Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, potřebuji radu ohledně startování. Jde o feldu 1.6. Vypadá to, že při startování hází jiskru dřív než má, ve válci to chytne, tlačí zpátky a startér to nemůže utáhnout. Jakmile to přetlačí tuhle první kompresi, motor se roztočí a normálně chytne. Původně jsem šel po startéru, ale tím to není. Motor se sekne přesně v momentě když přeskočí na kabelu jiskra. Zkoušel jsem točit rozdělovačem (snížit předstih) ale dělá to pořád. Setkal jste se s tím už někdo?

Budeš se divit, ale bude to s vysokou pravděpodobností právě ten startér. A to konkrétně načnutej rotor, nejspíš nějaká vyzkratovaná cívka, nebo možná jen mezilamelovej zkrat na komutátoru. Jako první se musí vyndat, rozebrat, vyčistit, vydrážkovat komutátor, oleštit šmirglem v soustruhu, zkontrolovat uhlíky a namazat ložiska. Dál zkontrolovat startérový spínač u cívky, jestli správně a plně spíná po přitažení cívky = vystrčení pastorku. Když bude závada přetrvávat, je to na novej startér. Každej motor má totiž určitej ZÁKLADNÍ PŘEDSTIH ZÁŽEHU, kterej je běžně u škodivek (a u většiny motorů taky) asi 4° před horní úvratí (měřeno na klice) - a startér ho musí při startu dostat i přes tuhle předčasně odpálenou kompresi. Jednoduše řečeno motor nesmí ani při tomto prvním zážehu startér "přetlačit" - právě naopak, startér musí motor v každém případě přes tuhle první kompresi bez problémů "přehodit". Právě proto je startérem stejnosměrný sériový elektromotor, aby měl co největší záběrový moment při malých otáčkách. Když to nezvládá, je skoro určitě "nemocnej" - a potřebuje "doktora", "operaci" a dost možná i "hrobeček" a náhradu jiným kusem.

  • Autor

Startér byl první po čem jsem šel. Vyčistil jsem ho a dal nová ložiska, i když vypadal bez problému. Kostru i plus jsem vyčistil... pak i startér z jiný feldy přehodil... startérem to prostě není. Nějaký ten rok už mě opravy aut živí, myslím že o tom i něco vím, ale tohle nechápu :-D

Stejný problém při teplotách po nulou jsem měl na své bývalé Feldě a nepomohla ani výměna startéru a baterie.Vyřešilo to až nové zapalovací trafo... :o

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.