Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

nedavno mi byl vyracen jeden mytus o spalovani LPG. Teplota spalin je u LPG pri srovnatelnych podminkach o 80°C-200°C nizsi a to i pri max zatizeni! Dle konkretniho mereni pri max zatizeni motoru je asi o ca. 55°C nizsi. Samozrejme vsechno plati za podminky ze pomer LPG/Vzduch je pri vsech zatizenich stejny jako na benzin. Duvodem je ze horeni LPG probiha pomaleji plynulejsi narust tlaku (tissi beh). Problem je ale kdyz je smes hodne chuda, to pak u LPG roste dramaticky teplota spalovani (u benzinu znatelne pomaleji).

Změřil kdo, na jakým zařízení, za jakých podmínek, na jakým motoru a s jakým osazením, napsal kde a kdy? Takováhle fáma je jak hlášení z Rádia Jerevan - nakonec se z toho vyklube sdělení, že zapálenej prd ti míň ožehne prdel, když přitom rychle utíkáš od místa, kdes ho vypustil...

  • Autor

je to klasicke output rozpravy nad pivem s kamaradama...

zaminkou pro rozhovor byla studie vysoke skoly Osnabrück ve spolupraci s Beresa GmbH & Co. KG (druhy nejvetsi MB prodejce).

Test byl na vice vozech mercedes plyn system vzdy Öcotec (Lengerich). Jak to merili nevim, ale myslim ze navrtat malou dirku na teplotni cidlo neni nic sloziteho.

Ale mas pravdu mel jsem to dat spis do lamparne...

Upraveno od silarm

Mercedes ale používá jako "domovský" zařízení Tartarini

  • Autor

jo to bych se ani nedivil Öcotec mel velke problemy(insolvence...). Jinak pro me nova informace ze i mercedes pouziva tartariny... kam se nam ty valteky vsade nedostanou :)

Upraveno od silarm

jo to bych se ani nedivil Öcotec mel velke problemy(insolvence...). Jinak pro me nova informace ze i mercedes pouziva tartariny... kam se nam ty valteky vsade nedostanou :)

no valteky už nepoužívaj, dneska maj evo07-08 ale konstrukčně je to prý podobné...

jinak odkaz přímo na Mb + Tart http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/servicesandaccessories/genuine_partsandaccessories/fluessiggas-nachruestung.html

  • Autor

jak to ma sroubek na vrchu tak je to pro me porad valtek 30 :)

nedavno mi byl vyracen jeden mytus o spalovani LPG. Teplota spalin je u LPG pri srovnatelnych podminkach o 80°C-200°C nizsi ....................Samozrejme vsechno plati za podminky ze pomer LPG/Vzduch je pri vsech zatizenich stejny jako na benzin. Duvodem je ze horeni LPG probiha pomaleji plynulejsi narust tlaku (tissi beh). Problem je ale kdyz je smes hodne chuda, to pak u LPG roste dramaticky teplota spalovani (u benzinu znatelne pomaleji).

Prosím, prosím, hlásím se o slovo....

Pokud se pamatuju dobře z historie starých karburátorových motorů s rozdělovačem (např. 2x horizontální Weber 40 a Bosch JF4 na A2 1150ccm), platilo, že na teplotu výfukových plynů měl velkou roli i předstih zážehu. Jestli mě paměť neplete, tak se zvyšujícím se předstihem rostla i teplota hoření - nejsem v tuto chvíli schopen zdůvodnit, ale žiju v tomto přesvědčení.

Poslední fakt, který jsem ohledně teplot výfukových plynu řešil byl s technikem firmy AC Stag - všiml jsem si na jeho autě záslepek na jednotlivejch větvích výfukového potrubí. Jasně, měřili teploty, a údajně byly jen "nepatrně" vyšší než na benzin. Tak mě napadá, jestli si fabrický zástavby na LPG (Mercedes, VW, Škoda...) nepomáhaj tim, že při přepnutí na LPG měněj charakteristiku řízení předstihu (protože je to zástavba už ve výrobním závodě, není to problém upravit SW jednotky BA). Protože plyn prohořívá pomaleji než benzin, tak by to mělo logiku, navíc díky vyššímu oktanovýmu číslu nedochází tak "ochotně" k detonačnímu hoření, a tak i čidla klepání "povolujou" elektonice při provozu na LPG větší korekce předstihu, než při provozu na BA. A pokud hoří plyn s předstihem odpovídajícím benzinu, může být teplota spalin vyšší, než když si fabrický přestavby upravěj předstih pro plyn - pak mohl Mercedes skutečně změřit nižší teploty, ale je to zásluhou Mercedesu, nikoli plynu...

