Přejít na obsah

1930 – Škoda 422, 206, 206 D, 206 DN, 404 D, 404 DN, 404 DND, 404, 404 N, 404 Nd, 606 D, 606 DN, 606 DND


Doporučené příspěvky

Škoda 422 byl osobní automobil vyráběný automobilkou Škoda. Začal se vyrábět roku 1929. Byl k dostání jako čtyřdveřový sedan, dvoudveřový tudor, faéton, kabriolet, kupé nebo landulet.

Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem SV. Měl výkon 16 kW (22 koní) a objem 1195 cm³. Maximální rychlost se pohybovala okolo 75 km/h.

Výroba byla ukočena roku 1932, vyrobilo se 3 435 kusů.

Historie:

Počátkem 30.let vyrábí Škoda celou řadu vozidel. V tomto období se Škodovka orientovala i na vůz nižší kategorie.

Popis:

V roce 1930 je představen nejmenší automobil typu 422. Měl obsah 1195 ccm a 22 koní, motor opět SV. Karoserie, jak bylo tehdy zvykem, byly dodávány v různých provedeních. V letech 1930 – 1932 bylo vyrobeno 3435 kusů vozidel.

Podvozky typů 422, 430 D, 645, 650 a 860 měly téměř shodnou konstrukci, lišily se jen velikostí, rozvorem a různými detaily. Jak již bylo uvedeno, továrna dodávala různé typy karoserii. Navíc, dle tehdejších možností a zvyklostí, bylo možno zakoupit jen šasi vozidla, na které mohla kterákoliv tehdejší karosárna vytvořit zakázkovou karoserii. Vznikaly tak sportovní roadstery, coupé, pohřební vozy, valníky. Z karosáren bych jmenoval firmu Jech z Prahy, plzeňského Brožíka, pražského Uhlíka, vysokomýtského Sodomku aj.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 422

Rok 1929

Počet vyrobených strojů 3028

Motor (typ, počet válců) 4

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 1195

Vrtání (mm) 65

Zdvih (mm) 90

Výkon (výkon/ot.min) 22 HP/2800

Karburátor (značka, typ) Zenith 26 U

Karoserie (počet dveří) sedan, cabriolet,phaeton, coupe

Počet míst 2-6

Délka (mm) 3970 (údaje platí pro sedan)

Šířka (mm) 1600

Výška (mm) 1650

Rozvor (mm) 2600

Rozchod před/zad (mm) 1300/1300

Pohotovostní hmotn. (kg) 100

Pohon zadní, kardan

Pneu 4,50 - 4,75 x 18

Rychlost (km/h) 90

Palivový systém gravitační

Brzdy mechanické bubnové

Elektřina 6 V

Výroba od r. 1929

Výroba do r. 1932

post-8682-0-39401100-1343393792_thumb.jp

post-8682-0-84018700-1343393796_thumb.jp

post-8682-0-47499400-1343393800_thumb.jp

post-8682-0-50205500-1343393805_thumb.jp

post-8682-0-05943000-1343393812_thumb.jp

post-8682-0-11772000-1343393819_thumb.jp

post-8682-0-00506100-1343393830_thumb.jp

post-8682-0-90758600-1343393838_thumb.jp

post-8682-0-36772700-1343393844_thumb.jp

post-8682-0-38546200-1343393851_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 206 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník nebo autobus, existovaly ale i jiné typy. Tyto typy byly označovány jako Škoda 206, 206 D a 206 DN. Výroba začala roku 1930 a skončila v roce 1939, vyrobilo se 1397 těchto aut.

Do roku 1937 byl do auta montován vodou chlazený řadový šestiválec OHV o objemu 2704 cm³, který měl výkon 36 kW (49 koní). Vůz s ním dosahoval rychlosti až 55 km/h. V roce 1937 byl nahrazen motorem s 2916 cm³ a 44 kW (60 koní), rychlost se zvýšila zhruba na 70 km/h.

