečka nádržky stúpne hladina a vypustí vzduch. Samozrejme, je potrebné dolievať. Problém sa prejavil po výmene rozvodov, pre istotu sa vymenila druhýkrát aj vodná pumpa, no bez výsledku. Následne sme pristúpili na výmenu chladiča EGR (nepomohlo). Intercooler bol podrobený tlakovej skúške a nakoniec bol v poriadku. Test spalín v chladiacom systéme sa robil asi 4x, všetko vyšlo negatívne. Momentálne sme na tom, že sme dostali typ na výmenu hadíc chladiaceho systému, v ktorých sú nejaké ventily, takže sa pracuje na tejto variante a ak ani toto nepomôže, tak sa prejde na motor, keďže už nikde inde nevidím asi reálnu chybu. Otázne je, či to ešte nemôže spôsobovať radiátor, ale kúrenie je bezchybné, otestované, tak nebol žiaden problém zatiaľ. Tým pádom to môže byť tesnenie pod hlavou alebo hlava samotná, poprípade netuším, či s tým niečo môže mať dočinenia aj blok motora. Tu ale ja moc do toho nevidím, keďže nie som servisák, takže ma pokojne opravte a vysvetlite, ak sa mýlim. Samozrejme auto nedymí, z tohto pohľadu to vyzerá fajn. Ďakujem za každú radu naviac, keďže momentálne síce nejde o peniaze, ale je možnosť ušetriť a nerobiť rovno GO motora, tak som za.