Proto bych byl opatrnej, s tvrzením, že plyn hoří za stejných podmínek při nižší teplotě než benzin - vždyť yt podmínky neznáme, a často je ani nejsme schopni měřit. (mussel bych se zmínit i o možnosti různého přenastavování vaček při změně pohonu na LPG a dalších elektronickejch "hrátkách".

Tak sory že vám "kopu do hraček"...

Ivan

  • Autor

Ahoj Ivane, jsem rad ze jsi napsal!

Ja bych to jeste zobecnil. Jedna vec jakou teplotu maji spaliny a druha vec je jak jsou teplotne namahany jednotlive dily motoru. K dosazeni pozadnovaneho vykonu potrebuje clovek danou energii. Tedy entalpie vstrikovane smesi at uz LPG tak Benzinu do valce musi byt stejna. Takze kdyz plyn hori pomaleji (mekci chod motoru) musi horet o to delsi dobu. Aby toho bylo dosazeno musi prave cidla klepani zmnenit predstih tim je vice oktanove LPG je zapaleno drive pred horni uvrati. Jinak se smes samovzniti = motor klepe. Tzn proces horeni trva u LPG dele. BA jednotka si to dost presne hlida. Mala zmena je dost znatelna na ucinosti, jeste vetsi muze poskodit motor (erose na pistech). Navic nevim jak byse dostala plynova jednotka do benzinove jednotky aby zmenila mapu predstihu.

Bohuzel mezi horenim LPG a Benzinu je velky rozdil jak chemnicky tak fyzikalni. Benzin je nasavan v kapalnem skupenstvi, ktere nezabira tolik mista v nasavanem objemu a muze byt tudiz nasato vetsi mnozstvi (proto i vetsi vykon na BA). Pak ve valci prechazi na plyne skupenstvi. K tomu potrebuje hodne energie a dochazi k efektu nazyvanemu vnitrni chlazeni (teplota pistu max 350°C). Problem je ze pri ne vsechny kapalne castice prejdou do plynneho skupenstvi (proto vetsi tvorba sazi). Taky rozlozeni teplot neni uplne rovnomerne u benzinu muze v nekterych mistech byt peak teplota 2500°C (hotspot).

Pak jsou tu chemnicke slozeni BA-octanu a propanu tudiz plati uplne jine stechiometricke rovnice, ktere celkem dobre popisuji dokonale a nedokonale horeni. Pri dokonalem horeni vznika C02 pri nedokonalem C0 a v obu pripadech H20. Pak tu mame jeste dva rozdilny stavy Lambda 1 a Lambda<1 (0,8-09), logicky pri lambda 1 je horeni dokonalejsi nez pri nasycenem. Pri nedokonalem horeni se uvolni asi o 31% mene tepla (proto bohata v open loop). A spalovani LPG a benzinu je v kazdem tohle pripade jine. Vsechny tohle to ted spocitat presahuje me moznosti, a navic bych popisoval jen idealni pripad, ktery muze byt od reality hodne vzdalenej. Nebo to prenechat cele nejakemu MKP resici, coz neni prace na hodinu a navic se vychazi porad ze stejne teorie.

Proto je to lepsi zmerit. ja mam pristup k thermo kamere, ale nevim jestli posvicenim na svody bych neco objektivniho nameril. Proto lepsi navrtat svody, ale to ja delat nebudu. Radsi se spolehnu na vysledky mereni ostatnich. A jak rikam nasel jsem ze teplota vyfukovych plynu je u LPG mensi. Je pravda ze tyto testy provadi vyrobce LPG zarizeni (minimalne ve spolupraci) takze se jim asi hodi dojit k tomuto zaveru. Muje osobni presvedceni je, ze teplota vyfukovych plynu muze byt mensi, rozhodne neni mensi teplotni namahani motoru...

Upraveno od silarm

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.