grey Vloženo 20. leden 2011 Sdílet Vloženo 20. leden 2011 Zdravím ve spolek, momentalně žiji v zahraničí a teď se mi naskytla výhodná koupě OII 2.0 TDi Elegance ( prodává jí otec přítelkyně). Jelikož se chci vracet do ČR až zhruba za 6-7 měsíců, bude auto stát po tuto dobu v garáži. Rád bych se zeptal co vše je třeba udělat a na co si dát eventuelně pozor při tak dlouhém garážování. Děkuji za případné rady. grey Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HTP 12V Vloženo 20. leden 2011 Sdílet Vloženo 20. leden 2011 úplně nejlepší by bylo, jestli je to technicky možné, jednou za dva týdny auto vytáhnout a na půl hodinky projet. Dobije se akumulátor, všechno se pěkně rozhýbe. Tam bych se to snažil řešit já. Auto zkrátka vyvenčit jako psa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 20. leden 2011 Sdílet Vloženo 20. leden 2011 Já bych udělal těchto pár kroků: 1. Pokud možno nechat v nádrži co možná nejméně nafty a do té v největším možném poměru nalít vif - to kvůli biosložkám, které jsou obsažené v naftě 2. Baterii pokud možno napojit na udržovací nabíječku, pokud nemáš tak plně nabít a namazat kontakty vazelínou. 3. Pokud bude auto v garáži nedávat rychlost ani ruční brzdu - nechat stát nebo dát klíny Jinak si myslím, že vše bez problému vydrží. lol Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
grey Vloženo 20. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 20. leden 2011 (editace) úplně nejlepší by bylo, jestli je to technicky možné, jednou za dva týdny auto vytáhnout a na půl hodinky projet. Dobije se akumulátor, všechno se pěkně rozhýbe. Tam bych se to snažil řešit já. Auto zkrátka vyvenčit jako psa Hmm s tím projížděním to bude asi problém, nechce se mě nikoho moc otravovat a každej 14 dní se mě z Irska lítat nechce Editováno: 20. leden 2011, autor: grey Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 20. leden 2011 Sdílet Vloženo 20. leden 2011 (editace) Tak to je tedy divné. :_icon_smich2: Editováno: 23. leden 2011, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
grey Vloženo 20. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 20. leden 2011 Já bych udělal těchto pár kroků:... Mohl by jsi prosím trochu blíže specifikovat pojem největší možný poměr Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 20. leden 2011 Sdílet Vloženo 20. leden 2011 (editace) Největší možný poměr je podle plešky co mám před sebou 1:300. (1L vifu do 300L nafty) Editováno: 23. leden 2011, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
grey Vloženo 20. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 20. leden 2011 A prosím tě, ještě ohledně té baterie. Stačí ji dobít až po tom půl roce, nebo se musí dobíjet průběžně po celou dobu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 20. leden 2011 Sdílet Vloženo 20. leden 2011 To pojazdenie na pol hodinky nie je úplne najlepšie riešenie, motor sa zahreje a premaže, ale akumulátor sa rozhodne nestihne dobiť. Takže ja by som odporúčal nafúkať pneumatiky na 3,0 aby sa dlhým státím nezležali. Potom by som akumulátor skontroloval a prípadne dolial destilovanú vodu. A následne napojil na nabíjačku / udržiavaciu nabíjačku. Ak v garáži nie je elektrina, tak akumulátor plne nabiť a nechať odpojený. Pokiaľ však nie je kalciový (čo asi nie je), tak každé 2 mesiace dobiť. Veľa by sa dalo odkukať aj od motocyklistov, ktorí zazimovávajú svoje stroje tiež asi na pol roka. Tam sa zvyknú vyskrutkovať sviečky a do každého valca sa zvykne naliať trochu oleja a krátko sa motor pretočí, aby sa steny valca namazali aj nad piestnymi krúžkami. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 23. leden 2011 Sdílet Vloženo 23. leden 2011 Nabít a namazat vazelínou před odjezdem. Po těch 6 měsících si myslím, že to stejně asi nenastartuješ. Ale ta baterka nás může překvapit (dost záleží jestli to je kvalitní AKU a s jakou kapacitou). Nejlepší by bylo napojit to na udržovací autonabíječku. Tak to řeším já. