mám 1.6MPI, rok 2007. Při 85000km jsem začal dolívat 0,5l oleje za cca měsíc (1500km). Do té doby ani deci, bez problémů. Zkrátil jsem výměnu z long lifu na pevný interval, zkusil hustší olej, ale časem se zhoršovalo až na nynějších (ted mám 100tis)1l oleje/1000km. Po cca 4měs se jednou rozblikala kontrolka emisí a ASR a auto jelo chvíli na 3 válce. Po chvíli se chytlo a kontrolky po novém nastartování zhasly. Diagnostika ukázala sporadickou závadu - vynechání válce. Casem se opakovalo častěji, až se to podařilo předvést přímo mému servisákovi. Šel válec po válci a u čtvrtého našel totálně černou zanesenou svíčku, kvůli které tedy občas jedu na tři válce. Vyměnil jsem tedy všechny 4 svíčky(ikdyž ostatní byli úplně v pohodě) a od té doby to zaškube na tři jen občas za studena a jen na pár vteřin. Ale přes ten válec to teda hodně papá olej...... Co ted? Servisák říká, že bude možná zapečený stírací kroužek,bude se to muset rozebrat a stejně neví jestli to pomůže - odkádám to (potřebuju jezdit, finance). Ted jsem se někde dočetl (jiné auto), že může být i prasklý - vada materiálu,udělá rýhy do válce a je to na výměnu motoru.....
Setkal se s tím někdo u tohoto motoru, jak jste to vyřešili? co to stojí?
díky za informace