Přejít na obsah

esence77

Uživatel
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení esence77

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Tondo, díky za zajímavé informace a jasný závěr, je to jak říkáš, už má holka dost za sebou a je to takové "hraní si pro nadšence". Jako že jsem donedávna o autech nevěděl vůbec nic, tak teď aspoň něco, pro mě tohle hraní k něčemu bylo. Další investice už se konat nebude, jedině nějaký hotfix než jak říkáš ji někomu pošlu dál na hraní. Nicméně ještě se zeptám na čištění škrtící klapky diavou, klapku jsem odkrytoval a zajímalo by mě kde je dráha potenciometru která by se měla vyčistit? Může někdo označit? Díky Žádná odporová dráha jako u Favorita tu není? ,
  2. Chvíli jsem se neozýval, servisáci na mě pořád neměli čas, až je podezřívám, že se s Feldou nechtějí otravovat a taky se jim to asi zas tak nerentuje... holt trpělivost na to vrtat se ve starých kárách má jen někdo. Nedivím se tomu, u počítačů to mám podobně. Stejně mi ale přijde, že jich je spousta laxních až moc, a nijak zvlášť vstřícných, jako by je netlačilo že zákazníka můžou ztratit, nevím, asi je to výdělečnější víc než jsem si myslel.. ok, konec lamentu, potřeboval jsem si postěžovat Tam mezitím se stav feldy zhoršoval, výkon klesal, až mě na dálnici v kopcích na Prahu kamiony skoro předjížděly. Na jedné křižovatce to opět nechtělo jet, šlapal jsem na plyn a nic, po třech až pěti vteřinách to vykouzlilo pěknou ránu až zase praskl plastový kryt sání před klapkou, podle jednoho servisáka to byl asi zpětný zášleh. Nejdřív jsem koupil čistič na karburátory ve spreji, pořádně klapku prostříkal, pak našel ze zadní strany klapky čidlo tlaku vzduchu, tak jsem ho odpojil a též prostříkal a vyčistil. Taky jsem odpojil a semtam proměřil vodivost kabelů k dalším čídlům - klepání, znovu čidlo otáček, teploty,.. klapku jsem zatím nerozebíral. Myslím že tahle čistka lehce pomohla, ale čas na delší testy nebyl, zajel jsem k jednomu servisákovi co se smiloval a obětoval hodinu na proměření tlaku ve válcích a diagnostiku. Chyby tam byly snad úplně všechny, což mohlo být údajně tím, že jsem měl ty čidla odpojené od ŘJ. Tlaky byly 7,5-7-8-6,5, max. a ideál je prý 10. Takže těsnost nic moc. Pak udělal reset klapky, minutu jsem počkal, nastartoval a jede to opravdu znatelně lépe. Takže problém myslím vyřešen , zdá se že to táhne stejně jako předtím, uvidím při delší jízdě. Jo, upozornil mě, že reset je třeba dělat po každém odpojení baterie, je to tak? Jinak ty tlaky a řešení jsme probrali a došli k cifře "až 8tis."?? což se mi do toho dávat nechce, pokud s tím budu jezdit cca rok a půl. vyjmenoval toho dost: - přebrousit hlavu (poslední servisák při výměně těsnění pod hlavou nakonec hlavu nebrousil, přeměřil to nějak sám a říkal že zkroucené to není. Prý je to ale při výměně těsnění hlavy potřeba udělat pokaždé, cestičky na povrchu zarovnat.) - kontrola a přebroušení/výměna ventilů (LPG jim prý dává zabrat) - kontrola/výměna vložek ve válcích, pístních kroužků a nějakých dalších těsnění kolem (to by se prý ale podle jiného názoru ztrácel olej a bylo by vidět na svíčkách velký bordel..? tak jako trochu zčernalé jsou, ale nic moc, jak moc musí být aby se to poznalo? ) - prý když už je to rozebrané a budou se dávat nové věci tak výměna oleje (což podle mne není nutné když byl vyměněný před rokem? žeby ta voda ho znehodnotila? no nevím) - řetěz nějak chrastí, výměna no nevím jestli zazněl ještě jiný návrh, ale zdá se mi to moc. Pokud to bude stále ještě lenivé, nechám přebrousit tu hlavu a zkontrolovat ty ventily, jinak asi nic. ..a doufám že ten poslední servis pořádně dotáhl hlavu, aby to nebyla opět nějaká prkotina Nějaké jiné návrhy?