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 23. leden 2011 Sdílet Vloženo 23. leden 2011 Vazelína je na chuje a na kontakty se nic nemaže.Jinak ta udržžovací nabíječka je dobrá věc a stojí okolo 500kč.Co se týká nafty v nádrži tak je uplná hovadina nechávat tam co nejmíň protože tam vykondezuje vzdušná vlhkost,takže pouze plnou nádrž s použitím vifu a co se týká biosložky tak já mám tři roky starou naftu v sudech a nic se z ní neodlučuje a jezdím na to naprosto v pohodě.A nejlepší pro pneu bude to že to zvedneš heverem a podložíš to na špalky aby to nestálo na pneumatikách.Jinak to přečká naprosto v pohodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 23. leden 2011 Sdílet Vloženo 23. leden 2011 Vazelína je na chuje a na kontakty se nic nemaže.Jinak ta udržžovací nabíječka je dobrá věc a stojí okolo 500kč.Co se týká nafty v nádrži tak je uplná hovadina nechávat tam co nejmíň protože tam vykondezuje vzdušná vlhkost,takže pouze plnou nádrž s použitím vifu a co se týká biosložky tak já mám tři roky starou naftu v sudech a nic se z ní neodlučuje a jezdím na to naprosto v pohodě.A nejlepší pro pneu bude to že to zvedneš heverem a podložíš to na špalky aby to nestálo na pneumatikách.Jinak to přečká naprosto v pohodě. Vazelína je na kontakty na baterce (ne na chuje), z důvodu zabránění samovybíjení (vlhkost na kontaktech). Pokud máš 3 roky starou naftu, jak zde píšeš, tak ji máš ještě s tím menším podílem biosložek. Jinak kdyby jsi se po vypumpování kouknul na dno sudu tak by jsi tam viděl pěkný kal - biosložky. A co se týká vy-kondenzované vlhkosti tak ta tam bude jak s poloprázdnou nádrží tak plnou. Od toho tam je ten VIF. Ale samozřejmě toto je můj názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 23. leden 2011 Sdílet Vloženo 23. leden 2011 Tak zaprvé vazelína se na kontakty nedává to ti řekne každej servis včetně servisů autobaterií. Když jsem se jednoho servisáka zeptal tak jsem dostal vysvětlení že to se nemaže v žádným případě.Vazelína totiž na sebe tu vlhkost váže mnohem víc než suchej kontakt baterie.Za další biosložka se do nafty dává dost dlouho a i po přečerpání na dně usazenýho nic není a to v tom není přidanej vif kterej dávám až když čerpám do nádrže.Mám tam i loňskou a v tom se taky nic neuvolňuje.Tam by to totiž muselo zmrznout(letní nafta) pak se to právě odloučí a udělá to ten kal.Dál jak ti může kondenzovat vzdušná vlkost v plný nádrži?Tam by se tak mohla usadit pouze obsažená voda v palivu. Kde není vzduch není ani vzdušná vlhkost.Jinak vif je používán i pro delší uskladnění to je pravda a zabraňuje uvolňování tý biosložky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
grey Vloženo 23. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 23. leden 2011 Hmm tu baterku asi po návratu koupím novou.Nejjednodušší řešení asi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 (editace) Přikláním se k tomu auto našpalkovat. Protože když to bude stát půl roku na místě bez hnutí, tak se ti zdeformují pneu-ať chceš nebo ne. A baterku podle mě kupovat novou nemusíš. Po té dlouhé době jí stačí nabít a pak zase budeš jezdit. Jen pokud auto bude mít záslepky zámků tak bych to nechal odemčené a nezabouchával bych radši ani kapotu Editováno: 24. leden 2011, autor: Dodo-Kolín Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Myslím si, že skutočne bude rozumnejšie nechať v nádrži čo najmenej nafty a potom doplniť naftu čerstvú. V dnešnej dobe tie palivá mimoriadne skoro degradujú. Napríklad aj benzín. Mám snežnú frézu a po roku ju na starý benzín neviem naštartovať, musí v nádrži byť čerstvý benzín. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Hele proč bys kupoval novou baterku to nechápu.Pokud je dobrá a máš v garáži zásuvku tak kup jen tu udržovací dobíječku stojí kolem pěti stovek a normálně ji připoj na autobaterii a nejlepší by bylo odpojit kontakty pokud necháš auto odemčený s toho důvodu že pokud je odemknuto tak některý jednotky jsou stále pod proudem a bude větší klidovej odběr proudu.A pokud nemáš zásuvku v garáži tak ji vem klidně domů a někde ji dej dobíjet tou udržovačkou.Má minimální odběr z el.sítě a baterie bude v tý nejlepší kondici a potom ji zas jen dáš do auta.Používám ji na motorku a na jaře jen cvrnknu a jedu.Právě z toho důvodu jsem tu udržovačku koupil protože pro tu baterku to je jinak smrt a nevydržela ani 3 roky a to takovej chcípák co tam je stojí 4500kč.A teď mám už 4 roky jinou a je pořád jak nová.Ta investice 500kč se vyplatí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Pánové nechat v zamčené garáži něco půl roku pod proudem...brr. To podle mě není dobrá metoda. 