Motor OHV, uložen vpředu

  • 2,70 l 36 kW
  • 2,92 l 44 kW

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 206

Rok 1930

Motor (typ, počet válců) 6

Umístění motoru vpředu

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 2704

Vrtání (mm) 75

Zdvih (mm) 110

Výkon (výkon/ot.min) 49 koní

Ostatní kubatury (ccm) od roku 1937 2916 (75x110 mm), 60 koní

Karburátor (značka, typ) Zenith

Karoserie (počet dveří) valník, dodávka, autobus, speciální užitkové karoserie

Rozvor (mm) 3800 typ 206, 4300 typ 206D, 4800 typ 206DN

Rozchod před/zad (mm) 1420/1450, později 1490

Pohotovostní hmotn. (kg) 1600-1750

Celková hmotnost (kg) 3750

Pohon zadní kardan

Převodovka man. 4+1

Pneu 6,50x20 nebo 7,00x20

Rychlost (km/h) 55 od roku 1937 70

Spotřeba (l/100km) 22-26

Brzdy mechanická bubnová s posilovačem Bendix, od roku 1937 hydraulické bubnové

Elektřina 12 V

Ostatní další varianta byla značená 206D a 206DN (snížený podvozek pro autobus)

Výroba od r. 1930

Výroba do r. 1939

post-8682-0-37467100-1343393879_thumb.jp

post-8682-0-50213000-1343393880_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 404 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník nebo autobus, přesto existovaly i jiné typy. Výroba začala roku 1930 a skončila v roce 1941, vyrobilo se 686 těchto aut.

Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec OHV o objemu 5702 cm³. Měl výkon 49 kW (66 koní), později se zvýšil na 53 kW (72 koní). Vůz s ním dosahoval rychlosti až 52 km/h.

Výrobce Škoda

Roky produkce 1930 – 1941

Motor OHV 5,7 l - 49, 53 kW

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 404

Rok 1930

Počet vyrobených strojů 686

Motor (typ, počet válců) 4

Umístění motoru vpředu

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 5702

Vrtání (mm) 110

Zdvih (mm) 150

Výkon (výkon/ot.min) 66 koní, později 72 koní

Vstřikování (značka, typ) Bosch

Karoserie (počet dveří) valník, autobus, užitkové, hasicí aj.

Rozvor (mm) 3685 typ 404, 3845 typ 404DN, 4565 typ 404DND

Rozchod před/zad (mm) 1835/1725, později 1830/1845

Pohotovostní hmotn. (kg) 2900-4025

Celková hmotnost (kg) až 9025

Pohon zadní kardan

Převodovka man. 4+1, později 5+1

Pneu 34x7 SS, 9,00x20

Rychlost (km/h) 52

Spotřeba (l/100km) 20-25

Brzdy tlakovzdušná bubnová

Elektřina 12 V , případně 24 V

Ostatní varianty typ 404, typ 404N se sníženým rámem, typ 404ND

Výroba od r. 1930

Výroba do r. 1941

post-8682-0-31224800-1343393958_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 606 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník nebo autobus (vozy s označením DN a DND), přesto existovaly i jiné typy. Výroba začala roku 1930 a skončila v roce 1941, vyrobilo se 769 těchto aut.

Motor byl vodou chlazený řadový šestiválec OHV o objemu 8554 cm³. Měl výkon 74 kW (100 koní), později se zvýšil na 77 kW (105 koní). Vůz s ním dosahoval rychlosti okolo 60 km/h.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 606 D

Rok 1930

Počet vyrobených strojů 769

Motor (typ, počet válců) 6

Umístění motoru vpředu

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 8553

Vrtání (mm) 110

Zdvih (mm) 150

Výkon (výkon/ot.min) 100 koní

Vstřikování (značka, typ) Bosch

Karoserie (počet dveří) valník, dodávka, autobus, speciální užitkové karoserie

Rozvor (mm) 4065 typ 606D, 4565 typ 606DN, 5340 typ 606DND

Rozchod před/zad (mm) 1840/1860

Pohotovostní hmotn. (kg) 400-4500

Celková hmotnost (kg) 10000

Pohon zadní kardan

Převodovka man 4 + 1 x 2

Pneu 10,50x20

Rychlost (km/h) 52-68

Spotřeba (l/100km) 25-32

Brzdy tlakovzdušná bubnová

Elektřina 12 V , případně 24 V

Ostatní varianty typ 606D, typ 606DN se sníženým rámem, typ 606DND

Výroba od r. 1930

Výroba do r. 1940

post-8682-0-72436000-1343393983_thumb.jp

post-8682-0-92524400-1343393986_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...