pesula Vloženo 26. Únor 2012 Sdílet Vloženo 26. Únor 2012 Ahoj, potřebuji radu ohledně startování. Jde o feldu 1.6. Vypadá to, že při startování hází jiskru dřív než má, ve válci to chytne, tlačí zpátky a startér to nemůže utáhnout. Jakmile to přetlačí tuhle první kompresi, motor se roztočí a normálně chytne. Původně jsem šel po startéru, ale tím to není. Motor se sekne přesně v momentě když přeskočí na kabelu jiskra. Zkoušel jsem točit rozdělovačem (snížit předstih) ale dělá to pořád. Setkal jste se s tím už někdo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Únor 2012 Sdílet Vloženo 27. Únor 2012 Budeš se divit, ale bude to s vysokou pravděpodobností právě ten startér. A to konkrétně načnutej rotor, nejspíš nějaká vyzkratovaná cívka, nebo možná jen mezilamelovej zkrat na komutátoru. Jako první se musí vyndat, rozebrat, vyčistit, vydrážkovat komutátor, oleštit šmirglem v soustruhu, zkontrolovat uhlíky a namazat ložiska. Dál zkontrolovat startérový spínač u cívky, jestli správně a plně spíná po přitažení cívky = vystrčení pastorku. Když bude závada přetrvávat, je to na novej startér. Každej motor má totiž určitej ZÁKLADNÍ PŘEDSTIH ZÁŽEHU, kterej je běžně u škodivek (a u většiny motorů taky) asi 4° před horní úvratí (měřeno na klice) - a startér ho musí při startu dostat i přes tuhle předčasně odpálenou kompresi. Jednoduše řečeno motor nesmí ani při tomto prvním zážehu startér "přetlačit" - právě naopak, startér musí motor v každém případě přes tuhle první kompresi bez problémů "přehodit". Právě proto je startérem stejnosměrný sériový elektromotor, aby měl co největší záběrový moment při malých otáčkách. Když to nezvládá, je skoro určitě "nemocnej" - a potřebuje "doktora", "operaci" a dost možná i "hrobeček" a náhradu jiným kusem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesula Vloženo 27. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 27. Únor 2012 Startér byl první po čem jsem šel. Vyčistil jsem ho a dal nová ložiska, i když vypadal bez problému. Kostru i plus jsem vyčistil... pak i startér z jiný feldy přehodil... startérem to prostě není. Nějaký ten rok už mě opravy aut živí, myslím že o tom i něco vím, ale tohle nechápu :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karkulak Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Stejný problém při teplotách po nulou jsem měl na své bývalé Feldě a nepomohla ani výměna startéru a baterie.Vyřešilo to až nové zapalovací trafo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.