  3. Zdravím, mám velice podobný problém pár týdnů. Felda (1.3MPI, kombi 99, LPG, na tachometru uz zkusenych 270 000km) jezdila do té doby krásně, táhla opravdu výborně. Nejdřív jsem ji ve vedrech prohnal po dálnici a skončilo to kouřením z motoru - ztrácela se voda, občas i bílý dým ,dokonce si to občas 'odfouklo' i přímo z motoru. Takže odtah, propálené těsnění pod hlavou, neboť odešel ten (mosazný) termostat - zustaval zavřený. Oboje vyměněno, voda od té doby ok. Ale začala právě holka ztrácet výkon. Nejdřív sem tam, na dálnici do kopce to znatelně ztrácelo, po chvíli se to opět 'chytlo', ale to většinou až na rovince. Když jsem plyn prošlápl, jakoby se to dusilo. Takový hluboký zvuk. připomíná mi to zvuk starého pionýra co dorazí ke kopci a nemůže Časem sejm vypozoroval, že to takto reaguje především po zahřátí. A příjde mi že teď se felda zahřívá velice rychle. Podle toho ce jsem se dočet a bylo mi raděno - provedena výměna svíček, čidla teploty, kontorla čidla otáček = bylo zasrané od čehosi a taky promáčlé, vyměněno. A prý protože LPG, tak ručně - kartáčkem vyčistěna klapka krásně na kov. Byla potažená tmavým čímsi. Samozřejmě jsem ji nerozebíral. Stav stále stejný. Palivové filtr ani čerpadlo to nebudou, páč to dělá jak na plyn tak na benál. Vzduchovy filtr na tom též není špatně. kryt vzduchového filtru (ten plast nad klapkou) sice už dřív během jízdy na dálnici praskl ale slepen a nemělo by to nic bokem sát. Výkon to ztrácí klidně i když se se zahřátým motorem rozjíždím, na 1,2 to občas zabere klidně 2-5s než to normálně začne táhnout... Ani to necuká, ale bohužel hlavně netáhne. Hlavně na dálnici si pak člověk nemůže skoro nic dovolit. Zapalovací lištu jsem chtěl taky zkusit, ale ta náhradní byla mimo, jeden válec vůbec nejel, to ta moje vrní teda normáílně.. bylo mi řečeno že tím to nebude, že lišta buď jede nebo nejede. Poslední rada zněla, že to fakt vypadá na klapku, že je tam potenciometr či co, a může špatně reagovat... ta klapka se asi rozebrat a opravit nedá co? Sakra není vůbec levná... musím někde zkusit než koupím, že to pomůže. ..ale asi bude zároveň nutné nějak resetovat, co? Stačí na to nějaký jednoduchý krok ve VAG? Nebo je to složitější a nutno svěřit odborníkovi? Taky se objevily názory že se třeba i nevrací ventily, (u LPG se též stává že se podpalují?) což snad ale viděl-kontroloval poslední servisák na vlastní oči, teda doufám... a dělalo by to asi pořád a stále stejně, ne? Taky jsem četl že měl někdo s podobným problémem zlomený kabel k ŘJ.. to musím ještě nějak prověřit. Tady čtu že i zanesený kat.? či výfuk může být... no výfuk je komplet měsíc starý, takže ten asi ne, katalyzator možná, ale jelikož to dělá i při rozjíždění, tak tomu moc nevěřím. nějaký další nápad? Vylágrované vložky ve válcích? připečené kroužky? To by asi dělalo stále, ne? Díky za radu
×
×
  • Vytvořit nový...