1. Pneu nechat na 2,5 2. Udělat si výlet a nechat v nádrži max rezervu 3. Auto umýt a nechat vyschnout, aby vevnitř bylo ce nejméně vlhkosti. 4. Baterku vzít domů a nechat nabít na max. a nechat jí v teple domova. Při příjezdu: 1. Nechat nabít baterku 2. Koupit aspoň 20 litrů nové nafty 3. Vyrazit k autu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 (editace) Stejně to záleží na tom, jak moc výhodná koupě to je, protože kupovat auto aby stálo půl roku v garáži je nelogický. Auto je na ježdění, ne? Jinak souhlas s ferdou25 a tak bych to asi udělal. EDIT: ferda25 + 4) modlit se že ještě to auto najdeš. Editováno: 24. leden 2011, autor: Dodo-Kolín Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 (editace) Pánové nechat v zamčené garáži něco půl roku pod proudem...brr. To podle mě není dobrá metoda. 1. Pneu nechat na 2,5 2. Udělat si výlet a nechat v nádrži max rezervu 3. Auto umýt a nechat vyschnout, aby vevnitř bylo ce nejméně vlhkosti. 4. Baterku vzít domů a nechat nabít na max. a nechat jí v teple domova. Při příjezdu: 1. Nechat nabít baterku 2. Koupit aspoň 20 litrů nové nafty 3. Vyrazit k autu V princípe by sa dalo súhlasiť, ale. Pneumatiky treba každopádne nafúkať na 3,0. Napokon tak to majú v manuále aj predajcovia, ak má auto dlhšie stáť na salóne. Baterka môže byť aj doma, ale nechať ju na nabíjačke je istejšie riešenie. Klasický olovený akumulátor sa totiž za 2-3 mesiace vybije aj keď je úplne odpojený. Navyše čím dlhšie je akumulátor vybitý (resp. nie plne nabitý), tým viac sulfátu sa na elektródach utvorí a je to nevratný proces. Takže nechať akumulátor celý čas na nabíjačke (ale takej, čo pri plnom dobití už len udržiava) je skutočne to najlepšie riešenie. Takže pri príjazde stačí len doliať naftu, upustiť vzduch z pneumatík a odpojiť nabíjačku. Editováno: 24. leden 2011, autor: Diamant Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Tahle věcička udrží baterii v naprostý kondici to mi věř já ji používám a je to lepší než nechat baterii jen tak samovolně vybíjet pak ta baterie strácí na kapacitě a nedělá jí to dobře.Samozřejmě je nejlepší pokud není zapojená a je venku z auta.Je to po konzultaci s odborníkem na baterie opravdu nejlepší řešení. http://www.automaxhk.cz/nabijecka-akumulatoru-12v-udrzovaci-1829.html A co se týká nafty tak plnou věř mi čím víc jí je tím dýl vydrží a čím míň na ní působí vzdušná vlhkost.A u zimní je mnohem menší šance na usazení biosložek.Okolo nafty se motám denodeně tak vím o čem mluvím.A pokud se tam dá společně s vifem tak je to nejlepší co můžeš udělat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
grey Vloženo 24. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Stejně to záleží na tom, jak moc výhodná koupě to je, protože kupovat auto aby stálo půl roku v garáži je nelogický. Auto je na ježdění, ne? Jinak souhlas s ferdou25 a tak bych to asi udělal. EDIT: ferda25 + 4) modlit se že ještě to auto najdeš. No auto bude stát v garáž,i protože jsem momentálně v zahraničí, jak už jsem zmiňoval výše. Jinak auto O II 2.0 TDi Elegance 2008 najeto 94 642. Cena 220 000 kč. A hlavně (což si myslím že je k nezaplacení) znám kompletní historii toho vozu a vím jak se s ním jezdilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
grey Vloženo 24. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Stejně to záleží na tom, jak moc výhodná koupě to je, protože kupovat auto aby stálo půl roku v garáži je nelogický. Auto je na ježdění, ne? Jinak souhlas s ferdou25 a tak bych to asi udělal. EDIT: ferda25 + 4) modlit se že ještě to auto najdeš. No auto bude stát v garáž,i protože jsem momentálně v zahraničí, jak už jsem zmiňoval výše. Jinak auto O II 2.0 TDi Elegance 2008 najeto 94 642. Cena 220 000 kč. A hlavně (což si myslím že je k nezaplacení) znám kompletní historii toho vozu a vím jak se s ním jezdilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 to grey: tak to chápu. Cenovka dobrá. Taky jsem znal osobně historii svého staro-nového vozidla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
grey Vloženo 24. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 24. leden 2011 to dodo-kolín: jj myslím že v téhle době a spec. v Čr je velké + vědet o autě téměř vše Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.