Chvíli jsem se neozýval, servisáci na mě pořád neměli čas, až je podezřívám, že se s Feldou nechtějí otravovat a taky se jim to asi zas tak nerentuje... holt trpělivost na to vrtat se ve starých kárách má jen někdo. Nedivím se tomu, u počítačů to mám podobně. Stejně mi ale přijde, že jich je spousta laxních až moc, a nijak zvlášť vstřícných, jako by je netlačilo že zákazníka můžou ztratit, nevím, asi je to výdělečnější víc než jsem si myslel.. ok, konec lamentu, potřeboval jsem si postěžovat
Tam mezitím se stav feldy zhoršoval, výkon klesal, až mě na dálnici v kopcích na Prahu kamiony skoro předjížděly. Na jedné křižovatce to opět nechtělo jet, šlapal jsem na plyn a nic, po třech až pěti vteřinách to vykouzlilo pěknou ránu až zase praskl plastový kryt sání před klapkou, podle jednoho servisáka to byl asi zpětný zášleh.
Nejdřív jsem koupil čistič na karburátory ve spreji, pořádně klapku prostříkal, pak našel ze zadní strany klapky čidlo tlaku vzduchu, tak jsem ho odpojil a též prostříkal a vyčistil. Taky jsem odpojil a semtam proměřil vodivost kabelů k dalším čídlům - klepání, znovu čidlo otáček, teploty,.. klapku jsem zatím nerozebíral.
Myslím že tahle čistka lehce pomohla, ale čas na delší testy nebyl, zajel jsem k jednomu servisákovi co se smiloval a obětoval hodinu na proměření tlaku ve válcích a diagnostiku. Chyby tam byly snad úplně všechny, což mohlo být údajně tím, že jsem měl ty čidla odpojené od ŘJ.
Tlaky byly 7,5-7-8-6,5, max. a ideál je prý 10. Takže těsnost nic moc. Pak udělal reset klapky, minutu jsem počkal, nastartoval a jede to opravdu znatelně lépe. Takže problém myslím vyřešen , zdá se že to táhne stejně jako předtím, uvidím při delší jízdě. Jo, upozornil mě, že reset je třeba dělat po každém odpojení baterie, je to tak?
Jinak ty tlaky a řešení jsme probrali a došli k cifře "až 8tis."?? což se mi do toho dávat nechce, pokud s tím budu jezdit cca rok a půl. vyjmenoval toho dost:
- přebrousit hlavu (poslední servisák při výměně těsnění pod hlavou nakonec hlavu nebrousil, přeměřil to nějak sám a říkal že zkroucené to není. Prý je to ale při výměně těsnění hlavy potřeba udělat pokaždé, cestičky na povrchu zarovnat.)
- kontrola a přebroušení/výměna ventilů (LPG jim prý dává zabrat)
- kontrola/výměna vložek ve válcích, pístních kroužků a nějakých dalších těsnění kolem (to by se prý ale podle jiného názoru ztrácel olej a bylo by vidět na svíčkách velký bordel..? tak jako trochu zčernalé jsou, ale nic moc, jak moc musí být aby se to poznalo? )
- prý když už je to rozebrané a budou se dávat nové věci tak výměna oleje (což podle mne není nutné když byl vyměněný před rokem? žeby ta voda ho znehodnotila? no nevím)
- řetěz nějak chrastí, výměna
no nevím jestli zazněl ještě jiný návrh, ale zdá se mi to moc. Pokud to bude stále ještě lenivé, nechám přebrousit tu hlavu a zkontrolovat ty ventily, jinak asi nic.
..a doufám že ten poslední servis pořádně dotáhl hlavu, aby to nebyla opět nějaká prkotina
Nějaké jiné návrhy?