Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Každá automobilka má zvláštní oddělení, které je i pro samotné zaměstnance tak trochu tajemné. Běžně se mu říká vývoj a pod tímto označením se skrývají designéři, konstruktéři, modeláři a lidé mnoha dalších profesí, kteří za přísných bezpečnostních podmínek připravují prototypy nových vozů. Řada návrhů skončí ještě na papíře a řada prototypů je vyrobena jen v jednom nebo několika exemplářích.

Zelený český džíp je prototypem vojenského terénního vozu Š 937 z roku 1953. Pod kapotou se skrývá motor o obsahu 1490 ccm a výkonu 52 koní, díky němuž mělo sympatické vozítko jezdit rychlostí až 80 km/h.

Ze zcela jiného soudku jsou prototypy osobních automobilů Škoda z šedesátých a sedmdesátých let. Sedan 720 byl vyroben v neblahém roce 1968 v bratislavských automobilových závodech BAZ; sedan typu 760 pochází z Ml. Boleslavi z roku 1973. Rozdíl pěti let je na těchto vozech patrný na první pohled.

Černý bourák je velice atypickým prototypem, protože nebyl vyvíjen s cílem masového nasazení na silnicích, ale pro potřeby barrandovských filmařů, jde o krvežíznivý automobil z filmu Upír z Feratu, tedy o Š 724 z roku 1971 s motorem o výkonu 75 koní.

V roce 1956 začala práce na několika prototypech, ze kterých nakonec vznikla Škoda 1000 MB (ve výrobě od roku 1964). V roce 1956 přišel na svět koncept Škoda 976 s motorem vpředu s objemem 988 ccm o výkonu 41 koní. V roce 1957 byl hotový další kus: Š 977 s motorem vzadu (988 ccm, výkon 37 koní, max. rychlost 110 km/h). Následoval model s označením Š 978 opět s motorem vpředu (988 ccm, 41 koní), v roce 1958 následoval prototyp Š 989 (motor vzadu 988 ccm, 37 koní). V roce 1962 byl vyroben prototyp s názvem Škoda 990 Favorit s motorem vzadu, objem motoru 988 ccm, výkon 42 koní.

Škoda 763 z roku 1977 je svým způsobem odnoží Š 120 s poněkud protaženým čumákem. Jednalo se o třídveřové koupé s OHC motorem o objemu 1500 ccm.

[[Template core/front/widgets/relatedContent is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.