Přejít na obsah

Sauerkraut

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Sauerkraut

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Sauerkraut

    Jaký olej

    Mam O1 Tour v benzinu 1.6MPI a jsem nad miru spokojeny. Vcera nam ale blikla oranzova olejova kontrolka, tudiz jsem se zacal shanet po oleji na doliti, ale ejhle. Moje skodarna ma prodlouzene servisni intervaly a tak je tam pekne zvlastni olejicek s nizkou viskozitou 0W-30. Dalsi prusvih je norma VW 50300 pro olej do tohohle MPI, kterou ne vsechny 0W-30 splnuji (tenhle synt. olej musi byt plny aditiv). Tak jsem poslal dotazek na Skoda info email, ale zatim je tam ticho na vsech frekvencich. Muj kamarad co dela testovaciho inzenyra u Toyoty v Brusselu mi ale potvrdil, ze pac je to olej o neco mene vazky nez 5W-40 nebo 10W-40, tak to auto proste musi bumbat. Sice to maze lepe nez 5W- nebo 10W- (vice to motorem cirkuluje proto mensi opotrebeni a tudiz delsi intervaly), ale budu pry dolevat jako cert. Navic podle nemeckeho VW fora koncern VW od teto normy u novych motoru ustoupil (asi vyssi zravost oleje), ale proc by menil specifikace u kmeta 1.6MPI kdyz okolo nej uz vice nevyviji. Ted uz druhy den jezdim na kole a shanim nahradu oleje, pac ani mistni Skoda garaz ho taky nema na sklade. Je to sranda s O1 Tour. Co se tyce viskozit a znaceni oleju je dobra tahle tabulka a obrazek: http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/ http://www.aa1car.com/library/oil_chart.jpg Diky za radu co s tim olejem.
  2. Ahoj Tourkari, mam podobny neduh u rok stare O1 KOMBI Tour 1.6 MPI v 75 kW verzi. Plyn ma podle testovaciho technika a vyvojare Toyoty opravdu pomaly nastup, ridici elektronika je velmi mekce ladena se zpozdenim az 300 ms z nulove rychlosti. Navic se to meni podle nejakych nepochopitelnych pravidel, takze to obces dokaze znenadani vystrelit (obvykle kdyz uz bych mel pribrzdovat nebo prerazovat), odtud ty rany pri razeni. Jediny duvod proc to takhle "ladit" jsou emisni normy (Euro 4), ktere by stary 8-mi ventil asi jen tezko dosahl bez vyrazneho snizovani vykonu. Znamy technik mi rekl, ze presne stejny trik je pouzit u hybridniho Priuse, kde je ale potreba synchronizace hned dvou pohonych jednotek (el. motor a spalovaci jednotka). Ten pomaly nastup me ve meste dost desi, i po roce jezdeni mi to obcas dokaze chcipnout, pac vypadnu z treninku. Takze na misto setreni se proste musi vice jezdit abych nevypadl, coz dosti protireci nizsim emisim "vyladeneho" motoru. Take jsem byl nemile prekvapen hrubosti rezani, z pocatku vypadavali 2. a 3. stupen, takze jsem je tam musel drzet nez byla plne zapojena spojka. Ted uz se to ochodilo, ale 2. je porad tezke najit. Asi to budou neprilis kloudne nastavena tahla k schaltpace. No a do tretice me porad vrta hlavou spotreba. Kdyz se jede v nedeli brzo rano po okreskach s ultra lehkych plynem (a minimalnim nutnym brzdeni) tak se da i pod 6 l / 100km. Pri konstantnich 3,5 otacek na 5 si to auto prisava tak 7 litru na 100km. Ale bojte se bojte, jakmile se rafika priblizi 4 tisicum, uz je tam pres 8 litru okamzita a prumer se nedostane pod 7,6 litru i na liduprazdne venkovske dalnici v nedeli po Nemecke tabuli a to prosim s vetrem v zadech. Vypada to jako by ten prutokovy merak benzinu skokem pridal 1 litrik navic. Pres 150 jsem to radeji ani nezkousel, pac bych nemusel dojet k dalsi pumpe (vychodni Nemecko je porad "vychodni" Nemecko). Moc bych se nedivil, kdyby to auto bralo pres 9 litru. Ale na takove jezdeni to auto ani stavene neni. Vetsi zabava je jezdit EKORALLYE. Muzete mi nekdo prosim rici sve nazory a vasi spotrebu?. Nebo jsem to zase jenom ja kdo dostal z Boleslavi otesanka :-). Diky Sauerkraut
×
×
  • Vytvořit nový...